Jump to content
Sign in to follow this  
hasseryd

Vilken vpn

Recommended Posts

Swedmark
10 minuter sedan, skrev gst:

Har väl varierat mellan 6,5 och åtta månader de senaste åren. I år dock "bara" 6 och några dagar.

Okej, så jag kan förstå det. Kanske skulle jag göra samma sak, är också borta 6-7 månader.

Haha, föll till och med över svaret i din tråd, Sex månader i Thailand (fjärde året) 😀

• Ge karma 2

gst
11 minuter sedan, skrev Swedmark:

Okej, så jag kan förstå det. Kanske skulle jag göra samma sak, är också borta 6-7 månader.

Haha, föll till och med över svaret i din tråd, Sex månader i Thailand (fjärde året) 😀

Gäller bara att se till att man väljer en leverantör som inte har mer än en månads uppsägningstid :)

• Fint 1

godbit

Anonine

hasseryd
Citat
Citat

Har använt Hola nu ett tag men den blir så seg spec kvällar. så vad rekommenderar ni för VPN om jag bara vill se TV4 och SVT inget annat.

janne_h
On 2020-01-14 at 09:24, skrev hasseryd:

Jag vill bara ha en vettig/prisvärd vpn för att kunna titta på svensk TV i Thailand. Så vilken rekommenderar ni?

Det beror ju på om du bor i Thailand på heltid? 

Jag har gjort så att jag köpt en router med inbyggd vpn i Sverige. Och så använder jag mig av min privata vpn ochså. Fördelen med det är att om du har till exempel viaplay i Sverige. Så riskeras inte ip adressen att svartlistas. Som den blir från många kommersiella vpn. Där viaplay känner igen att samma ip adress vid olika tillfällen används av olika abbonenter. 

Jag har även installerat en extra router här i Bangkok med en vpn client. Så jag kan koppla mina google chromecast mot den, och titta på viaplay på vanliga tv,n som jag vore i Sverige (nästan). Annars går ju en sådan router att koppla mot vilken vpn som helst. 

• Ge karma 2
  • Fint 1