Jump to content
IGNORERAD

Var försiktiga när ni handlar på Suvan annars...


GammalDansken

Recommended Posts

Guest wille

Quote

Ändå måste jag säga att det är ett trots allt ganska smart agerande ifrån den thailändska polisens/myndighetens sida:

Man annonserar sin ”inspektion” med pompa och ståt för att förvarna alla inblandade bovar att ligga lågt under några timmar, samtidigt som man demonstrerar kraftfull aktionism för den thailändska befolkningen. Minsann har man nu fått en regering som äntligen gör något åt korruptionen etc. Även de precisa tidsangivelserna är ägnade åt att minimera förlusterna för vännerna på flygplatsen.

That’s Thailand…

//Singha711

Precis samma taktik anvands ju i Sverige. Oavsett om det galler tillslag mot svart-taxi utanfor Centralen eller fartkontroller pa E4:an sa ar det ju inte ovanligt att de annonserar ut det i forvag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    8

  • NangYak

    7

  • ban99arne

    5

  • swedenfarang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Njaaa, inte skrivs det så ofta om exakt när o hur svensk polis agerar, kan informera herr Wille om att det görs i preventivt syfte lite grann, Ex. om Du visste att denna vecka är det intensifierad hastighetsövervakning på E4:an så brallar Du inte på i 160, man får bevisligen ner snitthastigheten på berört vägavsnitt.

Betr. Thaipolisen annonsering eller ej, men ett helt eget antagande:

Efter att ha varnat alla inblandade och razzian ger stort sett nollresultat kan man ju stoltsera med att allt negativt skriveri varit just tidningsankor, "se här, inte en enda brottsling", så var det med den saken.

:whistle::whistle:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Njaaa, inte skrivs det så ofta om exakt när o hur svensk polis agerar, kan informera herr Wille om att det görs i preventivt syfte lite grann, Ex. om Du visste att denna vecka är det intensifierad hastighetsövervakning på E4:an så brallar Du inte på i 160, man får bevisligen ner snitthastigheten på berört vägavsnitt.

Betr. Thaipolisen annonsering eller ej, men ett helt eget antagande:

Efter att ha varnat alla inblandade och razzian ger stort sett nollresultat kan man ju stoltsera med att allt negativt skriveri varit just tidningsankor, "se här, inte en enda brottsling", så var det med den saken.

:whistle::whistle:

Baa

Sa slutsatsen ar att i Sverige gors det utifran goda intentioner medans i Thailand inte??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte detta problem!!

Jag handlar aldrig på flygplatser!

Är i regel dyrare är i vanliga affärer!!

piggeo1

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sa slutsatsen ar att i Sverige gors det utifran goda intentioner medans i Thailand inte??

Är Du grälsjuk nu igen, kan man inte se det från en humoristisk synvinkel utan att ordningsvakten i Dig vaknar, måste allt vara grått? :rtfm:

Behövs ingen "slutsats" den får var och dra själv.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har inte detta problem!!

Jag handlar aldrig på flygplatser!

Är i regel dyrare är i vanliga affärer!!

piggeo1

Jag tror att du får tänka lite längre än flygplatsen. Korrupta poliser är ett samhällsproblem som sträcker sig längre än bara en butik. Kan du drabbas på flygplatsen kan du i princip drabbas var som helst i Thailand.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sa slutsatsen ar att i Sverige gors det utifran goda intentioner medans i Thailand inte??

Exactemente och i Malmö så är det i annat fall endast beroende på enstaka individer alt en väldans otur.

Fd skolpolisen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Är Du grälsjuk nu igen, kan man inte se det från en humoristisk synvinkel utan att ordningsvakten i Dig vaknar, måste allt vara grått? :rtfm:

Behövs ingen "slutsats" den får var och dra själv.

MVH

Baa

Forlat, skall inte forsoka forsta dina resonemang med hjalp av att fraga i fortsattningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror att du får tänka lite längre än flygplatsen. Korrupta poliser är ett samhällsproblem som sträcker sig längre än bara en butik. Kan du drabbas på flygplatsen kan du i princip drabbas var som helst i Thailand.

Korrupta poliser finnes i hela Thailand och är ett stort problem!!

Detta vet alla!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Forlat, skall inte forsoka forsta dina resonemang med hjalp av att fraga i fortsattningen.

Baa ar av den gamla stammen som larde sig katekesen utantill, fragor fran nasvisa ynglingar bor i hans varld besvaras med ett rapp av pekpinnen. Har i cybervarlden far du dock noja dig med lite trakigt gnall.

PS. Jag har saknat att gnabbas med dig Baa. Farsan, som ar i din alder, har fatt vara surrogat men han var nog ganska glad nar jag checkade ut fran pojkrummet  ;) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg för några år sedan när man gjorde en "överaskningsinspeltion" på Panthip Plaza, tror att det  var någon handelsminister som ledde det hela. Man hittade en (1) kopierad DVD under inspektionen...

Misstänker ett liknande resultat nu på Suvvan.

Nästa gång jag anländer som kommer det män och kvinnor ur taximaffian att erbjuda mig en tur in till staden till ockerpris eller ett alldeles för dyrt hotellrum.

Självkritik och lära sig av sina misstag är inte thailändarnas starka sida!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Baa ar av den gamla stammen som larde sig katekesen utantill, fragor fran nasvisa ynglingar bor i hans varld besvaras med ett rapp av pekpinnen. Har i cybervarlden far du dock noja dig med lite trakigt gnall.

PS. Jag har saknat att gnabbas med dig Baa. Farsan, som ar i din alder, har fatt vara surrogat men han var nog ganska glad nar jag checkade ut fran pojkrummet  ;) .

AHA, nu är Thailands svar på Bill o Bull tillsammans igen och kastar sig handlöst över den försvarlöse Pelle Svarslös, HEHE.

Nej, gnabbas med mig kommer det inte att ges så mycket tillfälle till då jag återvänder till Thailand om 4 veckor och då kommer att ha viktigare saker för mig.

Nytt boende e.t.c.

Just nu åtgår tiden mest av att få dessa veckor att gå så fort som möjligt, så mellan tel.samtal, möbelköp  och internetöverföringa slöar jag framför datorn.

Hade gott och hoppas Du kommer stärkt tillbaka till arbetslivet, Ni unga stackare måste ju jobba för Er försörjning. :D:D

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej, gnabbas med mig kommer det inte att ges så mycket tillfälle till då jag återvänder till Thailand om 4 veckor och då kommer att ha viktigare saker för mig.

Hade gott och hoppas Du kommer stärkt tillbaka till arbetslivet, Ni unga stackare måste ju jobba för Er försörjning. :D:D

Tack Baa,

Jag tror nog du kommer ta dig tid att braka lite, sa mycket finns det inte att gora i Udon aven om du sa skulle vara guvernor :yes: .

Jag ar bara ledig idag, from imorgon kommer jag gora mitt yttersta for att i forsta hand halla mina svenska arbetskollegor med jobb och i andra hand se till att ni aldre och utsatta far ett fortsatt vardigt liv. Som vanligt kravs det att jag mutar ett antal kinesiska tjansteman men det ar ju for en god sak sa varfor inte  :whistle: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...