Jump to content
IGNORERAD

Vilken vpn


hasseryd

Recommended Posts

Jag vill bara ha en vettig/prisvärd vpn för att kunna titta på svensk TV i Thailand. Så vilken rekommenderar ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hasseryd

    4

  • gst

    3

  • Esspe

    3

  • lasseiudon

    2

Mest aktiva i denna tråd

F-Secure Freedome.

Finns olika paket, billigaste är 3 enheter för 275kr/år. 

 

Gratis prova-på-månad. 

Kan välja flera olika länder om man vill se t.ex. Netflix från USA. 

 

Använt den i 4-5år nu och funkar kanon. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte er egen privata gratis VPN! Den som har bredband hemma i sverige kan, i de flesta routrar, sätt upp en egen VPN och surfa på sin egen hemma IP adress utomlands.

Annas stödjer jag f secure ovan.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Chrome och använd Hola gratis VPN extension. Verkar funka bra. Annars kör jag Freedome, lätthanterligt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hasseryd:

Fick tips om gratis apen / programmet HOLA

Här kan du se SVT Play gratis

https://hola.org/download

Nån som har provat den och har kritik. Jag har just installerat den.

 

:)

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev hasseryd:

Fick tips om gratis apen / programmet HOLA

Här kan du se SVT Play gratis

https://hola.org/download

Nån som har provat den och har kritik. Jag har just installerat den.

 

Inget att ha, du delar även din egen anslutning där till andra användare, dvs andra användare använder ditt ip(använder ditt nätverk som resurs), och kan då användas för olagliga saker.

Hola är dålig på att avblockera många streamingtjänster också.

Jag hade tagit en VPN som har bra och enkel app, själv använder jag fn Nord-vpn.

Naturligtvis är @apknug:s alternativ bra, men kräver en del av brukaren.

 

Läs test nedan.

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.642462/test-vpn-surfa-anonymt

 

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Freedome fungerar dock inte på TV4+ av någon anledning. Däremot funkar Hola.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hasseryd:

Fick tips om gratis apen / programmet HOLA

Här kan du se SVT Play gratis

https://hola.org/download

Nån som har provat den och har kritik. Jag har just installerat den.

 

Har aldrig fått HOLA att fungera mot SVT Play, däremot funkar den mot sajter som Thailand blockerar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder PrivateVPN. De har tre sitter i Sverige, och två av dem har tv4 blockerat, men den tredje går tack och lov fortfarande bra. Fungerar kanon.

 

Hade tidigare Freedome, men tyckte att det laggade mycket. Läste sedan recensioner att det var en av de vpn tjänster som ströp hastigheten mest. Behövs ju en del när man ska köra mot Sverige. Har (tydligen) 100 MB, men bara 4-5 mot Sverige :(

 

Mitt eget bredband i Sverige kan jag inte använda eftersom jag säger upp det när jag är i Thailand, onödigt att betala 250 kr per månad när vi inte är hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev gst:

Jag använder PrivateVPN. De har tre sitter i Sverige, och två av dem har tv4 blockerat, men den tredje går tack och lov fortfarande bra. Fungerar kanon.

 

Hade tidigare Freedome, men tyckte att det laggade mycket. Läste sedan recensioner att det var en av de vpn tjänster som ströp hastigheten mest. Behövs ju en del när man ska köra mot Sverige. Har (tydligen) 100 MB, men bara 4-5 mot Sverige :(

 

Mitt eget bredband i Sverige kan jag inte använda eftersom jag säger upp det när jag är i Thailand, onödigt att betala 250 kr per månad när vi inte är hemma.

Om jag får fråga, hur många månader är du borta från Sverige?

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Swedmark:

Om jag får fråga, hur många månader är du borta från Sverige?

Har väl varierat mellan 6,5 och åtta månader de senaste åren. I år dock "bara" 6 och några dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev gst:

Har väl varierat mellan 6,5 och åtta månader de senaste åren. I år dock "bara" 6 och några dagar.

Okej, så jag kan förstå det. Kanske skulle jag göra samma sak, är också borta 6-7 månader.


Haha, föll till och med över svaret i din tråd, Sex månader i Thailand (fjärde året) 😀

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Swedmark:

Okej, så jag kan förstå det. Kanske skulle jag göra samma sak, är också borta 6-7 månader.


Haha, föll till och med över svaret i din tråd, Sex månader i Thailand (fjärde året) 😀

Gäller bara att se till att man väljer en leverantör som inte har mer än en månads uppsägningstid :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Citat
Citat

Har använt Hola nu ett tag men den blir så seg spec kvällar. så vad rekommenderar ni för VPN om jag bara vill se TV4 och SVT inget annat.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2020-01-14 at 09:24, skrev hasseryd:

Jag vill bara ha en vettig/prisvärd vpn för att kunna titta på svensk TV i Thailand. Så vilken rekommenderar ni?

Det beror ju på om du bor i Thailand på heltid? 

Jag har gjort så att jag köpt en router med inbyggd vpn i Sverige. Och så använder jag mig av min privata vpn ochså. Fördelen med det är att om du har till exempel viaplay i Sverige. Så riskeras inte ip adressen att svartlistas. Som den blir från många kommersiella vpn. Där viaplay känner igen att samma ip adress vid olika tillfällen används av olika abbonenter. 

Jag har även installerat en extra router här i Bangkok med en vpn client. Så jag kan koppla mina google chromecast mot den, och titta på viaplay på vanliga tv,n som jag vore i Sverige (nästan). Annars går ju en sådan router att koppla mot vilken vpn som helst. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
3 timmar sedan, skrev hasseryd:

Nån som testat Mulvard VPN?

Japp, och är helt nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...