Jump to content
IGNORERAD

Besattheten av forumträffar


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

En sak på forumet som har förbryllat mig  genom åren är vissa medlemmars vurm, ja nästan fanatism för forumträffar.

 

Dessa medlemmar tycks mer eller mindre planera sina liv efter dessa träffar.  Västgötaträffen, Örebroträffen, Annandagsträffen, Stockholmsträffen etc etc. Ja listan kan göras lång.

 

För dessa medlemmar är träffarna lika viktiga som julafton eller midsommaraftonen är för andra människor och Gud nåde om man inte dyker upp eller drar sig ur en träff. Då blir man kallad fegis och svikare och andra trevliga epitet.

Man undrar ju vad en sådan besatthet för forumträffar egentligen bottnar i? Kanske är det så tragiskt att dessa träffar är enda gången man har ett socialt liv. Resten av tiden tillbringas i ensamhet framför TV och med ölen eller whiskyglaset inom nära räckhåll.

 

Det har dessutom framkommit att vissa medlemmar planerar sina resor och sina semestrar efter dessa träffar vilket ju är djupt tragiskt om så är fallet.

Inte tusan köper man en biljett för 8000 kronor för att gagga några timmar på fyllan med en massa gubbar på annandagsträffen eller betalar dyra hotellrum i Göteborg för att smaka på L64as grillade korv och hembrända sprit i regnet kring polisvaktens stuga i stadsparken i Göteborg en råkall kväll i augusti.

 

En forumträff är väl en spontan grej man gör om man råkar vara på plats i området av en händelse.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    10

  • Kenneth4618

    8

  • Wangthong

    7

  • Jive

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

18 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

En sak på forumet som har förbryllat mig  genom åren är vissa medlemmars vurm, ja nästan fanatism för forumträffar.

 

Dessa medlemmar tycks mer eller mindre planera sina liv efter dessa träffar.  Västgötaträffen, Örebroträffen, Annandagsträffen, Stockholmsträffen etc etc. Ja listan kan göras lång.

 

För dessa medlemmar är träffarna lika viktiga som julafton eller midsommaraftonen är för andra människor och Gud nåde om man inte dyker upp eller drar sig ur en träff. Då blir man kallad fegis och svikare och andra trevliga epitet.

Man undrar ju vad en sådan besatthet för forumträffar egentligen bottnar i? Kanske är det så tragiskt att dessa träffar är enda gången man har ett socialt liv. Resten av tiden tillbringas i ensamhet framför TV och med ölen eller whiskyglaset inom nära räckhåll.

 

Det har dessutom framkommit att vissa medlemmar planerar sina resor och sina semestrar efter dessa träffar vilket ju är djupt tragiskt om så är fallet.

Inte tusan köper man en biljett för 8000 kronor för att gagga några timmar på fyllan med en massa gubbar på annandagsträffen eller betalar dyra hotellrum i Göteborg för att smaka på L64as grillade korv och hembrända sprit i regnet kring polisvaktens stuga i stadsparken i Göteborg en råkall kväll i augusti.

 

En forumträff är väl en spontan grej man gör om man råkar vara på plats i området av en händelse.

 

BTT

De absolut värsta är väl de som drar igång träffar, men aldrig dyker upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

En sak på forumet som har förbryllat mig  genom åren är vissa medlemmars vurm, ja nästan fanatism för forumträffar.

 

Dessa medlemmar tycks mer eller mindre planera sina liv efter dessa träffar.  Västgötaträffen, Örebroträffen, Annandagsträffen, Stockholmsträffen etc etc. Ja listan kan göras lång.

 

För dessa medlemmar är träffarna lika viktiga som julafton eller midsommaraftonen är för andra människor och Gud nåde om man inte dyker upp eller drar sig ur en träff. Då blir man kallad fegis och svikare och andra trevliga epitet.

Man undrar ju vad en sådan besatthet för forumträffar egentligen bottnar i? Kanske är det så tragiskt att dessa träffar är enda gången man har ett socialt liv. Resten av tiden tillbringas i ensamhet framför TV och med ölen eller whiskyglaset inom nära räckhåll.

 

Det har dessutom framkommit att vissa medlemmar planerar sina resor och sina semestrar efter dessa träffar vilket ju är djupt tragiskt om så är fallet.

Inte tusan köper man en biljett för 8000 kronor för att gagga några timmar på fyllan med en massa gubbar på annandagsträffen eller betalar dyra hotellrum i Göteborg för att smaka på L64as grillade korv och hembrända sprit i regnet kring polisvaktens stuga i stadsparken i Göteborg en råkall kväll i augusti.

 

En forumträff är väl en spontan grej man gör om man råkar vara på plats i området av en händelse.

 

BTT

Jag brukar inte svara på dina inlägg och jag brukar tycka att man ska behandlas med respekt även om man skriver saker som kan ifrågasätta ens självinsikt och intelligens.

 

Vem är besatt av träffar på detta forum om inte du? Du startar 100 träfftrådar om året. Du borde ju veta att du kommer backa ur och därmed avstå från att starta dylika trådar. Du tycker att träffar ska vara spontana men startar trådar flera år i förtid.

 

Din ursäkt att inte åka denna gång gör mig besviken. Det finns så många billiga och bra alternativ. Jag hade hoppats att du faktiskt skulle göra resan och bjuda på foton. Ge alla tvivlare svar på tal. Sakta glider jag över till den grupp du kallar mobbare. Den grupp som ser dig som patetiskt troll. Varför tror du att så många, i vanliga fall trevliga personer hamnar i gruppen du kallar för mobbare?

 

Att spendera några kronor för att umgås med trevliga människor är väl normalt om man har råd. Om man sen råkat möta dessa vänner genom ett forum vad gör det?

Lever man på  bidrag om 13000:- i månaden är det kanske svårt att köpa en extra flygbiljett men har man ut 40000:- i månaden och koll på sina kostnader så kanske en biljett för 8000:- ryms i budgeten utan problem. 

 

Man ska inte döma andra genom att se på sig själv. Jag har aldrig varit på en forum träff och skulle aldrig planera att komma till en av dina (utom spontant) men jag skulle gladeligen planera och spendera några kronor på att delta i någon annan forumträff i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
17 minuter sedan, skrev Jolo:

Jag brukar inte svara på dina inlägg och jag brukar tycka att man ska behandlas med respekt även om man skriver saker som kan ifrågasätta ens självinsikt och intelligens.

 

Vem är besatt av träffar på detta forum om inte du? Du startar 100 träfftrådar om året. Du borde ju veta att du kommer backa ur och därmed avstå från att starta dylika trådar. Du tycker att träffar ska vara spontana men startar trådar flera år i förtid.

 

Din ursäkt att inte åka denna gång gör mig besviken. Det finns så många billiga och bra alternativ. Jag hade hoppats att du faktiskt skulle göra resan och bjuda på foton. Ge alla tvivlare svar på tal. Sakta glider jag över till den grupp du kallar mobbare. Den grupp som ser dig som patetiskt troll. Varför tror du att så många, i vanliga fall trevliga personer hamnar i gruppen du kallar för mobbare?

 

Att spendera några kronor för att umgås med trevliga människor är väl normalt om man har råd. Om man sen råkat möta dessa vänner genom ett forum vad gör det?

Lever man på  bidrag om 13000:- i månaden är det kanske svårt att köpa en extra flygbiljett men har man ut 40000:- i månaden och koll på sina kostnader så kanske en biljett för 8000:- ryms i budgeten utan problem. 

 

Man ska inte döma andra genom att se på sig själv. Jag har aldrig varit på en forum träff och skulle aldrig planera att komma till en av dina (utom spontant) men jag skulle gladeligen planera och spendera några kronor på att delta i någon annan forumträff i framtiden.

 

Ja nu har jag ju haft laga förfall angående dom träffar jag inte dykt upp på.

 

Om du läser mitt inlägg en aning mer noggrant  så ser du att jag i första hand inte kritiserar att man spenderar stora summor på resor utan i första hand att man mer eller mindre bygger upp sitt liv kring dessa träffar.

 

Och som jag skrivit i en annan tråd så handlar det om att jag denna gång inte vill utsätta mig för ett mer eller mindre okontrollerbart virus i området runt Sydostasien.

 

Eftersom jag redan har hjärt och kärlproblem ochh därmed tillhör en riskgrupp är det ju ganska dumt att riskera att bli riktigt sjuk. Detta tror jag även du håller med mig om.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Ja nu har jag ju haft laga förfall angående dom träffar jag inte dykt upp på.

 

Om du läser mitt inlägg en aning mer noggrant  så ser du att jag i första hand inte kritiserar att man spenderar stora summor på resor utan i första hand att man mer eller mindre bygger upp sitt liv kring dessa träffar.

 

Och som jag skrivit i en annan tråd så handlar det om att jag denna gång inte vill utsätta mig för ett mer eller mindre okontrollerbart virus i området runt Sydostasien.

 

Eftersom jag redan har hjärt och kärlproblem ochh därmed tillhör en riskgrupp är det ju ganska dumt att riskera att bli riktigt sjuk. Detta tror jag även du håller med mig om.

 

BTT

Jag är läskunnig och jag framförde min åsikt i inlägget ovan och står för det. 

Då jag inte tänker diskutera med dig svarar jag inte på dina påståenden ovan. Jag tror dom flesta genom att läsa mitt första inlägg ändå vet mina svar på dina frågor och påståenden.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

En sak på forumet som har förbryllat mig  genom åren är vissa medlemmars vurm, ja nästan fanatism för forumträffar.

 

Dessa medlemmar tycks mer eller mindre planera sina liv efter dessa träffar.  Västgötaträffen, Örebroträffen, Annandagsträffen, Stockholmsträffen etc etc. Ja listan kan göras lång.

 

För dessa medlemmar är träffarna lika viktiga som julafton eller midsommaraftonen är för andra människor och Gud nåde om man inte dyker upp eller drar sig ur en träff. Då blir man kallad fegis och svikare och andra trevliga epitet.

Man undrar ju vad en sådan besatthet för forumträffar egentligen bottnar i? Kanske är det så tragiskt att dessa träffar är enda gången man har ett socialt liv. Resten av tiden tillbringas i ensamhet framför TV och med ölen eller whiskyglaset inom nära räckhåll.

 

Det har dessutom framkommit att vissa medlemmar planerar sina resor och sina semestrar efter dessa träffar vilket ju är djupt tragiskt om så är fallet.

Inte tusan köper man en biljett för 8000 kronor för att gagga några timmar på fyllan med en massa gubbar på annandagsträffen eller betalar dyra hotellrum i Göteborg för att smaka på L64as grillade korv och hembrända sprit i regnet kring polisvaktens stuga i stadsparken i Göteborg en råkall kväll i augusti.

 

En forumträff är väl en spontan grej man gör om man råkar vara på plats i området av en händelse.

 

BTT

Det var nog det mest korkade jag läst på länge här på forumet.

 

Det märks att du lever i en fantasivärld och har absolut noll koll på det verkliga livet utanför ditt googleliv

 

Den ende som blivit kallad fegis och svikare och andra trevliga epitet när det gäller träffar är du.  Därför du startar trådar om träffar som ska ske men aldrig blir av

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa BTT träff??

Peter.jpeg.b2ee0fc968e37cee18ee02d893a905b6.jpeg

Verkar som Berit är utbytt 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Nästa BTT träff??

Peter.jpeg.b2ee0fc968e37cee18ee02d893a905b6.jpeg

Verkar som Berit är utbytt 😉

Att hålla på i 4 timmar om man har hjärt- och kärlproblem verkar riskabelt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev GreenValley:

Att hålla på i 4 timmar om man har hjärt- och kärlproblem verkar riskabelt!

Det viktigaste som hjärtpatient är att motionera och äta rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Finns ingenting i det jag skriver som talar emot en ny Thailandsresa eller en ny forumträff i Naklua. Vi får avvakta tills virusepidemin avtagit.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

Finns ingenting i det jag skriver som talar emot en ny Thailandsresa eller en ny forumträff i Naklua. Vi får avvakta tills virusepidemin avtagit.

BTT

Du verkar vara besatt av forumträffar 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Finns ingenting i det jag skriver som talar emot en ny Thailandsresa eller en ny forumträff i Naklua. Vi får avvakta tills virusepidemin avtagit.

BTT

Printscreen på den & påminna dig om säg 10 år 🤔

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Ja nu har jag ju haft laga förfall angående dom träffar jag inte dykt upp på.

 

Om du läser mitt inlägg en aning mer noggrant  så ser du att jag i första hand inte kritiserar att man spenderar stora summor på resor utan i första hand att man mer eller mindre bygger upp sitt liv kring dessa träffar.

 

Och som jag skrivit i en annan tråd så handlar det om att jag denna gång inte vill utsätta mig för ett mer eller mindre okontrollerbart virus i området runt Sydostasien.

 

Eftersom jag redan har hjärt och kärlproblem ochh därmed tillhör en riskgrupp är det ju ganska dumt att riskera att bli riktigt sjuk. Detta tror jag även du håller med mig om.

 

BTT

Vem har påstått att DU "redan har hjärt och kärlproblem ochh därmed tillhör en riskgrupp är det ju ganska dumt att riskera att bli riktigt sjuk"???

 

Det där är antagligen lika sant som att du faktiskt tänkt åka till Thailand i år.

 

Det är mer sannolikt att ditt påstående om diverse krämpor är lika trovärdigt som att du någonsin tänkt genomföra en MPR-Träff, du inbjudit till...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 minuter sedan, skrev Tommy:

Vem har påstått att DU "redan har hjärt och kärlproblem ochh därmed tillhör en riskgrupp är det ju ganska dumt att riskera att bli riktigt sjuk"???

 

Det där är antagligen lika sant som att du faktiskt tänkt åka till Thailand i år.

 

Det är mer sannolikt att ditt påstående om diverse krämpor är lika sant som att du någonsin tänkt genomföra en MPR-Träff, du inbjudit till...

 

 

MVH

 

Ska få ett läkarintyg snart från min läkare.

 

Lovar att ta en bild på det och lägga in det här sen kan man förvänta sig en ursäkt från dig.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Du verkar vara besatt av forumträffar 😀

 

Troligen inte mer än vad du är.

 

Du har ju en egen träff i Uppsala om jag inte minns fel.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Troligen inte mer än vad du är.

 

Du har ju en egen träff i Uppsala om jag inte minns fel.

 

BTT

Ja men jag är inte besatt av den. Dessutom blir den av varje år och jag är närvarande där 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja men jag är inte besatt av den. Dessutom blir den av varje år och jag är närvarande där 😀

En viss skillnad på att anordna en träff hemma i Sverige hos sig själv oh en träff utanför seven eleven i Naklua.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

och en träff utanför seven eleven i Naklua.

 

Vem har anordnat en sån mer än HC/Bibben?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Ska få ett läkarintyg snart från min läkare.

 

Lovar att ta en bild på det och lägga in det här sen kan man förvänta sig en ursäkt från dig.

 

BTT

Jag tror varken på det där inlägget eller på att du någonsin tänkt genomföra nån av dina "Träffar", du är en lögnare och har visat det minst 20 gånger på detta forumet...

Gillar att ogilla lögnare!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

En viss skillnad på att anordna en träff hemma i Sverige hos sig själv oh en träff utanför seven eleven i Naklua.

 

BTT

 Jag går hellre på en träff i Uppsala, Stockholm,  Göterborg och Örebro än tio i Naklua som aldrig blir av 😂

Har även besökt några i Thailand som blev av 🍻

Utan dig givetvis

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev GreenValley:

Att hålla på i 4 timmar om man har hjärt- och kärlproblem verkar riskabelt!

Jämfört med mycket annat så är det väl ett behagligt sätt att avsluta jordelivet på.

 

 

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Blir ingen resa förrän viruset lugnat ned sig så medlemmarna får hålla tillgodo med lite Svedala bilder så längeIMG_20200113_132500.thumb.jpg.8b6bff4cc580f183563d7333fa5d30bf.jpg

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bra att du är ärlig brodern. Inga mer största forum träffen trådar nu då? Förens det är dags på riktigt!

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...