Jump to content
IGNORERAD

svamp igång


phitsanulok

Recommended Posts

phitsanulok

Dessa fina gulingar följde med hem vid dagens första blåbärshämtning i morse, så nu blir det väl invasion i skogen :mdr:

15012_79afc25143022b85c362a92cbc8fcacc81

15012_79afc25143022b85c362a92cbc8fcacc81

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    4

  • BanFang

    4

  • Broskan

    3

  • Avregistrerad clion

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Gurkan21

Quote

Dessa fina gulingar följde med hem vid dagens första blåbärshämtning i morse, så nu blir det väl invasion i skogen :mdr:

Polarns thaifru hittade 4 kilo gulingar för 2 veckor sedan

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp nu är det slut med helgfriden.

2st rågade korgar med kantareller blev det igår.

Så fram tills dess att snön lägger sig, så är det bara skogen som gäller på helgerna.  :suicide:

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och glöm inte stora svampplockarträffen i Göteborg 19 september! Det kommer ju att bli möjlighet att sitta och ölgagga med forummedlemmar medan thaidamerna flitigt plockar ;-)

Exakt plats är inte bestämd än, men ett förslag är vid Sisjön. Fler förslag mottages tacksamt, helst via PM. Vi har via Drivern möjlighet att hyra in en buss om platsen ligger bortom kollektivtrafiken.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullt med bullgarer och rumäner i skogarna här...rensar allt kart som moget gällande bär..De ger sina länder ett skamfilat rykte med den nedskräpning, stöldvåger och sarjade skog de lämnar efter sig.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Va?  Sa du Sidsjön?.

Nähä där vill jag aldrig hamna. :D

Haha, nej jag skrev Sisjön. Men kom gärna med andra förslag.

Quote

Fullt med bullgarer och rumäner i skogarna här...rensar allt kart som moget gällande bär..De ger sina länder ett skamfilat rykte med den nedskräpning, stöldvåger och sarjade skog de lämnar efter sig.

Så kan det gå om man inte växer upp i en allemansrättkultur.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar att bli mycket samp nu i dom värmländska skogarna.

Den "stora svamp plockar träffen" i Göteborg låter trevligt

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kan bli svårt att organisera Herr Chang.

Du har redan lovat att inte avslöja svampstället här på detta forum.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan bli svårt att organisera Herr Chang.

Du har redan lovat att inte avslöja svampstället här på detta forum.

mvh GD

Nja, det beror ju på om vi ska hyra in en buss eller inte. Med hyrd buss kommer bara chauffören och jag veta vart vi ska. Övriga får sitta med ögonbindel tills vi är framme...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja, det beror ju på om vi ska hyra in en buss eller inte. Med hyrd buss kommer bara chauffören och jag veta vart vi ska. Övriga får sitta med ögonbindel tills vi är framme...

Herr Chang har talat.

Då det föreligger risk att bussen även kan komma att invaderas av en större mängd thaidamer undrar jag, kan även eventuellt munkavle anordnas.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är född och uppvuxen i Surte, som ligger strax utanför Göteborg. Så mitt förslag är vid Surtesjön. På Ale sidan då naturligtvis. Sen kan man gå upp mot Bohus sidan också. Där finns det mycket svamp. You can count on that.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag bor i Älvängen banfang.Jag tror inte bussen orkar upp för backen till surtesjön he he men frugan brukar

vara uti hålanda eller där omkring.Mitt förslag e att vi kan plocka ur dom första3 sätena där tjejerna

kan sitta med somtamm o karoke +några flaskor rödtjut.vi gubbs parkerar oss längst bak med öl jordnötter dipp roliga storrys.ps jag kan skaffa öronproppar till chafören.(drivern) :preved::drinks::drinks::dance1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är född och uppvuxen i Surte, som ligger strax utanför Göteborg. Så mitt förslag är vid Surtesjön. På Ale sidan då naturligtvis. Sen kan man gå upp mot Bohus sidan också. Där finns det mycket svamp. You can count on that.

MVH BanFang

tack för tipset men nu är det tomt :diablo:;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag bor i Älvängen banfang.Jag tror inte bussen orkar upp för backen till surtesjön he he men frugan brukar

vara uti hålanda eller där omkring.Mitt förslag e att vi kan plocka ur dom första3 sätena där tjejerna

kan sitta med somtamm o karoke +några flaskor rödtjut.vi gubbs parkerar oss längst bak med öl jordnötter dipp roliga storrys.ps jag kan skaffa öronproppar till chafören.(drivern) :preved::drinks::drinks::dance1:

Det var ju en intressant ide! Får väl prata med Drivern om detta är möjligt ;-)

Nu är det väl inte så väldigt viktigt vart vi åker, huvudsaken är väl att det finns någon svamp att plocka. Inte att det finns otroliga mängder.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Jag bor i Älvängen banfang.Jag tror inte bussen orkar upp för backen till surtesjön he he men frugan brukar

vara uti hålanda eller där omkring.Mitt förslag e att vi kan plocka ur dom första3 sätena där tjejerna

kan sitta med somtamm o karoke +några flaskor rödtjut.vi gubbs parkerar oss längst bak med öl jordnötter dipp roliga storrys.ps jag kan skaffa öronproppar till chafören.(drivern) :preved::drinks::drinks::dance1: </div></div>

Det var ju en intressant ide! Får väl prata med Drivern om detta är möjligt ;-)

Nu är det väl inte så väldigt viktigt vart vi åker, huvudsaken är väl att det finns någon svamp att plocka. Inte att det finns otroliga mängder.

Herr Chang har talat.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=508665

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Vi har hittat kantareller karljohan och många många murklor.

Så uppe vid Ale finns det hur mycket svamp som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade kantareller på Hötorget, färdigrensade var dom oxå :yes:

Haha du är en glidare du. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kilanda 30/7 i ösrengn hon tvekar inte

post-3713-124898550309_thumb.jpg

post-3713-124898550309_thumb.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Kilanda 30/7 i ösrengn hon tvekar inte

Det finns aldrig något dåligt väder för en thai när det

gäller svampplockning...

Fast min stora sil blev fullare än så där,när jag var ute

20 minuter och halta runt i skogen :na:

MVH Gurkan21

Ändrades av Gurkan21
Link to comment
Dela på andra sajter

Å sen ska det ringas runt och berätta om dagens skörd ser jag he he, jag känner igen det där.

Min brukar alltid förvränga verkligheten mer svamp än hon fått plus kortare tid.

Fästingbett och myggbett verkar hon få varje gång tycker jag men ska tydligen vara så.

Badmössa ska visst vara populärt i skogen i år sägs det ;)

Tydligen så har min Bajen handduk hamnat ute i svampskogen grrrr...

svamp1.jpg

svamp2.jpg

svamp3.jpg

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

När det är som värst så ligger det tidningspapper på golvet i hela lägenheten så det är som att hoppa hage om man ska ta sig fram.

Men det är ju ok sen när dom väl torkat för då tar dom ingen plats.

Men Clions lilla bytta behövs ingen tidning under som det ser ut skulle vara bladet ur nån pocketbok då kanske ;)

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det ser trevligt ut med bajen i arslet He He.Försök inte luras det e ju trattisar å dom kommer int förrän i Augusti.Fick köra ut henne o kompis

efter jobbet.Dom var bara ute i en timma tog inga foton på karljohan då dom inte e så snygga å plåta.Ska köra ut tant +Mamma+kompis på lörd eller sönd

mamman e ju på besök 73bast har aldrig vart längre bort än Naklua-Bkk.så det ska bli roligt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...