Jump to content
IGNORERAD

Charter till thailand


Enis

Vilket är det bästa Charterbolaget till Thailand  

78 röster

  1. 1. Vilket är det bästa Charterbolaget till Thailand

    • Ving
      3
    • Apollo
      2
    • Fritidsresor
      4
    • Always
      0
    • Annat bolag
      3
    • Har aldrig åkt charter till Thailand
      50
    • Har aldrig åkt charter
      16


Recommended Posts

Quote

Vad som är helt obegripligt för mig, är att om man letar sistaminutencharter till Thailand

och hittar "endast flyg" då är det dyrare med 3 veckor mellan ut- och hemresa

än om det är 2.

Undrar vad det är för extra kostnader som påverkar priset.

mvh GD

Det är knappast några extrakostnader. Flygbolaget vet helt enkelt att folk är villiga att betala mer för 3 veckor än för 2. Även om det egentligen inte finns någon anledning att göra det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    3

  • Baa

    3

  • Sam sip sam

    3

  • Joints

    2

Mest aktiva i denna tråd

Har aldrig åkt charter till Thailand

och tänker inte göra det!

Jag klarar mig utan det hjälpen och deras trånga plan!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nej vill man uppleva något trångt kan man ju vänta tills man är i Thailand.  :D

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen? Va? Är 7/11 mindre iThailand? :D

Kom på att jag faktiskt åkt med en charter, sista minuten till Phuket för ganska många år sedan. Blev ombdd vid incheckningen att vänta ett tag, överbokat var förklaringen, efter en nervös halvtimme kom den goda nyheten, Du får åka med men då får du lov att åka bussinesclass, de andra platsena är fulla, men det kostar inget extra, Tjohooo.

Hem blev en annan historia, men då va jag trött.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tagit första, sista och enda charterresan till Thailand, och det var den senaste.

Thomas Coock Airlines har jag för mig att flyget hette. Missade när jag bokade att planet mellanlandade i nått arab-land på hemvägen, det gick direkt ner till Phuket. Trångt och skrikiga ungar var det med. Kan köpa att flygen drar in på den fria spriten, men när dom vill ha 20 spänn för en liten flaska fesljummet vatten så tycker jag det gått för långt.

Aldrig mer en charterkärra för min del  :skull:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Man lär sej efter första trippen.själv så seglade jag in på taxfree o innförskaffade en plattflaska wisky

sen ett par burkar cola som åkte ner i väskan.sen på med brusan i poden hej å hå .två veckor för 2500 är ju inte fy skamm

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Första resan bokade jag charter inkl hotell till Phuket via Ving.

Då var det Thai som vi fick åka med och trots att det då blev en mellanlandining i Bangkok så var resan ok och nästa år bokade jag på samma sätt och fick vara med om en mardrömsresa ner till Phuket.

Stolen gick att fälla bak 5 (fem) centimeter så att sova hyfsat bekvämt var inte att tänka på. Eller att sova över huvudtaget.

Stolen var dessutom placerad bredvid nedgången till toaletterna och alla, utan undantag, som passerade mig tyckte att stolsryggen var utmärkt att använda som stöd att hålla sig i både när man skulle gå ner och sedan när de kom upp.

Att protestera skulle knappast hjälpa eftersom skadan redan var gjord och jag minns att jag hoppades att de hade vett nog att tvätta händerna.

På Thai ingick drycker både till mat och annars, men på Ving var det bara kaffe som ingick och servicen var nästan obefintlig. Jag beställde vatten till maten men det skulle jag köpt tidigare fick jag till svar och fick vänta på kaffet så att jag kunde skölja ner maten med något.

En mardröm som sagt och ändå har jag inte nämt något om småbarnsföräldrarna som tycker att det är självklart att man tar med sig sina bebisar på en sådan lång resa. Att utsätta någon som inte kan tryckutjämna själv kan bara vara en form av barnmisshandel. I varje fall enligt mitt sätt att se det. Jag skulle aldrig utsätta mina egna barn för det.

Sedan så har det blivit reguljärt, senast med Swiss som trots mellanlandning i Zürich var helt ok.

Jag har också bokat en stol hos Fritidsresor ett par gånger när grabben varit nere och hälsat på och han tyckte att det var ok. Att jag bokade med dem var för att de åker direkt mellan Arlanda och Phuket så att han skulle slippa allt krångel med mellanlandning eftersom han var själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig åkt charter,  men jag har bilat runt i europa

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Har aldrig åkt charter,  men jag har bilat runt i europa

He he, dagens höjdare.  :D

Hoppas den får vara kvar.

Har aldrig varit i Södertälje men har för mig att ha flugit över en gång.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har aldrig åkt charter,  men jag har bilat runt i europa

:D

Quote

Har aldrig varit i Södertälje men har för mig att ha flugit över en gång.

:D

Nu börjar det blir humor!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...