Jump to content
IGNORERAD

Missriktad ironi, eller?


Vaxet

Recommended Posts

Mja, skulle nog rekommendera en viss försiktighet i ett umgänge med ett par där frugan efter ett samtal med mannen beger sig in till grannen för att beklaga sig över dennes kvinnosyn.

Arne Ribbing

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • Vaxet

    5

  • Baa

    4

  • GammalDansken

    4

Mest aktiva i denna tråd

Hej Vaxet,

Vad trevligt att det ordnade sig!

Man har väl sett med viss misstänksamhet på mig och fru Chang i vår bostadsrättsförening i Göteborg, men det har löst sig då vi pratat med grannar i hissen och deltagit i de fester man anordnar.

Det är väl så att man ofta är skeptisk mot det okända.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mja, skulle nog rekommendera en viss försiktighet i ett umgänge med ett par där frugan efter ett samtal med mannen beger sig in till grannen för att beklaga sig över dennes kvinnosyn.

Arne Ribbing

Håller med!

Hade inte vågat umgås med sådana människor!

Link to comment
Dela på andra sajter

En väldigt rolig berättelse för en som gillar ironi och här fick du in en fullträff.

Jag själv brukade använda en variant på det när mina barn var små.

Jag sa då och då att för att spara lite pengar på blöjor så lät jag barnen leka på en pressening och om det hände något så var det bara att spola av dem. Vatten är ju trots allt billigare än blöjor.

Många dagisfröknar förfärades över den kommentaren och vad svärmor sa har jag inte tid att skriva.

När jag såg att de reagerade på önskat sätt la jag snabbt till att jag naturligtvis använde mig av ljummet vatten vilket inte gjorde saken bättre innan de förstod att jag bara skämtade.

Det var lika kul att se deras reaktioner varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Har lovat mig själv att undvika att ge mig in i sådana här diskussioner på MPR men men..

Tycker väl att det är onödigt att spä på hela karusellen med "thailändskor" du serverade tyvärr bara kärringen något att skvallra om. man ser det man vill se och grann kärringen målade upp värsta tänkbara.

Anser att man inte ska skämta om hygien, men det är ju bara min åsikt. Jag tyckte du drog ett opassande skämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte alls vad som var opassande och tycker fortfarande att det var ett höjdarskämt  :great:

Men det kanske beror på att jag uppskattar både ironi och sarkasm om det används på rätt sätt, dvs med glimten i ögat.

Dessutom så kan man visst skämta om allting. Bara man tänker på att var sak har sin tid och plats.

Men för att uppskatta humor av olika former gäller det ju att man är mottaglig för det.

Annars så missar man poängen med det mesta här i livet som faktiskt är riktigt festligt om man väljer att se det på det viset.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Har lovat mig själv att undvika att ge mig in i sådana här diskussioner på MPR men men..

Tycker väl att det är onödigt att spä på hela karusellen med "thailändskor" du serverade tyvärr bara kärringen något att skvallra om. man ser det man vill se och grann kärringen målade upp värsta tänkbara.

Anser att man inte ska skämta om hygien, men det är ju bara min åsikt. Jag tyckte du drog ett opassande skämt.

Du verkar ha samma uppfattning som grannfrun.

Det har skämtats förut här om Thailändares (lätt överdrivna) duschande.

Måste vart dubbelt obehagligt för dig att läsa om :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det har skämtats förut här om Thailändares (lätt överdrivna) duschande.

Jo, duschar man bara tre gånger om dagen i LOS är man en riktig skitgris ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så om ni vill hålla er Tirac fräsch, spola av henne ibland.

:D

Quote

Det har skämtats förut här om Thailändares (lätt överdrivna) duschande.

Vadå överdrivna!  :crazy:

Tanten min säger ofta "Shower, one hour"!  :spruce_up:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Tycker väl att det är onödigt att spä på hela karusellen med "thailändskor" du serverade tyvärr bara kärringen något att skvallra om. man ser det man vill se och grann kärringen målade upp värsta tänkbara.

Trådstartaren frågade vad man tyckte och jag svarade. Läs allt jag har skrivit, jag håller inte med grann tanten men jag tycker till och jag anser: opassande kommentar utav trådstartaren till damen i huset brevid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Du verkar ha samma uppfattning som grannfrun.

Det har skämtats förut här om Thailändares (lätt överdrivna) duschande.

Måste vart dubbelt obehagligt för dig att läsa om :-)

mvh GD

Grann tanten hänger väl antagligen inte här på MPR och är totalt omedveten om asiatiska duschvanor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Trådstartaren frågade vad man tyckte och jag svarade. Läs allt jag har skrivit, jag håller inte med grann tanten men jag tycker till och jag anser: opassande kommentar utav trådstartaren till damen i huset brevid.

Bara undrar om du är medveten om att du citerat dig själv ???

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Flores,

Du måste ju förstå att när man lever med en thaidam så blir man liksom mer benägen att ändra sin syn på det ena och det andra. Av många skäl.

Man blir dessutom mindre förstående för vad svenska kärringar gaggar om.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker man blir mer trött på, än mindre förstående.

Dock måste man undra vad Vaxets granngubbe sagt till damen ifråga, för inte kan väl båda två vara så totalt oförstående till ett som i alla fall jag tycker "joke of the day".

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehhe tycker att det var rätt kul, de borde kanske sett att fruthai hade fått en burk färg över sig...tragiskt med så humorlösa människor.

Kan tänka mig att du sa det med glimten i ögat..och inte på fullaste allvar i rösten.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Svenska kärringar är prinsessor på ärten.

Släpper man en fis på tvären så går deras värld under.

Undrar ibland vad det är för slags samhälle som skapar såna fantasilösa, fördomsfulla och alla taggar utåt kvinnor.

Grannkärringen är kanske syster till herr Lappen förresten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Grannkärringen är kanske syster till herr Lappen förresten.

Hur fasen kunde du veta det??

Inte visste jag att du blivit geografi lärare nu också då du kan få Uppsala och Falun på samma ställe på kartan  :D

Skämtet var riktigt bra men är inte förvånad att hon inte förstod det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man blir dessutom mindre förstående för vad svenska kärringar gaggar om.

Där satt den!  :whistle:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

:D:D:D

En av de roligaste historier jag hört på länge. Det är jättelätt att få folk att tro på vilka vansinneshistorier som helst bara historien bekräftar deras fördomar. Kan bli ganska underhållande.

Resultatet blev ju att tanten avslöjade sina egna tämligen avskyvärda fördomar. Avslöjad kan man säga. Hoppas hon skäms så hon rodnar ända ner i trosorna varje gång hon ser er igen, men det är väl knappast sannolikt.

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo, har nu taget några öl med grannen och hans fru.(jättetrevliga)

De skrattade gott åt min kommenater, men sa samtidigt att de båda har vissa fördommar om män som har Thailändska partners.

Ja vad kan man göra åt det, antagligen inget!

Så om ni vill hålla er Tirac fräsch, spola av henne ibland, på detta sätt får ni nya vänner.

Det är vad vi erfareret, och grannfrun är numera jättetrevlig och med lite mindre fördommar.

Verkar som en del har missat det här inlägget från Vaxet. Inte så lätt att erkänna sina fördomar. Grannfrun framstår som en ganska sympatisk figur, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Verkar som en del har missat det här inlägget från Vaxet. Inte så lätt att erkänna sina fördomar. Grannfrun framstår som en ganska sympatisk figur, tycker jag.

Nja, det var väl en annan som började beklaga sig över Vaxets skämt och på så sätt,

mer eller mindre frivilligt, såg till att förlänga debatten.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du, Vaxet?

Skulle grannarna klara av ett besök av Aht och mej, eller går deras fördomsfrihet där?

Kunde ju vara kul att testa.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, Jive. Jag tror du har en poäng där. Kanske man skulle göra hembesök hos lite svenskar/damer och tala om att förr i världen, när Sverige var en isolerad halvö i utkanten i Europa kanske det gick för sig att förslava och utnyttja män utan hänsyn.[br][br]Men nu, som världsmedborgare på 2000 talet passar det sig verkligen inte att dela lika på husållsarbetet/inte ge mannen sex när han vill/låta mannen laga mat eller göra andra kvinnosysslor etc etc, välj det som passar. [br][br]Dessutom kan man poängtera att det blir det svårt att anpassa sig till alla invandrande kulturer när man inte passar in i världen. [br][br]Siamkap   :yes:

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att det inte var oljefärg  :yes:

Om Vaxet tvättat frun med lacknafta har nog grannarna ring polisen

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...