Jump to content
IGNORERAD

20000 bahtingar


L64

Recommended Posts

Vilka bankers ATM går det att plocka ut 20K på i Thailand som fastcach?  har totalt glömt vilken bank som funkade bra  :crazy:

Komplettera gärna bank + färg om ni kan.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    3

  • Surin P3

    2

  • Baa

    2

  • Kenneth4618

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"Gula" Ayuthai eller va dom heter.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

SCB = Röda

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Tror de allra flesta - kanske inte som fast cash da nagra har endast upp till 10,000 men mojligt om man valjer annan summa.

Varfor viktig att det ar mojligt genom fast cash valet? Brattom?

SCB ar lila

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan man på Bangkok Bank ta ut 25.000 per gång. Dock inte med Fast Cash-metoden

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ursäkta!! jag menade ju SCIB :bag:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varfor viktig att det ar mojligt genom fast cash valet? Brattom?

SCB ar lila

Bråttom!? nä, inte det minsta men ser man att det finns 20000 på fastcash så vet man att det går o få ut 20000...

Tack ni andra för hjälpen!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar alltid ut 20 000 åt gången och använder mig av uttagsautomat vid den bank som är närmast för tillfället. Har nog blivit alla banker som finns i Thailand genom åren. Har aldrig blivit nekad av apparaten. Men man får ju eventuellt trycka whitdrawal samt summan manuellt istället för just fast cash.

Vill man har mer än 20k så är det bara att ta flera ggr efter varandra upp till beloppet ?, vill man ha ut mer än beloppet ? får man stega in på banken med kortet istället.

Men om du tvunget behöver använda just fast cash funktionen så kommer jag inte ihåg vilken bank det var som hade denna förprogrammerade summa men jag skulle nästan våga sätta en slant på antingen Bangkok bank eller Siam commerial.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Just, Kim.

Vill man ta ut mera så är ett bra tips att gå in på banken med pass och visa-kortet.

Då räknas det dessutom som ett köp, inte uttag. Och man kan ta ut det som är köpe-gränsen för kortet i Sverige.

Tror att man även slipper uttagsavgiften på futtiga 150 Baht också. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså nu ska Lamai64 stöka runt i BKK i natt.

Ha det så bra skulle gärna varit med  :drinks:

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde först du ville ta ut en 20000 THB sedel som jag inte tror att det finns.

Det hade annars varit en smart strategi  enl:

Kung i baren och ingen kan växla….

Vill minnas en film som jag har sett för herrans många år om en gubbe som hade en 100000$ sedel som ingen kunde växla och han fick kredit i massor och folk kröp för honom, så han blev bara rikare och rikare…

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

United Overseas Bank

http://www.uob.co.th/index.htm

Jag REK åter igen ATM UOB i Thailand har bästa kursen och man slipper avgiften "150bath" 20000 har aldrig varit något problem.

Surin P3 & Kim tack för ett mycket bra tips skall testa detta.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade lite problem sist och fick bara ut 15 på olika bankomater men 20 gick inte.Men så hittade jag ju en som hade 20 på fastcash och den spottade ut sedlarna utan problem.

Och eftersom jag inte kör ICA så vill man ju gärna ha ut en slant vid uttag pga avgiften, snål som man är  :crazy:

Quote

Jasså nu ska Lamai64 stöka runt i BKK i natt.

Ha det så bra skulle gärna varit med  :drinks:

//Broskan

Tjaa Broskan, hade de varit så väl att man skulle stöka runt i Bkk inatt så hade jag varit rätt nöjd.Nu är ju inte fallet så tyvärr.

men kanske det blir en red horse på söndag iaf...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Lamai ligger på kullen i torslanda (gamla landvetter) o spanar på om det kommer nåt plan.Men tyvärr

så har dom smält upp massa byggnader där Från en som också låg på kullen för 50år sen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

En avgift på 150 baht har jag bara sett ngn gång...Senat i maj, i Kanchanaburi, såg ja det. Körde cancel och tog Kasikorn just bredvid. Inga avgifter plus en hyffsad kurs från ICA...

Link to comment
Dela på andra sajter

Välj withdrawal och sedan från savings account,sedan bara att peta in 20K.. Rassel Jackpot!! :yes:

Married men live longer than single men do, but married men are a lot more willing to die.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag tog ut pengar i Thailand (juli) så fick jag en riktigt usel kurs från ICA (Master Card). Jämförde med en kompis som hade en annan bank med VISA. Han fick betala mindre för sina 20 000 baht än jag trots att vi hade samma bankdag och han hade en avgift plus valutapåslag.

ICA säger ju att kursen sätts av Master Card.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

United Overseas Bank

http://www.uob.co.th/index.htm

Jag REK åter igen ATM UOB i Thailand har bästa kursen och man slipper avgiften "150bath" 20000 har aldrig varit något problem.

Surin P3 & Kim tack för ett mycket bra tips skall testa detta.

Moo

Någon som kan vara så vänlig och tala om vara dessa UOB finns i pattis?

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

TMB Thai Military bank, funkade det ocksa att ta ut 20000 Baht per gang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lamai64!

Det går i alla ATM bara att trycka på annat belopp. sedan kommer nya sidor up.

Läs och skriv 20000b det kanske går med 30000b prova.

Ha det

pigge01

PS/ Du var saknad i midsommar!!!//

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

30000b prova.

Det funkar, alltså och tar ut 30000 TBH.  :mdr:

Jag minns inte vilken bank!

Men, det funkar!  :whistle:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill minnas en film som jag har sett för herrans många år om en gubbe som hade en 100000$ sedel som ingen kunde växla och han fick kredit i massor och folk kröp för honom, så han blev bara rikare och rikare…

//Singha711

Kan det vara den här? http://www.imdb.com/title/tt0046072/

slut på off topic

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan det vara den här? http://www.imdb.com/title/tt0046072/

slut på off topic

Ja, det måste vara den. En mycket sevärd film eftersom jag kommer ihåg den så länge, full av delikata överraskningar, oväntade nya perspektiv och mycket humor.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid kul med automater. Ibland står allt på thai men pengar har jag fått ut i alla fall. Farligt dock om man gör fel för många gånger och förlorar kortet :crazy:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...