Jump to content
IGNORERAD

China airlines och coronaviruset


broder tuk tuk

Recommended Posts

Undrar om VIP-loungerna håller öppet ändå?

 

300.jpg.dbbd0b9a68d765379d67b85f12df3eea.jpg

 

Bästa spartipset ever?

@broder tuk tuk

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    11

  • broder tuk tuk

    7

  • kenneth073

    7

  • Wangthong

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

1900 är ett bra pris men jag har åkt med charterflygstol förr och det var inte särskilt kul. Omgiven av skrikande ungar och svenska charterturister uppfyllda med fördomar om både det ena och det andra i Thailand.

 

Minns att jag hamnade bredvid ett äldre norrländskt par en gång till Phuket och efter några groggar började kärringen förhöra mig om vad jag skulle göra i Thailand så jag fick ljuga om att jag skulle dit och arbeta som lärare på en svensk skola.

Hade jag sagt att jag skulle ner och k**lla och supa i barerna hade väl kärringen fått dånvimpen.

 

BTT

Jaaa, ljuga kan du ju! Så det var ju inget ljug.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara århundradets blåsning/trolleri detta.

BTT till Thailand, vilken oerhört skämt.

Hade trollet tänkt åka hade hen naturligtvis kunna tagit ett annat flygbolag, finns ju massor av biljetter för bra priser nu.

Hen hade i huvudtaget inte tänkt åka, men lite komiskt så dök ju det här viruset upp helt lägligt, så en lam halvursäkt kunde ges.

Men måste tillstå att hens trolleri håller forumet vid liv :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Soengsang:

Måste vara århundradets blåsning/trolleri detta.

BTT till Thailand, vilken oerhört skämt.

Hade trollet tänkt åka hade hen naturligtvis kunna tagit ett annat flygbolag, finns ju massor av biljetter för bra priser nu.

Hen hade i huvudtaget inte tänkt åka, men lite komiskt så dök ju det här viruset upp helt lägligt, så en lam halvursäkt kunde ges.

Men måste tillstå att hens trolleri håller forumet vid liv :)

Lamt så det räcker och blir över tycker jag. 

Åker till Thailand nu. Kliver på TG om ett antal timmar. Har inte hört talas om några Coronavirus i Naklua. Med bra hygien och undvika kinessamlingar så anser jag faran väldigt liten. 

Åker upp till risbyn och där är det ännu mindre risk för Corona.

Skulle inte åka till Kina, men till Thailand har jag inga betänkligheter att åka.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
36 minuter sedan, skrev Wangthong:

Lamt så det räcker och blir över tycker jag. 

Åker till Thailand nu. Kliver på TG om ett antal timmar. Har inte hört talas om några Coronavirus i Naklua. Med bra hygien och undvika kinessamlingar så anser jag faran väldigt liten. 

Åker upp till risbyn och där är det ännu mindre risk för Corona.

Skulle inte åka till Kina, men till Thailand har jag inga betänkligheter att åka.

 

Kan du garantera att det inte dyker upp ett antal smittade kineser på ditt flyg?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste i dagens tidning där smittskyddsläkaren vid Linköpings universitetssjukhus uttalat sig.

Coronaviruset är inte extremt farligt, det smittar vid närkontakt mellan människor. Mässling och vattkoppor kan smitta på 20-tals meter.

Dödligheten är runt 2 % att jämföras med Sars som hade 20 %. Skillnaden mot ett vanligt influensavirus är att det är nytt så ingen har drabbats tidigare och därmed kunnat skaffa sig immunitet. Då det är ett nytt virus så finns inte heller något vaxin och det kommer att ta ett par år innan man fått fram något.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Måste vara århundradets blåsning/trolleri detta.

BTT till Thailand, vilken oerhört skämt.

Hade trollet tänkt åka hade hen naturligtvis kunna tagit ett annat flygbolag, finns ju massor av biljetter för bra priser nu.

Hen hade i huvudtaget inte tänkt åka, men lite komiskt så dök ju det här viruset upp helt lägligt, så en lam halvursäkt kunde ges.

Men måste tillstå att hens trolleri håller forumet vid liv :)

 

Varför skulle jag trolla?

 

Tror Nicholas stäng av mig ca 10 gånger enbart det senaste året just på grund av trolleri. Då vore det ju extremt korkat att gå in och börja trolla på nytt igen.

 

Jag startade en seriös tråd om Coronaviruset.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter



 
 
Då vore det ju extremt korkat att gå in och börja trolla på nytt igen.
 
 
BTT


Vi har det från hästens mun.......

(Eller tangentbord då)

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Varför skulle jag trolla?

 

Tror Nicholas stäng av mig ca 10 gånger enbart det senaste året just på grund av trolleri. Då vore det ju extremt korkat att gå in och börja trolla på nytt igen.

 

Jag startade en seriös tråd om Coronaviruset.

 

BTT

Ja 10 gånger är ingen gång men 11 är en för mycket! 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Varför skulle jag trolla?

 

Tror Nicholas stäng av mig ca 10 gånger enbart det senaste året just på grund av trolleri. Då vore det ju extremt korkat att gå in och börja trolla på nytt igen.

 

Jag startade en seriös tråd om Coronaviruset.

 

BTT

Iallafall ett halvt erkännande att du brukar trolla annars, inte illa :hi:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Kan du garantera att det inte dyker upp ett antal smittade kineser på ditt flyg?

 

BTT

Garanterar. Det går att hitta på hur många undanflykter som helst.

Kardeologpatienten Wangthong

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Varför skulle jag trolla?

 

Tror Nicholas stäng av mig ca 10 gånger enbart det senaste året just på grund av trolleri. Då vore det ju extremt korkat att gå in och börja trolla på nytt igen.

 

Jag startade en seriös tråd om Coronaviruset.

 

BTT

Finns ingen som helst anledning att du inte åker med ett annat bolag, men det är uppenbart att det har vart trolleri från början iom att du inte åker.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Varför skulle jag trolla?

 

Tror Nicholas stäng av mig ca 10 gånger enbart det senaste året just på grund av trolleri. Då vore det ju extremt korkat att gå in och börja trolla på nytt igen.

 

Jag startade en seriös tråd om Coronaviruset.

 

BTT

Det var nog extremt korkat efter ca 9 gånger ochså 😂

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte åka till Thailand men känns lite olustigt just nu med tanke på viruset så det blir Gran canaria på måndag isället..

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kenneth073:

Tänkte åka till Thailand men känns lite olustigt just nu med tanke på viruset så det blir Gran canaria på måndag isället..

Men då är det ju marknad på torget! 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev kenneth073:

Tänkte åka till Thailand men känns lite olustigt just nu med tanke på viruset så det blir Gran canaria på måndag isället..

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset-har-natt-svenska-turistparadiset/😉

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev kenneth073:

Tänkte åka till Thailand men känns lite olustigt just nu med tanke på viruset så det blir Gran canaria på måndag isället..

 

2 minuter sedan, skrev hamnoi:

Haha sket sig direkt detta 🤣🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Haha sket sig direkt detta 🤣🤣🤣

Läs och förstå innan du skriker ut din skadeglädje ,1 person och på en helt annan ö.än jag ska till.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev kenneth073:

Läs och förstå innan du skriker ut din skadeglädje ,1 person och på en helt annan ö.än jag ska till.

Lär nog bli bra Kanarieöarna är trevligt, men skälet att ett resa till Kanarieöarna istället för Thailand för att vara rädd för Coronavirus ger jag inte mycket för, är ju inte särskilt farligt för en frisk människa, tex. trafiken där hade säkert vart en större fara.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte bett om din åsikt så knip igen ,JAG har tagit det beslutet för mig själv.

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kenneth073:

Tänkte åka till Thailand men känns lite olustigt just nu med tanke på viruset så det blir Gran canaria på måndag isället..

 

18 minuter sedan, skrev kenneth073:

Läs och förstå innan du skriker ut din skadeglädje ,1 person och på en helt annan ö.än jag ska till.

Kanske bäst att undvika Sverige också!

Finland är ju också kört...

 

Har hört att Falklandsöarna är rätt fina, så här års!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

 

Kanske bäst att undvika Sverige också!

Finland är ju också kört...

 

Har hört att Falklandsöarna är rätt fina, så här års!

 

 

MVH

Hypokodiker har alltid funnits, låt dem åka åka sina charterresor till Kanarieholmarna, BTT sitter nog på en kärra dit också :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat det finns folk här som inget har att göra än att försöka jävlas med andra .

Titta på tumordocs (songsaeng)reaktion ,ren skadeglädje och han kan inte stoppa där utan måste ha sista ordet

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hypokodiker har alltid funnits, låt dem åka åka sina charterresor till Kanarieholmarna, BTT sitter nog på en kärra dit också :)

Ja jag har ju aldrig varit i Thailand herr kappvändare

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev kenneth073:

Ärligt talat det finns folk här som inget har att göra än att försöka jävlas med andra .

Titta på tumordocs (songsaeng)reaktion ,ren skadeglädje och han kan inte stoppa där utan måste ha sista ordet

Ärligt talat var det ingen tanke på att jävlas, var bara lite tragikomiskt att viruset också plötsligt dyker upp där, då någon tydligen bokat en resa dit pga rädslan för det i Thailand.....inte mer med det, lite får du fan tåla!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...