Jump to content
IGNORERAD

Grejor att se och göra i Bangkok och Hua Hin.


Mr Chang

Recommended Posts

Hej alla vänliga Thai lovers, nu skall jag ner den 22 juli och vara 2 veckor i Bangkok och Hua Hin för att invänta ett visum för tjejen. Har ju inte tillbringat så mycket tid på nåt av ställerna och vore glad för lite tips om vad som är kul , intressant, att se där. Det är mest shoppingen jag känner till och lär ju få se det igen,när hon skall guida mej igenom stan :-)

Hoppas på några bra förslag från er alla.

Tack

Mr Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

bio, bowling, gokart, olika kurser såsom; matlagning, massage, språk är några saker jag kommer på. Vandra runt i olika stadsdelar kan också vara kul. Gå på lite justa nattklubbar (räknar då inte Nana, cowboy och PP), barer. Ta olika sorters massage och behandlingar. Spela tennis, badminton etc.allt detta sagt ut bkk perspektiv..

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Spara inte biobesöket till Hua Hun. Alla filmer är dubbade till Thai där.

Är du intresserad av orginalmärken så finns det en Outlet i Cha-Am ca: 20 km utanför Hua hin. De har busstransport dit för runt 200 baht t/r.

Hua hin är en ganska liten stad men de har massvis med bra restauranger. Stranden är OK bara man traskar bort några 100 meter.

Har du aldrig varit vid apberget så kan du åka dit. Misstänker att du inte är intresserad av golf annars är det ett bra alternativ. Nattlivet går inte att jämföra med Bkk. Det finns ett ställe som heter "The brewery" och ligger vid Hilton. Många priviligerade bangkokbor kommer till Hua hin på helgerna och festar. Annars får du räkna med att det är ganska folktomt då det är lågsäsong nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...