Jump to content
IGNORERAD

Funderingar kring när hon väl kommer hit..


honken

Recommended Posts

Så det du säger är att i 3månader får hon ej gå på komvux, men förlänger man hennes vistelse så får hon gå? smile.gif

besöksvisum -> temp ut

Hon måste ha UT innan, det duger inte med besöks/turistvisa så det får du ta nästa gång

Men det är väl bra det för hon ska väl inte behöva sitta i skolbänken på semestern.

Det finns kurser på Medborgarskolan i Stockholm "Svenska för utlänningar" med det kostar ju en slant

http://www.medborgar...1&p=svenska&e=1

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    24

  • Avregistrerad clion

    12

  • Herr Chang

    7

  • swedenfarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

När mitt thai-x kom till Sverige så gjorde jag som jämlik svensk gör, dvs lagade mat, diskade, tvättade, städade med mera….

Det gick en vecka och så frågade hon mig med gråten i halsen ”är du bög?”, efter det var det slut med jämlikhet hemma hos oss…

Ha det Honken och lycka till med tjejen

Link to comment
Dela på andra sajter

När mitt thai-x kom till Sverige så gjorde jag som jämlik svensk gör, dvs lagade mat, diskade, tvättade, städade med mera….

Det gick en vecka och så frågade hon mig med gråten i halsen ”är du bög?”, efter det var det slut med jämlikhet hemma hos oss…

Ha det Honken och lycka till med tjejen

haha

skön hon var då :)

Klockrent, antar att du planterade dig i soffan därefter med en bärs :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Honken

Nu har jag ju inte finläst hela tråden men det viktigaste är att visa var Thaibutiken ligger, sen snackar hon med dom om all info om den, sen lokala Ica eller va du handlar och där få henne att fatt våra svenska produkter samt inte minst, få henne att försöka förstå att man måste kolla priserna, inte kul att komma hem och se att älsklingen köpt svensk oxfile för att sedan lägga den skärbrädan och finhacka den till Thaipölsa och sönderkrydda den, 470 spänn oötbar Issankrubb, ingen höjdarmiddag direkt. (hände bara 1 gång tack o lov)

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan jag meddela att idag blev det klart.

Visum är nu OK.

började med ett sms "Tee lak, i get visa already, so happy".

Ringer upp och hon låter super glad och säger "tee lak, got visa now i pray buddha, call me back 30min"

Mjaha.. :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Roligt Lycka till :dance1::preved::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt Lycka till :dance1::preved::drinks:

Tackar :)

Nu har den eviga jakten på flygbiljetten påbörjats...

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Grattis Håkan bråkan!

Då får vi ta en fest med damen framöver när hon har acklimatiserat sig ett tag.

När flyger hon?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Håkan bråkan!

Då får vi ta en fest med damen framöver när hon har acklimatiserat sig ett tag.

När flyger hon?

Fest blir det så in i bomben.

När hon flyger är oklart vid denna tidpunkt, men förhoppningsvis blir inrese datumet med planet spickat under dagen.

Min gissning är att nästa vecka nån gång.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Sweet! Åker ju ner den 15:e och om det är nåt du behöver hjälp med där borta så har du mitt nummer. Förutsatt att hon är kvar där då. Vilket jag tvivlar på! hehehe. Hoppas du hittar nåt prisvärt. Hörde nåt om en kampanj på Thai från Bangkok, men det var nog bara 1-månadsbiljett som inte är aktuellt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha inte så mycket funderingar på vad ni ska hitta på när era tjejer kommer hit , ta en dag i taget i stället , en del av dom vill faktiskt inte göra så mycket ... vet en här i närheten som sov sig genom en 10 dagars bilresa genom europa nyligen! Bättre komma in i vardagslivet i stället , trist kanske men det är väl det ni kan erbjuda sen framöver antar jag , vardagslivet alltså?! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Cha cha ta det lugnt på thai .testostronet bubblar förstår jag he he

det finns info om biljetter gubbsen kommer med info snart HJÄLP HONKEN VAD KÖPER HAN BILJETTEN

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Honken att ni klarat av steg 1. great.gif

Vad gäller sysselsättning för tjejen så ordnar det sig nog. Se bara till att inte steka korv och snabbmakaroner till henne det första du gör. Vet en thaitjej som bott i Sverige över 10 år vid det här laget som grät när hennes man serverade denna kulinariska höjdare under hennes första dag i Sverige. Är det så här det ska vara resten av mitt liv hade hon tänkt. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Se bara till att inte steka korv och snabbmakaroner till henne det första du gör. Vet en thaitjej som bott i Sverige över 10 år vid det här laget som grät när hennes man serverade denna kulinariska höjdare under hennes första dag i Sverige.

Hahaha, vilken svärsmorsdröm!

Låter som Broder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Honken att ni klarat av steg 1. great.gif

Vad gäller sysselsättning för tjejen så ordnar det sig nog. Se bara till att inte steka korv och snabbmakaroner till henne det första du gör. Vet en thaitjej som bott i Sverige över 10 år vid det här laget som grät när hennes man serverade denna kulinariska höjdare under hennes första dag i Sverige. Är det så här det ska vara resten av mitt liv hade hon tänkt. :)

hahah, sweet :)

Fast blir nog köttbullar o mackisar i sånt fall :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog med mig min fru på match med Gnaget i början av hennes vistelse. Inget hon gillade och hon håller sig mer änn långt bort från teven när jag tittar på fotboll. Hoppas det går bättre för din tjej.

Kryssning har min gumma tjatat om sedan hon kom till Sverige, inget jag är direkt sugen på eftersom jag bara kan hålla med om det du säger "fylla, skit i papperskorgarna, fylla, spya, fylla..."

Ganska omgående drog vi ut till templet i Värmdö vilket däremot var riktigt uppskattat. Hon fick även sin första thaibekantskap som hon umgicks en del med under den första tiden. Eller tills vi flyttade och den kompisen gjorde ett uruselt jobb på den flyttstädning hon tog sig an. Jag skalade av 200 spänn på den ursprungliga summan och hon blev väl sur?!

Ska du gå på Anchor och Kelly's så lär du nog få ta med henne till Thailändska Tigern på Hornsgatan också!

Skansen är ett måste och sedan promenera runt "ön" det ligger på, som jag inte tänker skriva namnet på av förklarliga själ ;)

Thaibutiker som vi handlar ofta på är den mittemot S:t Eriks Ögonsjukhus i korsningen Flemmingatan/Polhemsgatan, Hong Kong Trading som ligger mittemot restaurang Sawadee på Olofsgatan 6 vid Hötorget. Billigare änn Asian Market. Ska vi handla mycket åker vi Märsta och Thai Fong. Prova den här länken http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sv&msa=0&msid=111637102544805754493.0004520a6a8fe1f614a76&z=7

Du kan även behöva en mortel för somtam...

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Honken!

Det blir förstås något av en utmaning att få henne att trivas i Sverige.

Får man fråga om det är första gången du tar en thaidam till Sverige?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har du inte följt me börjar du bli gaggi

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Haha Clion, alla är inte som du och jag o kan sitta o lusläsa allt på jobbet.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till hela hennes släkt.

Nu är det minst 2 stycken som slipper jobba i hennes släkt.

Blir faktiskt lite nyfiken pa hur javla bitter du ar att du kanner att du far ut nagot av att lagga denna kommentaren har och pissa pa Honkens parad.

Visst du blev(ar) sakert blast och forsorjer en halv by i Nakhon Nowhere men skaffa lite perspektiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Blir faktiskt lite nyfiken pa hur javla bitter du ar att du kanner att du far ut nagot av att lagga denna kommentaren har och pissa pa Honkens parad.

Visst du blev(ar) sakert blast och forsorjer en halv by i Nakhon Nowhere men skaffa lite perspektiv.

Men om han tänkte som du först

och sedan att honken ju verkar vara en robust typ

vart det lite svart humor

och det är inte fy skam :-)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men om han tänkte som du först

och sedan att honken ju verkar vara en robust typ

vart det lite svart humor

och det är inte fy skam :-)

mvh

Efter så kort tid på forumet som Big har så tror jag inte han känner Honken och kan "skämta" på det sättet.

Skulle nån säga så där IRL inför mig så blev det en pärla på näsan

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter så kort tid på forumet som Big har så tror jag inte han känner Honken och kan "skämta" på det sättet.

Big blev medlem före Honken, han kanske har följt med i forumet utan att skriva lika mycket som

många andra har gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...