Jump to content
IGNORERAD

SAR i Thailand


hasseryd

Recommended Posts

Enkelt att begränsa stoppa alla kommunikationsmedler från Kina, inklusive varutransporter. 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    61

  • spooncreek

    59

  • Captain Morgan

    44

  • Esspe

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

24 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Enkelt att begränsa stoppa alla kommunikationsmedler från Kina, inklusive varutransporter. 

Är nog ingen liten vanlig förkylning, Kinas president har hållit tal i tv..

 

stänger ner mer och mer nu

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Captain Morgan said:

 

Ni kanske har rätt.
Jag behöver endast övertyga mig om att kineserna inte bluffar alltför mycket med siffrorna den här gången.

 

Jag tror inte Kina bluffar men jag är helt övertygad om att antalet smittade är många gånger fler än de upptäckta fallen. Det är influensa varje vinter i Kina och Wuhan är ett riktigt skithål, till och med med Kinesiska mått mätt, med koleldad uppvärmning och mängder av tung industri mitt inne i stan. Därför tror jag att många gått runt och hostat utan att tänka alltför mycket på det och nu när sjukhusen är fulla av sjuka människor är de rädda att bli ännu sjukare om de går dit.

 

Jag har dock inga problem med att åka till Kina om en vecka, skulle dock avstå från Wuhan även om det gått att åka dit.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tror inte Kina bluffar men jag är helt övertygad om att antalet smittade är många gånger fler än de upptäckta fallen. Det är influensa varje vinter i Kina och Wuhan är ett riktigt skithål, till och med med Kinesiska mått mätt, med koleldad uppvärmning och mängder av tung industri mitt inne i stan. Därför tror jag att många gått runt och hostat utan att tänka alltför mycket på det och nu när sjukhusen är fulla av sjuka människor är de rädda att bli ännu sjukare om de går dit.

 

Jag har dock inga problem med att åka till Kina om en vecka, skulle dock avstå från Wuhan även om det gått att åka dit.

Silverfat.

Du åker till Kina mitt i de värsta mediavrålen världen över.

Blir hyllad av kineserna för ditt mod och målmedvetenhet.

Åker hem med historiens fetaste kontrakt. 😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Jive said:

Silverfat.

Du åker till Kina mitt i de värsta mediavrålen världen över.

Blir hyllad av kineserna för ditt mod och målmedvetenhet.

Åker hem med historiens fetaste kontrakt. 😉

😀 Nästa resa är dessvärre av mer administrativ karaktär så tyvärr inga feta kontrakt som väntar. Fick inga medaljer när jag var i Kina under SARS, var dock en av bara 4 personer på det sista Thai-flyget innan Kina stängdes och fick då anmälningsplikt för att kolla tempen varje dag i en vecka, det hoppas jag slippa denna gång. Ska dock åka med vår svenske VD och med tanke på alla skriverier i svensk press så är det inte helt osannolikt att han bokar av och då faller vitsen med resan.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Atom:

😀 Nästa resa är dessvärre av mer administrativ karaktär så tyvärr inga feta kontrakt som väntar. Fick inga medaljer när jag var i Kina under SARS, var dock en av bara 4 personer på det sista Thai-flyget innan Kina stängdes och fick då anmälningsplikt för att kolla tempen varje dag i en vecka, det hoppas jag slippa denna gång. Ska dock åka med vår svenske VD och med tanke på alla skriverier i svensk press så är det inte helt osannolikt att han bokar av och då faller vitsen med resan.

Djävla vd som förstörde mitt tänk. 😁

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Senaste virusnytt enligt den utmärkta dashboard Enis försåg oss med:

Totalt 2019 insjuknade och 56 avlidna. En ökning med 665 nya fall på 12 timmar.
Totalt 7 fall i Thailand.


 

Corona 26 Jan 11.00.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns på sätt och vis tryggt att det är i Kina som detta virus startat, där verkar det finnas såväl resurser som beslutsamhet att stoppa epidemin.  Hur hade det varit om detta hänt i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Det känns på sätt och vis tryggt att det är i Kina som detta virus startat, där verkar det finnas såväl resurser som beslutsamhet att stoppa epidemin.  Hur hade det varit om detta hänt i Thailand?

Om utbrottet hade kommit i Thailand så skulle inte sjukhusen ha kapacitet att hantera situationen

Några eller någon skulle då ha kriteserat regeringen för bristen på vårdplatser, och då ingriper regeringen, och dom som kritiserar skulle hamna i fängelse med stöd av lagen att kritik av regeringen är förbjudet.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken slår mig, att detta är något skapat av människan själv. Utveckling av

något extremt smittsamt, som av misstag spridits utanför laboratoriemiljön............

 

Nagturligtvis bara min fantasi som skenar iväg.....

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken slår mig, att detta är något skapat av människan själv. Utveckling av
något extremt smittsamt, som av misstag spridits utanför laboratoriemiljön............
 
Nagturligtvis bara min fantasi som skenar iväg.....
 
mvh
biker
 

Tanken har slagit mig också. Men bara ren spekulation.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Farangerna har vänt Thailand ryggen, exporten minskar och nu tvärstopp för kinesiska turister.

Vore ju märkligt om inte bahtens växelkurs skulle börja röra sig på rätt håll.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tror inte Kina bluffar men jag är helt övertygad om att antalet smittade är många gånger fler än de upptäckta fallen. Det är influensa varje vinter i Kina och Wuhan är ett riktigt skithål, till och med med Kinesiska mått mätt, med koleldad uppvärmning och mängder av tung industri mitt inne i stan. Därför tror jag att många gått runt och hostat utan att tänka alltför mycket på det och nu när sjukhusen är fulla av sjuka människor är de rädda att bli ännu sjukare om de går dit.

 

Jag har dock inga problem med att åka till Kina om en vecka, skulle dock avstå från Wuhan även om det gått att åka dit.

Hej Atom

 

Mainlandkinser får ej föra en diskussion om "detta", och ej heller diskutera "detta" utanför hemmet. (Minus på socialapoäng)

 

Kina blockar och plockar bort alla ej officiella inlägg på Wechat om "detta"..

 

Pratade just med min kollega i Kina, och han är från landet "detta" har hänt.

 

Härligt med fria ordet..

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Frun fick i afton ett gruppmeddelande på LINE om ett misstänkt Coronafall i Rayong.

En 52-årig kinesisk kvinna som ingick i en grupp som besökte Koh Samet. Intagen för närmare undersökning för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minutes ago, stjp8729 said:

Hej Atom

 

Mainlandkinser får ej föra en diskussion om "detta", och ej heller diskutera "detta" utanför hemmet. (Minus på socialapoäng)

 

Kina blockar och plockar bort alla ej officiella inlägg på Wechat om "detta"..

 

Pratade just med min kollega i Kina, och han är från landet "detta" har hänt.

 

Härligt med fria ordet..

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

En delvis annan bild än jag fått från mina kinesiska kollegor. När jag var där för en dryg veckan sedan, innan det tog fart på allvar, så sade de att det gick mycket rykten men att det mesta censurerades på sociala media.
 

När jag pratade med en kollega igår så sade han att nu var det full fart med diskussioner på alla former av sociala media och gammelmedia. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige verkar ju ta allvarligt på situationen....

 

Från Facebook

Jag sitter på hotel i Hongkong
Har varit i kina i staden Wuhan. 
Där virusen kommer ifrån. 
Mejlar smittskyddet i Sverige o frågar om jag ska göra något nr jag kommer tillbaka till Sverige. Med tanke på att kina ber mig isolera mig i 14 dagar då det kan ligga i min kropp utan att märkas. 
Sveriges smittskydd. Säger det är ingen fara bara åka hem som vanlig. 
Inga restriktioner över huvudtaget. 

De går ut i media säger de är förberedda o kollar alla som kommer från Wuhan. 
Jag kommer från Wuhan medelar 
Dem jag är på väg o de säger bara att åka in finns inga restriktioner. 
Jag skriver till Aftonbladet för få en reaktion. De bryr sig inte. 

Jag bara undra vart är det svenska försvaret mot smittan som de skriver de har?

Dela gärna det till alla ni känner så det kommer ut hur dåligt svenska försvaret mot viruset är.”

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev precis utfrågad på Maltas flygplats, lite svettig i pannan efter nattens intag. Blev tagen åt sidan och fick frågor om avreseland, reseland, vistelselängd samt mitt hälsotillstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Enis:

Sverige verkar ju ta allvarligt på situationen....

 

Från Facebook

Jag sitter på hotel i Hongkong
Har varit i kina i staden Wuhan. 
Där virusen kommer ifrån. 
Mejlar smittskyddet i Sverige o frågar om jag ska göra något nr jag kommer tillbaka till Sverige. Med tanke på att kina ber mig isolera mig i 14 dagar då det kan ligga i min kropp utan att märkas. 
Sveriges smittskydd. Säger det är ingen fara bara åka hem som vanlig. 
Inga restriktioner över huvudtaget. 

De går ut i media säger de är förberedda o kollar alla som kommer från Wuhan. 
Jag kommer från Wuhan medelar 
Dem jag är på väg o de säger bara att åka in finns inga restriktioner. 
Jag skriver till Aftonbladet för få en reaktion. De bryr sig inte. 

Jag bara undra vart är det svenska försvaret mot smittan som de skriver de har?

Dela gärna det till alla ni känner så det kommer ut hur dåligt svenska försvaret mot viruset är.”

Frågan om Sveriges myndigheter är mer att lita på än Kinas, verkar befogad!

Sanningen är väl som vanligt att vi inte har råd. Skulle behövas miljarder till sjukhusen för att de ska slippa köa upp folk längre än tillåtet. Ändå friställer de personal och säger att det inte är några problem i vården. 

 

Skulle det bli något av någon som kommer från Wuhan med virus säger de bara att de vill inte skrämma upp befolkningen och orsaka panik. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-01-25 at 03:03, skrev Captain Morgan:

Det senaste om Coronaviruset:

 

Kina: 1287 insjuknade och 41 avlidna.

Andra drabbade länder: Finland?, USA, Frankrike, Australien, Japan, Korea, Taiwan, Thailand, Vietnam, Singapore, Hong Kong, Macao.

 

Kineserne i Finland hade inte viruset sa man på finsk media för en stund sedan!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde just på TV att UD avråder att resa till områden där det finns SAR.

Det betyder att sjukförsäkringen inte gäller om man blir sjuk i ett  sådant område.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte Kina bluffar men jag är helt övertygad om att antalet smittade är många gånger fler än de upptäckta fallen. Det är influensa varje vinter i Kina och Wuhan är ett riktigt skithål, till och med med Kinesiska mått mätt, med koleldad uppvärmning och mängder av tung industri mitt inne i stan. Därför tror jag att många gått runt och hostat utan att tänka alltför mycket på det och nu när sjukhusen är fulla av sjuka människor är de rädda att bli ännu sjukare om de går dit.
 
Jag har dock inga problem med att åka till Kina om en vecka, skulle dock avstå från Wuhan även om det gått att åka dit.
Jag reviderar mitt tidigare uttalande.

Har mycket svårt att se att jag reser nu på lördag den 1 Feb som var planerat.

Jag avvaktar och dessutom säger bolaget nej.

Deras försäkringar börjar nog svikta lite nu, med tanke på UD avråder.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev born41:

Hörde just på TV att UD avråder att resa till områden där det finns SAR.

Det betyder att sjukförsäkringen inte gäller om man blir sjuk i ett  sådant område.

 

Born41

De avråder resa till Hubeiprovinsen i Kina, eftersom Corona viruset drabbat området. 

De avråder resa till en jäkla massa länder. Även Ryssland.

https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/ud-avrader/

 

Otrevligt när viruset tydligen smittar även under inkubationstiden. 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...