Jump to content
IGNORERAD

Fråga kring transit-visa


thadizzy

Recommended Posts

Hej på er!

Jag hade tänkt skicka damen på besök till Sverige nu i höst och sitter och övervägen vilken route jag skall boka in henne på.

Då hon enbart är thailänsk medborgare så är jag lite osäker på hur det är med behov av transit visum på eventuella mellanlandningsflygplatser.

T.ex. Aerosvit Airlines mellanlandar i Kiev, är det någon som skickat sin thai-dam till Sverige den vägen? Ansökte ni då om transit-visum i förväg för henne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka damen med Thaiplanet, raka spåret, inga byten,

bäst för din lilla goding

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Hej på er!

Jag hade tänkt skicka damen på besök till Sverige nu i höst och sitter och övervägen vilken route jag skall boka in henne på.

Då hon enbart är thailänsk medborgare så är jag lite osäker på hur det är med behov av transit visum på eventuella mellanlandningsflygplatser.

T.ex. Aerosvit Airlines mellanlandar i Kiev, är det någon som skickat sin thai-dam till Sverige den vägen? Ansökte ni då om transit-visum i förväg för henne?

Det behöver hon lika lite som du.

Däremot kanske man kan överväga om det finns tillräckligt med tid för henne

att hitta rätt gate för nästa flight med tanke på att hon kanske är ovan resenär.

Fru GD åkte med Quatar första gången  - dvs med byte i Doha som visade sig vara

ett mindre och därmed överskådligt ställe att  byta på.

Jämfört med monsterflygplatser som Heathrow, Frankfurt, München, och,

(vad vet jag - har aldrig varit där): Moskva eller Kiev.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Skicka du damen med direktflyget. Det är inte muntert om damen fastnar på flygplatsen under sin mellanlandning för hon inte hann med bytet eller hittade till rätt gate.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Skicka du damen med direktflyget. Det är inte muntert om damen fastnar på flygplatsen under sin mellanlandning för hon inte hann med bytet eller hittade till rätt gate.

Mvh Thaikonsult

4-5000 kr får du pröjsa extra för en Thai-biljett.

Men kanske är det väl spenderade pengar?

Quatar 7-8000 kr. för en 3 månaders. BKK-DOH-ARN.

Thai 54000 baht på deras hemsida. BKK-ARN

Bägge inkl skatt

Jag gav fru GD rådet att fråga i Quatars disk huruvida nån annan på planet

skulle vidare till Stockholm, för att ev kunde haka på dom i Doha.

Hon hittade följaktligen ett par såna Thai ladies, men de kunde så lite engelska

att det blev fru GD som fick gejda dom :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer själv åka med på samma plan annars hade det absolut blivit ett direktflyg :)

Nu handlar det mer om att spara ett par kronor då det ändå handlar om flertalet tusenlappar i skillnad på två biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Generellt angående transitvisum... det behövs endast om man vill lämna flygplatsen pga av lång väntetid till nästa flight. Eller om nästa plan går från en annan flygplats, vilket kan hända till exempel i London. Kan man stanna i det "internationella" området på flygplatsen behövs inget transitvisum.

OK, London är inget problem för oss EU-medborgare, men för en thailändare kan det ställa till problem.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...