Jump to content
IGNORERAD

Missriktad ironi, eller?


Vaxet

Recommended Posts

Måste absolut vara ett av dom roligaste huvudinläggen på forumet det som Vaxet skrivit.

Att han sedan dessutom lyckas hålla så låg profil och rädda grannsämjan trotts att grannkärringen har fördomar om relationer med thaikvinnor.helt lysande.

Grannsämjan är viktig även om grannen är en svensk fördomsfull feministkärring.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • Vaxet

    5

  • Baa

    4

  • GammalDansken

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hmm, Jive. Jag tror du har en poäng där. Kanske man skulle göra hembesök hos lite svenskar/damer och tala om att förr i världen, när Sverige var en isolerad halvö i utkanten i Europa kanske det gick för sig att förslava och utnyttja män utan hänsyn.[br][br]Men nu, som världsmedborgare på 2000 talet passar det sig verkligen inte att dela lika på husållsarbetet/inte ge mannen sex när han vill/låta mannen laga mat eller göra andra kvinnosysslor etc etc, välj det som passar. [br][br]Dessutom kan man poängtera att det blir det svårt att anpassa sig till alla invandrande kulturer när man inte passar in i världen. [br][br]Siamkap   :yes:

Hehe... detta kanske var svårsmält för en del... Men jag kan intyga att Siamkap lever som han lär.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

... cut ...

Dessutom kan man poängtera att det blir det svårt att anpassa sig till alla invandrande kulturer när man inte passar in i världen. [br][br]

Siamkap   :yes:

Där satt den poängen. :great:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad tror du, Vaxet?

Skulle grannarna klara av ett besök av Aht och mej, eller går deras fördomsfrihet där?

Kunde ju vara kul att testa.

Inga problem, och dessutom så lär vi ju få reda på detta redan nästa sommar, eller hur?  :yes:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha lärt känna grannarna lite mer så har en fråga dykt upp i skallen på mig.

Är det så att fördomar som drabbar oss Thai-Sve par egentligen inte är fördomar om Thailändska tjejerna utan snarare om oss svenska män som har en partner från Thailand.

Grannarna är ett par i 65 årsåldern och de har aldrig varit i Thailand, de torde således vara representativa för den svenska pensionären.

De vet inget eller mycket lite om Thailand och lika lite om Thailändare.

De har inga illusioner om att Thailändska damer jobbat i bar eller liknande, eller på annat sätt är mer sexuellt lössläppta än tjejer från Sverige.

Nä, det enda de hört om oss Thai-sve par är att det är vanligt att tjejerna mer än i andra förhållande råkar illa ut, med misshandel, förtryck och andra otrevligheter.

Har ju skrivets mil och åter mil på olika Thaiforum om folks fördomar angående Thaitjejer.

Är det kanske så att det inte är våra fruar som drabbas av de negativa fördomarna utan vi män med Thaipartner?

Grannarna har visat sig vara mycket trevliga och Fru Vax fick både vin och annan present av grannfrun för att känna sig välkommen i området.

Hon och han har bett om ursäkt för vad som hände, men som sagt i deras ögon är Fru Vax det eventuella offret och jag den som drabbades av deras fördomar

När grannfrun fått lite vin i sig uttryckte hon dessa ord "man får ju sådan sympati för dessa söta Thailändskor och man vill ju inte att de skall råka illa ut, de är ju så små och söta" :yes:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ligger nog en hel del i det du säger. Man kan ju vända på det och fråga om de tycker synd om de svenska männen? Det gör ju knappast gemene man även om det säkert finns situationer där en svensk man skrapats ren på både känslor och finanser. Dessa män får ju överdrivet många sympatier på forum som detta, så det kanske jämnar ut sig .

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

det säkert finns situationer där en svensk man skrapats ren på både känslor och finanser. Dessa män får ju överdrivet många sympatier på forum som detta, så det kanske jämnar ut sig .

:D

Javisst, nu klarnade det.

Detta forum funkar ju som gruppterapi och stöd för oss fördomsdrabbade svenska män, så är det ju.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

:D

Javisst, nu klarnade det.

Detta forum funkar ju som gruppterapi och stöd för oss fördomsdrabbade svenska män, så är det ju.

Visst känns det bra, nu du fick skrivit av dig oron.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När grannfrun fått lite vin i sig uttryckte hon dessa ord "man får ju sådan sympati för dessa söta Thailändskor och man vill ju inte att de skall råka illa ut, de är ju så små och söta" :yes:

Ha ha om hon bara visste, för sisådär 10 år sen fick jag för första gången se vad en förbannad thailändska går för när hon med full kraft slog en askkopp i en falangtjejs ansikte.. :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Askkopp i huvudet, jo jag tackar. Det har jag själv fått. Exet blev svartsjuk på Aveny i Sundsvall och kastade först en öl i ansiktet på mig. Men senare på kvällen, då hon hade fått i sig några ytterligare tequilas och sett än mer synvillor, så fick hon för sig att slå en askkopp i bakhuvudet på mig. Dock framför vakterna som omedelbart kastade ut henne. Det var en trevlig kväll. :) Kan väl tilläggas att jag ganska omgående gjorde slut hehe..

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Askkopp i huvudet, jo jag tackar. Det har jag själv fått. Exet blev svartsjuk på Aveny i Sundsvall och kastade först en öl i ansiktet på mig. Men senare på kvällen, då hon hade fått i sig några ytterligare tequilas och sett än mer synvillor, så fick hon för sig att slå en askkopp i bakhuvudet på mig. Dock framför vakterna som omedelbart kastade ut henne. Det var en trevlig kväll. :) Kan väl tilläggas att jag ganska omgående gjorde slut hehe..

Och Du är fortfarande ihop med en Thaitjej? En del lär sig aldrig! :kort::D:D:D:D

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hehe..det var väl smällen i huvudet som gjorde det. Tack o lov har min fru aldrig visat några sådana aggressiva tendenser.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu är det väl inte så att alla TT slår runt sig med askfat, flaskor och dylikt :clapping:

Det går nog att framkalla. :crazy::D

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

...

När grannfrun fått lite vin i sig uttryckte hon dessa ord "man får ju sådan sympati för dessa söta Thailändskor och man vill ju inte att de skall råka illa ut, de är ju så små och söta" :yes:

Ja Vaxet, har också upplevt detta fenomen. Bland annat från Anna som skrev en del på Thaitjejer. Gjorde misstaget att ge henne mitt telefonnummer, och sedan blev det ett jämrans tjat om hur fru Chang har det hos mig i Sverige.

Det är ju i för sig rörande att en svensk kvinna visar sådan omsorg om våra thaidamer. Å andra sidan känns det lite förolämpande att det insinueras att man är en potentiell kvinnomisshandlare. Thaidamer är ju så små och försvarslösa... jojo.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja Vaxet, har också upplevt detta fenomen. Bland annat från Anna som skrev en del på Thaitjejer. Gjorde misstaget att ge henne mitt telefonnummer, och sedan blev det ett jämrans tjat om hur fru Chang har det hos mig i Sverige.

Det är ju i för sig rörande att en svensk kvinna visar sådan omsorg om våra thaidamer. Å andra sidan känns det lite förolämpande att det insinueras att man är en potentiell kvinnomisshandlare. Thaidamer är ju så små och försvarslösa... jojo.

Herr Chang har talat.

HC,

Så sant så. En av mina goda vänner, låt os kalla honom Jan, blev av närmaste kvinnliga grannen upplyst om att: "ni svenska män ska minsann inte tro att ni kan behandla asiatiskorna hur som helst".

Detta skedde i samband med att han hade ringt polisen i och med att hans flickvän jagade honom runt i lägenheten med kökskniven... tilläggas kan att detta hade skett vid fyra tillfällen tidigare. Tragiskt är det i alla fall.

  Jag behöver väl inte nämna att de längre inte bor tillsammans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...