Jump to content
IGNORERAD

Tjejerna rädda för långa falanger.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest wwwebster

Quote

Att din näsa är 29,5 cm gör dej bara mer lik Pinocchio...

...och nu ljög du så den blev ännu längre.. 8)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    3

  • Pontus

    3

  • Sangwal

    3

  • Plattan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Alla thai tjejer är ju inte jätte korta. Finns ju många runt 170cm och att dom (eller några andra för den delen) skulle va rädda för 10-20cm längre killar har jag aldrig hört talas om.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En väldigt liten del av alla thaikvinnor som är mer än 170 cm.

Går inte in på några procentsiffror, vill inte ha den ettrige brandsläckaren i hasorna,

men den sk rädslan ligger nog som sagt i tappa ansiktet, att inte förlöjliga sig själv offentligt.

Eller kan det möjligen bottna i fördomar om att kroppslängden ochså har att göra med snopplängden.

Vilket jag i och för sig kan tänka mig,

men i det fallet skulle ju alla negrer som springer och hoppar bland barerna vara omöjliga.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

ok kanske skulle ha skrivit "mellan 160-170cm" och att dom eller några andra skulle va rädda för långa killar har jag svårt att tro. Sen kanske en välldigt kort person är mer intresserad av en någorlunda jämnlång partner, och vice verca? Fast det är väl isåfall lika dant över hela värden?

I Thailand syftar jag mer på val av partner i allmänhet, en att en kort prostituerad avhyser en lång kund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag kan tillägga att tjejerna förr inte bara var rädda för långa falanger utan nästa ändå värre var det för negrer och araber som avvek ändå mer utseendemässigt från den norm som fanns då.

Det såg jag ingen i Isaan förränen bra bit  in på 90 talet.

Detta har säkert ändrats nu i moderna tider.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En väldigt liten del av alla thaikvinnor som är mer än 170 cm.

Går inte in på några procentsiffror, vill inte ha den ettrige brandsläckaren i hasorna,

Ha ha ha, tro inte att jag har något emot att du presenterar procentsiffror på medellängd bland thaikvinnor. Även om dom skulle råka visa sig vara fel. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle faktiskt vara ganska intressant med en uppfattning från expertisen om hur, och om, Thaibefolkningens längt är geografiskt/regionalt skild åt.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Baa,

Har ingen uppfattning om regionala skillnader däremot tycker jag mig se tydligt att medellängden är större hos yngre än hos äldre. Vilket man väl får anta beror på bättre kost under uppväxten.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Dig HC, första gången i LOS i mitten på 80 talet tyckte jag att även en medioker bjässe som undertecknad med normallängd 177cm och c:a 80 kg blev betraktad som STOR. Vill dock minnas att innan hamburgertidens intrång fanns det betydligt färre överviktiga barn i LOS, dessutom har jag hört att det finns en uppfattning om att fettma skall ge ett sken av att bättre ekonomi. Någon mer som hört detta?

Baa (numer 177 och 90 kg)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tror att Herr Chang och Baa har rätt om medellängden , den ökar enligt mig också.

Vad det gäller snabbmat som Pizza och Hamburgare så var dessa ställen få och ganska tomma på thai folk förr.

Ville du bjuda någon Thai på liknande mat tackade alla nej förr, men nu är det inte säkert längre att svaret blir nej .

Men nu kan man se barn som lider av fetma, främst  med kinesisk bakgrund och mest i Bangkok.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag kan tillägga att tjejerna förr inte bara var rädda för långa falanger utan nästa ändå värre var det för negrer och araber som avvek ändå mer utseendemässigt från den norm som fanns då.

Det såg jag ingen i Isaan förränen bra bit  in på 90 talet.

Detta har säkert ändrats nu i moderna tider.

Mvh Isan Lover

Tror inställningen till araber och negrer inte har ändrats nämnvärt dom senaste åren. Otroligt sällan man ser en thai tjej med en svart partner. En thai kille har jag aldrig någonsin sett med en svart tjej. Även bland thai som är intresserade av faranger (10-15%?) så tittat dom oftast på en som om man va dum i huvudet, på frågan om dom skulle kunna tänka sig att ha en svart partner
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det är möjligt att du har rätt, några färgade har jag träffat i Nong Khai (f.d USA militärer) som har haft thai flickvän men ännu bara en Arab i Udon Thani.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En väldigt liten del av alla thaikvinnor som är mer än 170 cm.

Går inte in på några procentsiffror, vill inte ha den ettrige brandsläckaren i hasorna,

men den sk rädslan ligger nog som sagt i tappa ansiktet, att inte förlöjliga sig själv offentligt

Det är bara att gissa till med någon procenttal om tjejernas längd, du BBT! Du är bra att det ställs lite hypoteser här och där. Det har inte förekommit någon tråd där många har uppgett längden på sin tjej. Hade det dock förekommit en sådan tråd och du kommer in som en stormandes rabiate elefant och förklarar att 99% är 1,21672 meter långa och att alla medlemmar som säger annat ljuger allt de orkar då hade du kunnat räkna med några ettrige brandsläckare!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med Dig HC, första gången i LOS i mitten på 80 talet tyckte jag att även en medioker bjässe som undertecknad med normallängd 177cm och c:a 80 kg blev betraktad som STOR. Vill dock minnas att innan hamburgertidens intrång fanns det betydligt färre överviktiga barn i LOS, dessutom har jag hört att det finns en uppfattning om att fettma skall ge ett sken av att bättre ekonomi. Någon mer som hört detta?

Baa (numer 177 och 90 kg)

Att fetma associeras med rikedom är något som jag personlig mest förknippar med Kina och Indien. De har ju lidit mycket av svält samtidigt som de rika haft som standard att vara överviktiga. Thailand har inte haft de problemen på samma sätt.

Under de snart 20 åren jag rest till Thailand tror jag mig har sett en stor skillnad på hur barnen ser ut. För fanns de få överviktiga men idag bär nästan hälften på mer fett än vad de behöver samtidigt som den andra hälften verkar vara anorektiker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

I byn där Magrood växte upp brukar vi bo hos faster som driver bybutik. Det känns att de vanligaste kunderna är barn som kommer gång på gång för att köpa godis, snask, glass, små korvar av USA-styl med enbart potatismjöl och socker, crabssticks (som förstås inte har krabbkött), m.m. En hel del av dessa barn är ganska runda!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Joints..

Jag kan inte riktigt hålla med dig ang. Kina, då jag har tillbringat x antal år där..

Men jag tror kina börjar ta till sig av väst världen matvanor, typ Mc donalds osv...

Men detta gäller nog mest storstäderna i första hand..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Joints..

Jag kan inte riktigt hålla med dig ang. Kina, då jag har tillbringat x antal år där..

Men jag tror kina börjar ta till sig av väst världen matvanor, typ Mc donalds osv...

Men detta gäller nog mest storstäderna i första hand..

Rock on!

Vad är det du inte håller med om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Hej,

Ett svar utan att ha läst alla meddelanden i tråden. Min vän/kollega är 203 cm. Det verkar inte skrämma thaiflickorna/kvinnorna nämnvärt. Han får många skamliga förslag  :ahh: ;D

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad är det du inte håller med om?

Att fetma är samma som välfärd i Kina... Jag är inte riktigt säker på att det är så..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

En persons langd ar ganska starkt relaterad till vad han/hon ater som liten samt vilka genetiska anlag han/hon fatt med sig fran sina foraldrar och detta beror da delvis pa vad de atit. Min fru ar 1.76 och har strax utanfor Bkk sa ar inte det anmarkningsvart langt medans det givetvis vore det i Isaan eller de allra sydligaste provinserna dar framforallt bristen pa protein gor dem sma/korta. De flesta thailandska tjejer (precis som de flesta andra tjejer) vill ogarna ha en pojkvan/man som ar kortare an de sjalva sa en kille runt 1.90 torde ha storre chans (alla andra egenskaper bortraknade) att traffa en tjej an en kille pa 1.60 har.

Thailandare har, precis som alla andra asiater (sa vitt jag vet) en mycket rasistisk syn pa afrikaner. Jag antar att det kommer sig av att alla har ett behov av att se ner pa de som befinner sig langre ner pa diverse hierarkiska stegar (tank outbildade svenskar som ar mer framlingsfientliga, homofientliga mm an utbildade svenskar). Min frus familj och manga andra har i byn fick sig dock en tankestallare nar min ugandiske handledare dok upp pa vart brollop i sin Armanikostym och holl tal pa perfekt brittisk engelska, inte for att sa manga forstod vad han sade men anda :)

Sa, da var oskulden sprackt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...