Jump to content
IGNORERAD

Var försiktiga när ni handlar på Suvan annars...


GammalDansken

Recommended Posts

En Kall Tiger

När jag har lite dötid på suvan, brukar jag gå in i butikerna och spatsera runt för att kolla lite sortiment men samtidigt är det för att kolla hur många expediter som kommer och flåsar en i nacken eller bara följer en hela tiden med blicken, och då brukar jag få dem att följa efter mig i hela butiken för att sedan bara göra en kovändning och gå ut. Det är lite mitt sätt att markera att ni drev mig utåt istället för att jag fick kolla i lugn och ro och ev. handla därefter.

Är det något jag inte kan med så är det all denna personal som finns bakom en hela tiden oavsett vilken butik man är i.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    8

  • NangYak

    7

  • ban99arne

    5

  • swedenfarang

    5

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Kärringen kan ju va kleptoman.

Inget hon skulle erkänna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kall tiger

Då har du inte vart inne i denna shop, vi hamna i den via en tuk tuk förare

Kan inte förstå varför han tog oss dit, billigaste ringen börja med ca 60 000 baht.

Han skulle ju guida oss lite i BKK, men det var bland dom första gånegerna vi var i BKK.

http://www.royalgems.co.th

För att sedan hamna på the House of silk, snacka om vi vart lite sura på han.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag ser thaiguld jag gillar :)

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Den brittiska damen stoppade onekligen ner nåt i sin väska men det första exemplet är jag mera osäker på  :rtfm: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Dyrt? En limpa PrinceI thailands taxfree=150 sek,i sverige 440 sek,ganska stor skillnad tycker jag  :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dyrt? En limpa PrinceI thailands taxfree=150 sek,i sverige 440 sek,ganska stor skillnad tycker jag  :whistle: Mvh Måne

Rökfri: 0 kr ;)

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till trådfrågan, om det nu va en fråga.

Den här "gentlemannen" som kommer till de stackars utsatta semesterkleptomanenas (om dom nu är det) hjälp, är han på något sätt "officiell" på Suvvan?

Eller bara en inhyrd scammer?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Tony! Lite suspekt att han alltid är med vid scam-situationerna. Sen att göra en överföring till hans personliga bankkonto! Då väljer jag fasiken Bangkok hilton istället :D

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändare måste vara ett av de mest effektiva folkslagen som finns i konsten att göra självmål och förstöra för sig själva.

I en lågkonjunktur, där antalet turister dramatiskt minskat. Dels på grund av konjunkturen, dels på grund av inrikespolitisk orolighet.

Ja, då blir de världskända och man kan läsa i pressen över hela världen om att på Bangkoks nya flygplats blir folk blåsta av gäng innehållande höga tjänstemän, poliser, vakter och andra flygplats anställda.

Detta gör nog att ännu fler blir sugna på att åka till Thailand!

När sedan ansvarig minister beodrar polisen att reda upp härvan där just polisen själva är inblandade, och internationell press får skriva om detta också.

Ja då ökar ju förtoendet ännu mer för Thailand!

Oförmåga att se konsekvenser av ens handlande är Thailändarnas stora akilleshäl och detta gäller tyvärr både i stort och i smått.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Thailändare måste vara ett av de mest effektiva folkslagen som finns i konsten att göra självmål och förstöra för sig själva.

I en lågkonjunktur, där antalet turister dramatiskt minskat. Dels på grund av konjunkturen, dels på grund av inrikespolitisk orolighet.

Ja, då blir de världskända och man kan läsa i pressen över hela världen om att på Bangkoks nya flygplats blir folk blåsta av gäng innehållande höga tjänstemän, poliser, vakter och andra flygplats anställda.

Detta gör nog att ännu fler blir sugna på att åka till Thailand!

När sedan ansvarig minister beodrar polisen att reda upp härvan där just polisen själva är inblandade, och internationell press får skriva om detta också.

Ja då ökar ju förtoendet ännu mer för Thailand!

Oförmåga att se konsekvenser av ens handlande är Thailändarnas stora akilleshäl och detta gäller tyvärr både i stort och i smått.

Ännu underligare blir det om man läser debatter som förs där (på engelska).

Inget fel på de thailändares klarsyn.

Inläggen där påpekar samma dumheter som vi i våra bästa stunder kan komma på här.

Hörs dom inte?

Är politikerna där lika lomhörda som här, där det förövrigt också är poliser som utreder

polisers övergrepp och där begrepp som "kåranda" ersätter "muta" och "svågerpolitik".

Jag tror inte thailändaren är dummare än svensken.

Dumheten är på ett annat plan och jag skulle önska att någon av de kunniga här kunde

sätta fingret på det i stället för att gruppera sig i lag, för eller mot IL/Thaksin  :mdr:

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, jag vill bara påpeka att precis som i Malmö så är det enstaka individer inom poliskåren som gjort fel eller så är det bara fråga om otur helt enkelt.

Fd skolpolisen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ännu underligare blir det om man läser debatter som förs där (på engelska).

Inget fel på de thailändares klarsyn.

Inläggen där påpekar samma dumheter som vi i våra bästa stunder kan komma på här.

Hörs dom inte?

Är politikerna där lika lomhörda som här, där det förövrigt också är poliser som utreder

polisers övergrepp och där begrepp som "kåranda" ersätter "muta" och "svågerpolitik".

Jag tror inte thailändaren är dummare än svensken.

Dumheten är på ett annat plan och jag skulle önska att någon av de kunniga här kunde

sätta fingret på det i stället för att gruppera sig i lag, för eller mot IL/Thaksin  :mdr:

mvh GD

Vilket plan ligger dumheten på då om jag får fråga...??

Det kanske snarare handlar om okunskap...där man vet vad man har men inte vad man får och därför fortsätter man i de gamla vanorna med mutor för det kan man.

En som inte har grupperat sig...

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

jag hoppas att detta problem på flygplatsen blir löst så fort som möjligt, jag är lite ,orolig att alla problem  en dag blir för mycket för alla turister. 

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

hej

jag hoppas att detta problem på flygplatsen blir löst så fort som möjligt, jag är lite ,orolig att alla problem  en dag blir för mycket för alla turister.

Ingen fara, på måndag ordnar det sig  :whistle:

Suvarnabhumi crackdown next week

Writer: BangkokPost.com

Published: 22/07/2009 at 06:35 PM

A major crackdown on illegal taxis and unlicensed guides will be conducted at Suvarnabhumi

airport starting July 28, according to a notice put up by the Airports of Thailand Plc in the

airport on Wednesday.

The crackdown will be jointly carried out by AoT, which is the airport operator.

It is enlisting the Land Transport Department and Special Operations Division, provincial

police from Samut Prakan and tourist police to help.

The move came after Transport Minister Sohpon Zarum made an inspection trip to the airport

and ordered the AoT to step up measures to prevent extortion gangs preying on foreign air passengers.

... cut .

http://www.bangkokpo...mi-from-july-28

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kan inte låta bli att vidarebefordra en insändare som kommenterar ovanstående.

Thank you very much for your information.

You are actually incorrect about the duration of the crackdown.

It will be from 9.30 AM until noon on just 28th July.

At noon the inspectors will have lunch by courtesy of the AoT and some of the gang

and mafia leaders, after which they will be taken to a duty free shop to choose some

complimentary gifts to thank them for their hard work and for clearing the sullied name of the airport.

Before they leave at 2 PM they will be taken to have a final inspection of the ATM machines.

Uppenbarligen är inte alla lika övertygade om turistpolisens och AoT's avsikter eller effektivitet

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändå måste jag säga att det är ett trots allt ganska smart agerande ifrån den thailändska polisens/myndighetens sida:

Man annonserar sin ”inspektion” med pompa och ståt för att förvarna alla inblandade bovar att ligga lågt under några timmar, samtidigt som man demonstrerar kraftfull aktionism för den thailändska befolkningen. Minsann har man nu fått en regering som äntligen gör något åt korruptionen etc. Även de precisa tidsangivelserna är ägnade åt att minimera förlusterna för vännerna på flygplatsen.

That’s Thailand…

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, att de dessutom fokuserar på svarttaxi och ej licensierade guider visar ju på stor beslutsamhet att verkligen lösa problemet en gång för alla.

Fd skolpolisen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...