Jump to content
IGNORERAD

Skulle du fortsätta åka till Thailand om alla former av köpsex försvann?


Joints

Skulle du fortsätta åka till Thailand om alla former av köpsex försvann?  

293 röster

  1. 1. Skulle du fortsätta åka till Thailand om alla former av köpsex försvann?

    • Nej!
      43
    • Ja, men inte med samma glädje som förut
      56
    • Ja
      194


Recommended Posts

Thailand är ju så ofantligt mycket mer än billigt sex, så självklart skulle det fortfarande vara ett paradis, för mig och många andra frusna nordbor!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 198
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Balut Power

    25

  • måne

    17

  • swedenfarang

    15

  • Avregistrerad clion

    10

Mest aktiva i denna tråd

Nja Herr Vik Tall, di senaste 10 åren har Sevens Elevens försäljning till största delen skett till di barstollar som partar utanför butiken. Butiksföreståndaren titulerar sig numera Mama Seven San.

Dessa inkomster redovisas inte i den officiella försäljningsstatistiken eftersom man inte vill tillhöra sexträsket.

Pressbyristen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

arne du har inte svarat i eltråden i senaste inlägg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som inte förstår mitt resonemang, och det var inte oväntat.

Fina siffror från Atom, bara undrar hur dom fått fram dom siffrorna.

Om jag (sexturist) sätter mig på ett plan till Thailand, tar taxi till soi 4, (Nana) checkar in på Woraburi hotell för ett par tusen baht per natt (som jag gjort nån gång), åker tuktuk, käkar skagentoast på Da Pelican och dricker beer Chang, och avslutar med några öl på Nana Plaza där jag löser ut en brud. Hur många % är jag sexturist i statestiken då?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

100% försök inte :blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

100% försök inte :blink:

Jag är 100%, påstår inget annat. Men är jag 100% i statestiken om hur stor del av turismen som är sexturism? ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är 100%, påstår inget annat. Men är jag 100% i statestiken om hur stor del av turismen som är sexturism? ;)

Nope, som innehavare av universitetspapper och 17 meter i takhöjd så kan jag meddela att du inte utgör 100% av sexturismen i LOS, inte ens om jag lade in mig själv i statistiken så skulle de bli 100% då de finns flera mer eller mindre skenheliga personer här som skulle dra ner siffrorna, sen vad knugen gjorde här på sitt Jamboree, det vet vi inte?

Sen så är du givetvis 100% av 100%, din stolle!!!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som inte förstår mitt resonemang, och det var inte oväntat.

Fina siffror från Atom, bara undrar hur dom fått fram dom siffrorna.

Om jag (sexturist) sätter mig på ett plan till Thailand, tar taxi till soi 4, (Nana) checkar in på Woraburi hotell för ett par tusen baht per natt (som jag gjort nån gång), åker tuktuk, käkar skagentoast på Da Pelican och dricker beer Chang, och avslutar med några öl på Nana Plaza där jag löser ut en brud. Hur många % är jag sexturist i statestiken då?

Tjena Farang,

Maste erkanna att jag inte forstod ditt resonemang. Om sexturismen i sjalva verket star for 4% eller 6% vet jag inte och det gor nog ingen annan heller med sakerhet men siffran 5% har ofta figurerat i diverse sammanhang och da tror, mark tror, jag att de menar alla utgifter personen sexturist har. Man ar alltsa 100% sexturist eller inte sexturist alls. Har man nagon gang varit pa Koh Lanta, Krabi eller Khao Lak sa forstar man att sexturismen ar en liten del av den totala turismen i Thailand. Aven i Pattaya, dar den i sarklass storsta andelen sexturister hamnar, ar numera 60% av alla turister asiater och en forsvinnande liten del av dem klassas som sexturister aven om en eller annan japan eller kuwaitier givetvis smyger sig ut pa en avancerad massage.

Jag tror fortfarande att sexturismen kostar Thailand mer an de tjanar pa den men pga en massa starka sarintressen sa kommer den finnas kvar sa lange priset ar lagt nog for turisterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du säger att du ÄR en sexturist, påstår att du inte skulle åka dit om inte sexet fans och har uppfattningen att allt skulle rasa utan sexindustrin så är du minst 100% sexturist !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Kommer med lite fakta.

One estimate published in 2003 placed the sex trade at US$ 4.3 billion per year or about three percent of the Thai economy.

Ganska mycket pengar som dras in på sexhandeln i Thailand, fast jag undrar ifall någon deklarerar..

A 2004 estimate by Dr. Nitet Tinnakul from Chulalongkorn University gives a total of 2.8 million sex workers in Thailand,

Det är ungefär lika mycket som det bor i storstockholm... En del varor att välja på..

Här kommer en länk..

http://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som inte förstår mitt resonemang, och det var inte oväntat.

Fina siffror från Atom, bara undrar hur dom fått fram dom siffrorna.

Om jag (sexturist) sätter mig på ett plan till Thailand, tar taxi till soi 4, (Nana) checkar in på Woraburi hotell för ett par tusen baht per natt (som jag gjort nån gång), åker tuktuk, käkar skagentoast på Da Pelican och dricker beer Chang, och avslutar med några öl på Nana Plaza där jag löser ut en brud. Hur många % är jag sexturist i statestiken då?

I handling är du 12% sexturist, men i rena pengar så är du mer än 50% sexturist. Anledningen till att du åkte till Thailand i första skedet gör dock att du moraliskt sett är 100% sexturist.

Personligen så skulle jag utan tvekan åka till Thailand även om möjligheten till köpsex försvann, men jag har aldrig utnyttjat köpsex i Thailand..eller någon annanstans heller så jag skulle inte lida av att det inte fanns. Det kommer dock aldrig att hända i Thailand att köpsex försvinner för det drar in stora pengar varje år och då syftar jag inte enbart på köpsex utan på alla andra inkomster som Farang påvisar genom sitt lilla exempel.

Sedan kan man tycka vad man vill om Farangs ursprungssyfte med resan och avslutningen på kvällen.

Den statistik som Atom talar om är när man räknar enbart vad köpsex drar in i pengar. Turisten bor ju någonstans, äter ju en del och transporteras under sin vistelse så tar man samman alla andra utgifter som turisten har så får man faktiska och verkliga ekonomiska värden på vad en sexturist genererar totalt sett. Sedan ska dessa män inte slå sig för bröstet och säga att de minsann gör bra för landet Thailand, utan ta det här som det är och förstå att du betalar för ett utnyttjande och ett land som är givmilt med sina damer för turistens skull. Det gör mig mäkta irriterad att se en del torskar som faktiskt anser att det gör något bra...när det egentligen enbart handlar om egen tillfredsställelse och ett utnyttjande av person i beroendeställning.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk dig följande scenario; All former av prostitution försvinner. Även den så kallade freelance scenen blir till ett minne blott. Kommer du då att fortsätta resa till Thailand eller kommer du välja andra resmål?

Frågan är ju ganska absurd eftersom det aldrig kommer att hända, i alla fall inte i det här århundradet. Men vill bara kolla hur viktigt det är för forumets thailandsvänner.

hej, jag är ny här på forumet. såg just den här tråden i "senaste inlägg".

måste ha missförstått det här forumet. är det här en ytterligare www.thaisex.se sida? :huh:

hursomhelst, frågan är i mitt tycke väldigt korkad. ungefär som att ställa frågan, Skulle du lämna sverige om alla billiga brudar här slutade vara billiga?

min fråga är ju ganska absurd eftersom, just som trådskaparen säger, det aldrig kommer att hända pga att vi vet ju alla att svenska tjejer är billiga horor som älskar att k**lla runt eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du fortsätta åka till Thailand om alla former av köpsex försvann?

Nej, vore det helt gratis så skulle jag bosätta mig där.

Läsförstående Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Angaende sexhandelns pastadda andel av BNP sa bor det nog tillaggas att sexhandel till turister ar en forsvinnande liten del av kakan. Den absoluta majoriteten av denna marknad ar for inhemska kunder. Sen kan man ju undra hur det overhuvudtaget ar mojligt att skapa statistik kring denna foreteelse, valdigt manga universitetstjejer har en aldre thailandsk man som sponsrar boende och studier mot en nyckel till lagenheten. Vad ar det och hur uppskattar man antalet sadana transaktioner? Eftersom jag bor har sa ar svaret givetvis att jag skulle fortsatta aka hit aven om allt forbjods, dock skulle jag sannolikt inte akt hit pa forsta resan 1989 om det inte existerat da..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Fläckvis var Arne99? fyndig tidigare 2 av 10 ggr. Nu bara pinsamt, anders måste tyvärr "sudda" ut denna "person" scrolla räcker inte längre. Lycka till, eller maila mig när du har lyft Dig

Förutsatt att möjligheten finns // anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Fläckvis var Arne99? fyndig tidigare 2 av 10 ggr. Nu bara pinsamt, anders måste tyvärr "sudda" ut denna "person" scrolla räcker inte längre. Lycka till, eller maila mig när du har lyft Dig

Förutsatt att möjligheten finns // anders

tycker nog att han lyckas i 50% i av fallen den där Arne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Conservator: Tidigare på TT tiden var fyndigheterna på sin spets, många med mig tror/vet att det är hans andra Nick. De som var med tidigare vet vad jag skriver om ! Eller?

Nu blir upprepningarna, så jävla tråkiga, Det händer att han kommer med jyst information, Men Vem fa´n kan tro på den. Mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker nog att han lyckas i 50% i av fallen den där Arne!

Jag tycker faktiskt att han lyckas ganska bra och kan le åt de flesta av titlarna han ger sig.

Lättamuserade Welder

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Bur, ingen kan ju mäta sig med Er när det gäller komik.

Naturligtvis får Ni gärna skriva vilka andra Nick jag har, fast det är ju bara att titta namn som gett mig karma iof-sig.

Kameleonten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge man kan åka härliga Thai Airways till Thailand och det finns god Thaimat i landet så fortsätter jag åka dit.Allt annat e de inte så noga med.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Så länge man kan åka härliga Thai Airways till Thailand och det finns god Thaimat i landet så fortsätter jag åka dit.Allt annat e de inte så noga med.

Låter poetiskt, inte målet som räknas utan vägen dit. Ungefär som meningen med livet. :angel:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ente använt köbesex sedan 1978 :whistle: Har ente dom behoven längre :crazy: och skulle andan falla på, så e det inge fel på högernäven :rofl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är "ragga" detsamma som köpsex? Jag bara frågar för en del tycks tro att det krävs en del raggning för att få med sig en bartjej. ;)

Inte direkt svårt att ragga en prostituerad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...