Jump to content
IGNORERAD

SAR i Thailand


hasseryd

Recommended Posts

45 minuter sedan, skrev Jive:

Jag tänker på stackarna som jobbar på Immigration. 

Är det mer synd om dem än andra yrkesgrupper?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    61

  • spooncreek

    59

  • Captain Morgan

    44

  • Esspe

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Mankan:

Är det mer synd om dem än andra yrkesgrupper?

Jag tänker att de är så extremt utsatta. 

En liten enkel tanke bara. Du har så klart rätt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Jag tänker att de är så extremt utsatta. 

En liten enkel tanke bara. Du har så klart rätt.

Ja det finns väl massor av servicepersonals som träffar både utlänningar och thai. Men finns det någon statistik på att utlänningar som besöker immigrations i högre grad är smittbärare så kan det ju ligga något i din omtanke.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Ja det finns väl massor av servicepersonals som träffar både utlänningar och thai. Men finns det någon statistik på att utlänningar som besöker immigrations i högre grad är smittbärare så kan det ju ligga något i din omtanke.

Precis!

 

Man får ju inte ha omtanke om nån bara sådär, då kan ju andra bli avundsjuka. Skärpning på forumet, inte slösa med omtanke hur som helst.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Ja det finns väl massor av servicepersonals som träffar både utlänningar och thai. Men finns det någon statistik på att utlänningar som besöker immigrations i högre grad är smittbärare så kan det ju ligga något i din omtanke.

Den där tanken poppade upp i skallen genom att jag själv skall dit om en vecka. Trångt och bökigt. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Precis!

 

Man får ju inte ha omtanke om nån bara sådär, då kan ju andra bli avundsjuka. Skärpning på forumet, inte slösa med omtanke hur som helst.....

Jo då man får ha omtanke om vilka man vill men jag förstod bara inte logiken, och de kan ju bero på något samband jag missat. Där av min fråga.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Jo då man får ha omtanke om vilka man vill men jag förstod bara inte logiken, och de kan ju bero på något samband jag missat. Där av min fråga.

Han var nog bara omtänksam helt enkelt, utan baktanke. Sånt händer ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev frogfish:

Han var nog bara omtänksam helt enkelt, utan baktanke. Sånt händer ibland.

Ja bästa att be om ursäkt för att jag frågade om det fanns något samband jag missat. Någon kan ju bli kränkt.

 

Själv tycker jag mest synd om bilmekaniker. Dom är det verkligen synd om i dessa tider.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja bästa att be om ursäkt för att jag frågade om det fanns något samband jag missat. Någon kan ju bli krängt.

 

Själv tycker jag mest synd om bilmekaniker. Dom är det verkligen synd om i dessa tider.

Det är fint att du visar empati.

 

Sen är det nog kränkt du menar (om det inte var nån som var extra vinglig)😉

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jive:

Jag tänker på stackarna som jobbar på Immigration. 

 

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Måste motvilligt erkänna att jag inte tänkte så långt som immigration på flygplatsen. Tänkte mer på de lokala kontoren typ Jomtien. Känns väl kanske mer naturligt att immigrationpersonal på flygplatsen utsätts för större risker. Sorry my bad.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, om man för en stund skulle resonera kring rationalitet i åtgärder:

1. Thailand bestämmer sig för att flytta hela Songkran, att likställa med att vi i Sverige skulle flytta på julfirandet, för att begränsa smittspridningen. Detta ska i sin tur begränsa resandet under nyårshelgen, som vi alla vet är omfattande. Måhända klokt.

2. Troligen, om än inte bestämt än, kommer man att stänga barer och nattklubbar över hela landet. De som arbetar i t.ex. Pattaya kommer ju följaktligen att åka hem till byn när inkomsten som daglönare direkt försvinner. Effekten av det första beslutet försvinner nästan helt. 

3. I byn finns förstås familjen, inkluderandes gamla föräldrar eller mor- och farföräldrar som tillhör riskgruppen. Risken att de exponeras för smittan ökar kraftigt.

 

Totala effekten blir motsatt den avsedda.

 

Och så finns det de som fortfarande anser att coronaviruset som sådant är farligare än paniksyndromet som följt dess spår....

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev spooncreek:

Så, om man för en stund skulle resonera kring rationalitet i åtgärder:

1. Thailand bestämmer sig för att flytta hela Songkran, att likställa med att vi i Sverige skulle flytta på julfirandet, för att begränsa smittspridningen. Detta ska i sin tur begränsa resandet under nyårshelgen, som vi alla vet är omfattande. Måhända klokt.

2. Troligen, om än inte bestämt än, kommer man att stänga barer och nattklubbar över hela landet. De som arbetar i t.ex. Pattaya kommer ju följaktligen att åka hem till byn när inkomsten som daglönare direkt försvinner. Effekten av det första beslutet försvinner nästan helt. 

3. I byn finns förstås familjen, inkluderandes gamla föräldrar eller mor- och farföräldrar som tillhör riskgruppen. Risken att de exponeras för smittan ökar kraftigt.

 

Totala effekten blir motsatt den avsedda.

 

Och så finns det de som fortfarande anser att coronaviruset som sådant är farligare än paniksyndromet som följt dess spår....

 

Att de flyttar på Songkran handlar nog inte främst om att stoppa inrikesresorna, 

Det handlar nog mer om t.ex. de 150k illegala thailändska arbetarna i Sydkorea plus alla andra i länder som Japan etc .som förväntas komma.

Tempscanning missar 2/3-delar och sätta alla dessa i karantän kan du glömma. Det har ju inte ens lyckats hittills. på de som kommit och många är redan i hembyarna nu. Newin har ju greppat detta och nu satt hela provinsen Buriram i lock-down. 

 

/ SatanG   

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, SatanG said:

 

Att de flyttar på Songkran handlar nog inte främst om att stoppa inrikesresorna, 

Det handlar nog mer om t.ex. de 150k illegala thailändska arbetarna i Sydkorea plus andra länder, Japan etc .som förväntas komma.

Tempscanning missar 2/3-delar och sätta alla dessa i karantän kan du glömma. Det har ju inte ens lyckats hittills. på de som kommit och många är redan i hembyarna nu. Newin har ju greppat detta och nu satt hela provinsen Buriram i lock-down. 

 

/ SatanG   

Tempskanningen vid provinsgränsen och självkarantänen hemma hos storfamiljen i byn i Buriram blir dock lika (in)effektiv som screeningen vid flygplatsen.

 

Japan har det väl rätt lugnt på Coronafronten, och peaken i Korea torde vara över till Songkran

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Tempskanningen vid provinsgränsen och självkarantänen hemma hos storfamiljen i byn i Buriram blir dock lika (in)effektiv som screeningen vid flygplatsen.

 

Ja, då ser du sambandet med en framflyttning av Songkran.

Nedstängningen av "nöjesplatser" verkar istället, bli en "agreement" mellan ägare och myndigheter, 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, SatanG said:

 

Ja, då ser du sambandet med en framflyttning av Songkran.

Nedstängningen av "nöjesplatser" verkar istället, bli en "agreement" mellan ägare och myndigheter, 

 

/ SatanG

Vi pratar nog förbi varandra precis som vanligt. Nej, jag fattar inte vad du menar för samband, och nej, de ägare av barer och restauranger som jag känner till har då ingen plan på eller blivit föreslagna något "agreement".

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tempskanningen vid provinsgränsen och självkarantänen hemma hos storfamiljen i byn i Buriram blir dock lika (in)effektiv som screeningen vid flygplatsen.

 

Japan har det väl rätt lugnt på Coronafronten, och peaken i Korea torde vara över till Songkran

Torde vara över, du vet lika lite som jag om det, skit snack även dom som åker på semster nu 300 -400 hundra tillsammans

i ett plan har en  symtom får kanske alla det. Det är några stora EGON som tänker så sen ska dom ha hjälp från Sverige när

dom blir sjuka och kommer hem och smittar ett stor antal, Hur är en del funtade. Lung och ni hinner åka till Thai nästa år

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minutes ago, Boa52 said:

Torde vara över, du vet lika lite som jag om det, skit snack även dom som åker på semster nu 300 -400 hundra tillsammans

i ett plan har en  symtom får kanske alla det. Det är några stora EGON som tänker så sen ska dom ha hjälp från Sverige när

dom blir sjuka och kommer hem och smittar ett stor antal, Hur är en del funtade. Lung och ni hinner åka till Thai nästa år

Var inte du på semester nyss, mitt under värsta coronatider och valde att flyga hem?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Var inte du på semester nyss, mitt under värsta coronatider och valde att flyga hem?

Han tog Ockelbon hem!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Stefan:

Han tog Ockelbon hem!

 

Bytt upp mej har en Skidoo nu

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev spooncreek:

Var inte du på semester nyss, mitt under värsta coronatider och valde att flyga hem?

Den var inte så stor när vi åkte ned vad skulle vi göra stanna i Thailand. Vi har inte semester när vi åker till Thai ,vårt hus

och farm. Traktor, bil och allt annat ska fixas, Semester ?? andra arbeten OK

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Boa52 said:

Den var inte så stor när vi åkte ned vad skulle vi göra stanna i Thailand. Vi har inte semester när vi åker till Thai ,vårt hus

och farm. Traktor, bil och allt annat ska fixas, Semester ?? andra arbeten OK

Du ursäktar dig med att du var på en arbetsresa, är det rätt uppfattat?

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du ursäktar dig med att du var på en arbetsresa, är det rätt uppfattat?

Lura inte honom att erkänna att han jobbar utan WP.... ;)  

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...