Jump to content
IGNORERAD

Så här har ni väl aldrig sett thaipolisen va?


Broskan

Recommended Posts

GammalDansken

Quote

kim då måste polisen och alla bar brudar som finns med på forumet godkänna alla bilderna då.

för många av dom vet inte om att dom finns på nätet eller gör vi skillnad på glädjeflickor, snutar och faranger

Ingen tillfällighet att kameror är illa sedda på många barer och att bilderna är tagna i smyg med mobil.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    12

  • GammalDansken

    9

  • Herr Chang

    8

  • Balut Power

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Balut Power

Quote

Vad gäller humorbilder av olika slag så haltar jämförelsen en aning tycker jag eftersom dom bilderna oftast är utlagda på internet för att ägaren önskar sprida dom så mycket som möjligt och är fullt medveten om att dom kommer att göra det.

Då tycker jag en yrkesfotograf kan märka sina foton så det framgår klart o tydligt vad som gäller. Hur vet du vart alla bilder som hamnar bland humorbilder kommer ifrån, ingen försäkran att fotografen vill ha spridning av dom. Det är bara spekulationer från din sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte diskutera bildrättigheter med anonyma människor som aldrig tordas visa en bild eller en enda personlig uppgift om sig själv. Gammeldansken, gillan med flera, skicka upp ett par bilder av er själva först så kan vi diskutera vidare var vi har rätt att lägga upp dom utan att fråga alternativt efter fråga.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Nu är det ju så att du enligt ditt IP-nummer inte befinner dig i Thailand.

Vad sägs om Falun? Får jag kopiera din falukorv?

Herr Chang har talat.

Fantastisk vad man kan ta reda på som moderat med tillgång till IP-numret.

Vilken tur för gillan (som kanske inte visste var han var) att namnet på staden han befinner sig

i kunde publiceras här (och inte i ett pm) :great:

I dessa FRA- och TPB-tider är väl annars diskretion en egenskap som uppskattas mer och mer.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Orkar inte diskutera bildrättigheter med anonyma människor som aldrig tordas visa en bild eller en enda personlig uppgift om sig själv. Gammeldansken, gillan med flera, skicka upp ett par bilder av er själva först så kan vi diskutera vidare var vi har rätt att lägga upp dom utan att fråga alternativt efter fråga.

Ja där har du ju en jättepoäng.

Helt omöjligt att diskutera den frågan utan sådana intetsägande exempel på .. vaddå?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad sägs om Falun? Får jag kopiera din falukorv?

Herr Chang har talat.

Ja, det finns nog många forumister som önskar att di hade en rejäl falukorv.

Fast många påstår ju att storleken inte har någon betydelse.

Prinskorvaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fantastisk vad man kan ta reda på som moderat med tillgång till IP-numret.

Vilken tur för gillan (som kanske inte visste var han var) att namnet på staden han befinner sig

i kunde publiceras här (och inte i ett pm) :great:

I dessa FRA- och TPB-tider är väl annars diskretion en egenskap som uppskattas mer och mer.

mvh GD

GD, det finns program att använda så får du veta var, t.ex. jag befinner mig. Om inte så befinner jag mig i Vasastan, Stockholm eller i Thailand.  :whistle: En gång när Herr Chang kollade mig så var jag, om jag minns rätt, i Memphis, USA. :whistle: Jag har aldrig varit i denna stad utan satt hemma i min lägenhet.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

GD, det finns program att använda så får du veta var, t.ex. jag befinner mig. Om inte så befinner jag mig i Vasastan, Stockholm eller i Thailand.  :whistle: En gång när Herr Chang kollade mig så var jag, om jag minns rätt, i Memphis, USA. :whistle: Jag har aldrig varit i denna stad utan satt hemma i min lägenhet.

:wai: gubben :wai:

Ja det är inte alltid tekniken funkar :-)

Jag var lite ironisk där.

Är inte så impad av de tekniska möjligheterna som det kan låta

och ännu mindre av valet att publicera resultatet.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Orkar inte diskutera bildrättigheter med anonyma människor som aldrig tordas visa en bild eller en enda personlig uppgift om sig själv. Gammeldansken, gillan med flera, skicka upp ett par bilder av er själva först så kan vi diskutera vidare var vi har rätt att lägga upp dom utan att fråga alternativt efter fråga.

Vad är det för dj-a kommentar från en adm.

Förklara istället, skall det följas fullt ut så är det bara egentagna bilder som är tillåtet att publicera.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Vad är det för dj-a kommentar från en adm.

Förklara istället, skall det följas fullt ut så är det bara egentagna bilder som är tillåtet att publicera.

Baa

Fotoförbud har man ju hört talas om, men fototvång?

För det börjar det likna.

Om det är en ny MPR-regel, så ska den väl gälla för alla och inte bara de som tillåter sig

ha en mening som skiljer sig från administratörens.

Har admin's rätt att publicera bilder på hela familjen och halva släkten ifrågasatts

och hur förhåller det sig - har jag fortfarande rätt att låta bli?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att sandlådedebatten som den här tråden blivit inte var avsikten från början.

För att återgå till huvudinlägget så är det en kul bild.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

gillans inlägg är raderat.

Man snor inte andras bilder, så är det bara. Det är möjligt att gillan inte förstår detta koncept, men det är vad som gäller på detta forum. I den mån vi är medvetna om det.

Jag inbillar mig att Jan L och jag har samma inställning till upphovsrätt, ett ord som kanske är helt nytt för gillan.

Herr Chang har talat.

Skrattade faktiskt rätt ut när jag läste det, för jag kom att tänka på humor-bildtråden.Är ju bara upphovsrättsskyddat material i den... ;)

Missade tyvärr bilden/inlägget gillan postade, antar att det handlar om att han gett sken av att han tagit bilden själv?Får väl erkänna att jag inte heller skulle gilla att någon postar mina bilder med antydning om att dom är självtagna.

On Topic, härlig bild Broskan, har aldrig sett snuten så gay  :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad är det för dj-a kommentar från en adm.

Förklara istället, skall det följas fullt ut så är det bara egentagna bilder som är tillåtet att publicera.

Baa

Nu var det ju inte dig jag avsåg i meddelandet tidigare utan främst GD som gnäller och klagar på i princip allt ur sin totala anonymitet. T o m lägger han sig i bildpolicyn fast han aldrig varit i närheten av att publicera en egen bild.

Har ingen lust att debattera bildpolicy med honom eller för den delen lika anonyma gillan med 4-5 meddelande i sin historik.

Quote

Förklara istället, skall det följas fullt ut så är det bara egentagna bilder som är tillåtet att publicera.

Ja egentligen är det ju så, egentagna bilder, alternativt bilder du har tillåtelse av bildägaren att publicera.

Men vi har tänjbara regler och tar inte direkt bort en del bilder inkopierade från nätet som man med stor sannolikhet kan anta inte kommer att bli föremål för anmälningar mot oss eller som inte kränker någons integritet etc. Det är t ex fritt fram att länka in en bild av en amerikansk filmstjärna från någon dagstidningsartikel eller liknande om du nu råkar känna för det. Jag kommer inte ta bort den.

Det händer att vi tar bort bilder för att personen/erna på bilden/erna hör av sig och inte önskar vara med eller för att bildägaren anser sig ha blivit bestulen. Hitills har vi aldrig nekat någon som vill få bort en bild.

Tycker du det är fel och att dina bilder är mina och mina är dina osv, eller hur menar du?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fantastisk vad man kan ta reda på som moderat med tillgång till IP-numret.

Vilken tur för gillan (som kanske inte visste var han var) att namnet på staden han befinner sig

i kunde publiceras här (och inte i ett pm) :great:

I dessa FRA- och TPB-tider är väl annars diskretion en egenskap som uppskattas mer och mer.

mvh GD

Nu var det ju så att gillan antydde att han satt i Thailand, och att det då var OK att kopiera fritt. Då blev jag tillräckligt irriterad för att skriva det jag skrev. Alla kan ha en dålig dag.

Jag är annars mycket försiktig med att avslöja resultat av IP-nummer sökningar. Det kliar dock lite i fingrarna vad gäller Arne och BTT...

Och som jag skrev i en annan tråd, Jan L hade nog varit nöjd om gillan skrivit typ "Här en bild tagen av Jan L"... istället för att låtsas som att det var hans egen bild.

Jag tycker inte man ska behöva förvanska ens bilder med copyright-texter. Men det här med upphovsrätt är det uppenbarligen inte många som förstår nuförtiden. Hubsnylta allt!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Antar att sandlådedebatten som den här tråden blivit inte var avsikten från början.

För att återgå till huvudinlägget så är det en kul bild.

Ja det var ju så jag hade tänkt mig med min bild men den hamnade underst i högen dag.

Tack för att du uppskattade den Mekong

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad ska man säga för att inte misstolkas?

Visst är Dina bilder Dina, men det finns väl en anledning att Du publicerar dom här på forumet liksom många andra också gör till de flestas stora förnöjelse. Men då riskerar man ju att någon forumist delger icke MPR medlemmar dessa alster i eget intresse, t.ex. visa vänner hur det ser i vårt andra land. Så, var går gränsen? Antingen visar man bilderna och är stolt över dom eller så har man dom i sin egen burk och njuter själv.

Sedan är det väl upp till var och ens intresse och inte minst kunskap om hur mycket man vill delge  av sina alster. Kan (och vill) bara tala för mig själv. är långt ifrån så kunnig i att hantera datorer på det sätt många andra är, så för mig är det en seger varje gång det inte skiter sig.

Men för den skull avstår jag inte från att läsa och skriva.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyller på med ett par gamla från Herr Changs trakter

Flög från BKK till Chiang Mai

chiang-mai8.jpg

Sen åktes det buss till Chiang Rai och Mae Sai

chiang-mai1.jpg

Utanför bussterminalen så gick det boskap på gatorna

chiang-mai2.jpg

Sen vart det flyg från Chiang Rais gamla flygplats tror dom byggde nytt året efter.

chiang-mai3.jpg

Fattar inte än idag vad jag skulle dit upp och göra men är man kär så är man :)

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut Power

En gång på internet alltid på internet, lägger man ut något på nätet får man räkna med spridning. det bästa är att lägga till sitt namn så alla ser åtmistone vem som äger bilden

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En gång på internet alltid på internet, lägger man ut något på nätet får man räkna med spridning. det bästa är att lägga till sitt namn så alla ser åtmistone vem som äger bilden

Jo, lägger man ut en bild på internet så får man kallt räkna med risken för missbruk. Men det innebär inte att man inte äger bilden. Vill man så kan man ta till rättsliga åtgärder mot den som använder ens bilder utan tillåtelse.

Baa skrev...

Quote

Men då riskerar man ju att någon forumist delger icke MPR medlemmar dessa alster i eget intresse, t.ex. visa vänner hur det ser i vårt andra land. Så, var går gränsen? Antingen visar man bilderna och är stolt över dom eller så har man dom i sin egen burk och njuter själv.

Jag tror väl att det är ungefär det som är meningen när folk lägger in bilder här, att medlemmarna och deras bekanta ska kunna titta.

Det är dock inte lika kul att se någon annan lägga in ens bilder någon annanstans på internet utan att först ha frågat om lov eller ens skrivit vem som är upphovsman. Har hänt flera kända medlemmar här och dom blir alltid lika sur. Tror det hade gällt dig också.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut Power

Nu var det så att Gillan bara kopierade bilden från en tråd till en annan, så det är exakt samma människor som har tillgång till bilden. Ok han kunna frågat först, men det har väl iof inte tagit nån större skada.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu var det så att Gillan bara kopierade bilden från en tråd till en annan, så det är exakt samma människor som har tillgång till bilden. Ok han kunna frågat först, men det har väl iof inte tagit nån större skada.

Precis, han kunde ha frågat först eller skrivit att han "lånat" Jans bild så hade inte diskussionen behövt uppstå.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Precis, han kunde ha frågat först eller skrivit att han "lånat" Jans bild så hade inte diskussionen behövt uppstå.

Vad är det för mening med ett forum om vi inte skall diskutera saker?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Kim har rätt i detta:  "Men vi har tänjbara regler och tar inte direkt bort en del bilder inkopierade från nätet som man med stor sannolikhet kan anta inte kommer att bli föremål för anmälningar mot oss eller som inte kränker någons integritet etc."

Men det blir lite märkliga bedömningar ibland, för bruden på fotot till bildtexten nedanför kan detta leda till katastrof om fel person ser den. Att den bilden inte är borttagen kan ju ses lite märkligt i det här sammanhanget.

"men en bild på //// och en ny brutta.igen ,///( eller nåt liknande) heter hon och hon vill inte ha en krona till nåt under alla deras träffar, vart liksom några gånger och nätter dom spenderade ihop.kan bero på att hon har en sponsor som var lyckligt ovetande och att det var mycket roligare att vistas med yngre boys "

[/]

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...