Mantra Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 nån som kan tipsa om svenska hårdrockgruper? en vän i Thailand älskar svensk hårdrock å frågat mig om jag kan fixa några cd till han han är thailändare. Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 Ska det sjungas på svenska också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Molle Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 Hej Mantra jag lägger in några tips här Lillasyster Hammerfall Hammerfall - Glory To The Brave (Video Clip) Dead by April Amon Amarth Amon Amarth - "The Pursuit of Vikings" Metal Blade Records THE POODLES Europe EUROPE - Seven Doors Hotel (Live 1984-2007) Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 Beror väl lite grand på hur hård din thailändska polare är . Om han/hon är "pudel" eller "death". Eller kanske föredrar ngn annan av alla de subgengrer som finns inom musikstilen. Eller räcker det med att det är svenska musiker som spelar? Annars har väl Sverige exporterat en hel del hårdrock till yttervärlden genom åren om jag inte missminner mig. Yngvie Malmsten, Europe, Treat, Candlemass, Dismember, Entombed, Meshuggah, At the Gates, Hammerfall, Mustasch bara för att nämna några band. Sedan om dem sålt mycket skivor eller ej, det har jag ingen aning om. En av mina starkaste konsertupplevelser hade jag när relativt okända Soul Patrol spelade i teaterladan på hultsfredsfestivalen för en massa år sedan. Blev nog så hög man kan bli då av upplevelsen utan att använda olagliga substanser... Slog på radions P3 häromdan då ett band vid namn November spelades. De var tydligen en av de allra första hårdrocksgrupperna i Sverige i början på 70-talet och sjöng även på svenska. Påminnde lite grand om Led Zeppelin och Black Sabbath. Låter inte alls oävet. Fast jag inbillar mig att bl a wuthai har bättre koll på musikstilen Några exempel på helt ok svensk hårdrock enligt mig: November (Swe) - En Annan Värld "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantra Inlagd Juli 19, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 19, 2009 Det är death typen han gillar. Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantra Inlagd Juli 19, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 19, 2009 Tack för tipsen ska fixa en av varje å ge han nästa gång jag åker ner hoppas han blir glad över det. Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 Mantra, då måste du ge honom Opeth! Det bästa bandet från Sverige! Meshuggah, är ett måste! Två sjukt bra band från Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krögarn Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 DISSECTION Dissection- The Somberlain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krögarn Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 DT Dark Tranquility - Nothing To No One Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
raggare1 Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 förvisso inte death men riktigt bra e ju hellacopters o backyard babies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 Men gud gubbar, lite besvikna på er. Jag fyller ut. Sabbaton Slowlife Hardcore superstar Hardcore Superstar - Beg For It (NEW SONG!) Att missa sabbaton är en synd Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 Seriöst, Hammerfall och Sabaton?!?! Jävla tysk korvätar rock! Finns 1000 tals band som låter lika kasst som dom. Han ville ju ha musik åt Death genren. Så bespara oss med poodles och hammercrap! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd Juli 19, 2009 Dela Inlagd Juli 19, 2009 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Smurf1975 Inlagd Juli 20, 2009 Dela Inlagd Juli 20, 2009 Sonic Syndicate & Engel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantra Inlagd Juli 20, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 20, 2009 tackar er alla för alla bra tips Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Juli 20, 2009 Dela Inlagd Juli 20, 2009 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd Augusti 13, 2009 Dela Inlagd Augusti 13, 2009 Lyfter tråden.. När jag körde hem från jobbet en natt så spelades denna på radion, har aldrig hört den förut, visserligen ett finskt band men dom sjunger på svenska.. http://www.youtube.com/watch?v=yGywo81G6lk&feature=fvst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Destination Philippines Inlagd Augusti 14, 2009 Dela Inlagd Augusti 14, 2009 Den allra första konserten jag såg var med ett band som räknas som det första svenska heavy metalbandet nämligen Heavy Load, dom spelade på rockklubben Underground som då låg vid Sergelstorg och året var 79 eller 80 och jag var 15-16 år. Det var bröderna Styrbjörn och Ragne med co som körda hevy metal inramat med vikinga attribut. Underground hade då inga rättigheter och serverade officielt endast lättöl och läsk men bad man snällt så gick det att köpa starköl under disk. Mer om Heavy Load http://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Load_(band) http://www.youtube.com/watch?v=H0779HWz8qA Tomas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd Augusti 14, 2009 Dela Inlagd Augusti 14, 2009 Gammalt som satan, men från Uppsala trakterna http://www.youtube.com/watch?v=5qnkrP6-OJ0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Augusti 14, 2009 Dela Inlagd Augusti 14, 2009 nån som kan tipsa om svenska hårdrockgruper? en vän i Thailand älskar svensk hårdrock å frågat mig om jag kan fixa några cd till han han är thailändare. In Flames - ex. A Sense of Purpose "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Augusti 18, 2009 Dela Inlagd Augusti 18, 2009 Eller vad sägs om lite /SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Januari 22, 2011 Dela Inlagd Januari 22, 2011 Dags och buffa denna tråden! Om man gillar Mercyful Fate, Black sabbath stuket så lär man gilla detta! Jag har upptäckt årets bästa skiva 2010. och den upptäcker jag 2011! Shame on me! Har lyssnat på detta alster hela dagen och den blir fan i mig bättre för varje gång. Till den milda graden att sambon börjat nynna på låtarna! Ghost, heter bandet. http://www.youtube.com/watch?v=x6dy1FVo1Ck http://www.youtube.com/watch?v=KfZksZ9qido Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 22, 2011 Dela Inlagd Januari 22, 2011 Min käre vän Danne gifte sig på Grönan. Slänger in en favorit: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 22, 2011 Dela Inlagd Januari 22, 2011 Skicka över lite norsk metal också! Nörrbaggsen är väl ena death fanatiker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantra Inlagd Januari 22, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Januari 22, 2011 tack för era tips ska kolla upp dom Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu