Jump to content
IGNORERAD

Tjejerna rädda för långa falanger.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

I början av min Thailandskarriär (mitten av åttiotalet) var det sällsynt med falanger runtom på landsbygden.

Jag och en svensk kompis befann oss Taphan Hin, det var sent och mörkt ute och man eldade i några tomma oljefat p.g.a att det var kallt (ca 20 grader), och serverade öl , Whiskey och några enkla rätter framför stationen i stan.

Vi blev sittande med en soldat i uniform och ryggsäck och två män från Pichit, efter några flaskor ville männen ha tag i tjejer och undrade om vi ville hänga med. Det gjorde vi och inte långt från stationen på en liten dåligt upplyst gata fanns det kvällstid ca5 barer med tjejer. Jag hade redan tjej så för mig var det kört, men kompisen var singel och var intresserad. När vi kom fram till första baren skrek alla tjejer och sprang och gömde sig (vi fatta ingenting)

Kompisen gick efter in i huset och då skrek dom ändå mer och började låsa in sig på rummen.

Under tiden kom några tjejer fram till mig och sa att dom var rädda för kompisen som var lång och blek, men undrade om jag ville ha sällskap (jag är liten och satt och blir brun fort), jag visade foto på min dåvarande tjej och tackade nej (priset var 60 baht).

Militären och männen från Pichit fick napp men alla vägrade ha med den där långe och "nästan vanskapta" människan att göra. Priset spelade tydligen ingen roll, han försökte på olika ställen men ingen vågade ens komma nära honom. Så kunde det vara förr i tiden innan falangerna var vanliga.

Där var det ingen fördel att vara 24 år och ljus, lång och vältränad.

Soldaten glömde bort sin ryggsäck och basker som jag tog vara på och lämnade på stället där vi hade träffats, han kom och hämtade dom nästa dag och blev glad.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    3

  • Pontus

    3

  • Sangwal

    3

  • Plattan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Kan det va därför jag trots min ringa längd på 172 centimeter över havet ändå tycks vara intressant för den kvinnliga lokalbefolkningen? :crazy: , till min kärestas stora förtret :sneaky:

/

MangeUdon

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Isaan Lover,

Hur länge sedan var detta? Mitten av åttiotalet säger inte mer änn 1983-1987 ;)

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Det måste ha varit ungefär 1986-1987.

Då fanns det nästa inga utlänningar alls på sådana här platser.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Ja där ser man,storleken kan ha betydelse iallafall . Skön historia Issan Lover.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans polare har iaf trott att mina 186cm ger likvärdig längd i kalsongerna.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vem har inte suttit och flinat åt paret, där farangen är 195 cm och thaitjejen 147 cm, där de kommit vandrande hand i hand bland barerna.

Jag tror inte att thaikvinnor i allmänhet är "rädda" för långa män,

däremot så försöker de säkert undvika de riktigt långa männen pga rädslan att bli offentligt hånade och tappa ansiktet.

De flesta kvinnor föredrar en lång man framför en kortare variant,

men skillnaden får ju inte bli så stor att det väcker åtlöje.

Förklarigen till fenomenet ligger i att en kvinna ofta känner sig kvinnligare i en lång mans sällskap.

Särskilt om hon själv är ganska lång.

Nu tror jag inte att detta spelar så stor roll för en thailändska som är ute efter en faranggubbe.

Där spelar ju storleken på plånboken en betydligt större roll,

men även thaitjejer attraheras av långa män.

Det ligger i kvinnans natur,

på samma sätt som vi grabbar attraheras av stora boppingar eller långt blont hår.

BTT, som själv endast är 176 cm,

men ganska poppis bland thailändska kvinns och faktikst även en del svenska sådana.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Kanske har tjejerna lärt sig nu, av sina mammor (!986-2008, hmm... bör stämma :kort: ), att det är män med stora näsor, händer och fötter de skall frukta? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

60Bth de va Fina tider då :crazy:

Tjejen min va liten i början  :-   Men numera ser hon längre&större ut :crazy:

:15: ELR ede "gubben" som börjar Krokna :D

:kort: Näääää! nu pratar jag bara strunt :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns fortfarande många prostituerade tjejer i landsortsstäderna som säger sig inte vilja "gå" med faranger överhuvudtaget, lång eller kort, ung eller gammal spelar liksom ingen roll. Faranger har för dessa tjejer något skrämmande över sig som tydligen inte dom egna landsmännen har. Så än lever faktiskt 80-talet kvar på många ställen.  :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, misstänker att ni skryter grabbar eller menar ni mm ... tyckte själv att jag vat lång men mina 29,5 cm.

[move]Reslige Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Exactemente bäste herr banane.

Vissa bananer kan vara VÄLDIGT långrandiga.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag får tillägga att det har ändrats med tiden och vem vet kanske det skulle bli tvärt om nu, den långe ljuse kanske skulle få napp och jag sitta ensam?

För nu är ju alla vana att se utlänningar och jag tror inte det finns några som är rädda för dom längre.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

ReplicaOfTheMirror

Mig med mina 189cm kollar dom då ganska länge och förvånande på uppe utanför UdonThani, men kanske är för att dom aldrig sett en så lång ung snygg utlänsk kille förut så man får väl tacka och ta emot att det mest är ni gubbar som hittat dit  :rolleyes3:

Tjejens tidigare pass sa att hon va 159 vilket nog va ett önsketänk från hennes sida då hon bara fick säga hur lång hon va, hon har nu fått ett nytt pass där det står 155 efter att dom kollat nogrant... men försöka går ju  :D

En annan rolig grej va för 2år sedan då jag va i isaan för första gången och åkte med tjejens syrras man och sålde griskött från en bil kl 6 på morgonen i några småbyar, va nog en del morgontrötta thailändare som undrade om dom fortfarande drömde då dom såg en 23årig lång utlänsk kille på landet säljandes gris 6på morgonen  8) , dom flesta tyckte att det va väldigt roligt iaf

Jag är den ingen trodde att jag skulle bli då jag var den du trodde att jag skulle bli innan jag blev den ingen trodde att jag skulle bli trots att ingen vet vem jag är :confused:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

En falang på flaket gör nog gott för affärerna, visst är det kul ute bland vanligt folk.

Roligt att höra fler som trivs ute i byarna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Frugan verkar gilla mina 188/90 och min stora näsa...ihopa i 30 år till jul :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Oj, misstänker att ni skryter grabbar eller menar ni mm ... tyckte själv att jag vat lång men mina 29,5 cm.

[move]Reslige Arne[/move]

Att din näsa är 29,5 cm gör dej bara mer lik Pinocchio...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...