Jump to content
IGNORERAD

Köpa moppe-mc


Guest HansG

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    13

  • jannegbg

    5

  • GammalDansken

    4

  • UbonBorge

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej den här e bra lätt o trimma o går som en gud 160cc orgianl e 110cc o en massa lull lull till hade den som chang förut men vägen svängde o de gjorde inte ja ;)

post-5373-125199872905_thumb.jpg

post-5373-125199872905_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej där alla! Sitter och funderar på om jag ska hyra moppen 5 månader eller blir det billigare att köpe en begnagad ? :)

Hyra moppe 5 månader a 100 battisar=15 000 bath. Vad kostar en begangnad honda click som är ca 1 år gammal ?

Mvh Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där alla! Sitter och funderar på om jag ska hyra moppen 5 månader eller blir det billigare att köpe en begnagad ? :)

Hyra moppe 5 månader a 100 battisar=15 000 bath. Vad kostar en begangnad honda click som är ca 1 år gammal ?

Mvh Mikael

Du får en (07/08) honda el yamaha för ca 20,000b om du letar lite,så köp!!!!

ps. efter 5mån så säljer du den för 15,000b eller magasinerar den hos någon polare så du har moppe till nästa år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får en (07/08) honda el yamaha för ca 20,000b om du letar lite,så köp!!!!

ps. efter 5mån så säljer du den för 15,000b eller magasinerar den hos någon polare så du har moppe till nästa år.

Tack för svaret, hur är det med försäkring är det dyrt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalade drygt 1000b för gröna boken=ägarbevis + 1års försäkring på en Yamaha Mio feb-09.

Ok tack igen för svaret. Pöss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej den här e bra lätt o trimma o går som en gud 160cc orgianl e 110cc o en massa lull lull till hade den som chang förut men vägen svängde o de gjorde inte ja ;)

Hade den varit lackad som en annan viss populär ölsort tror jag Herr Chang hade fått en tår i ögonvrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom flesta Thai verkar köra Honda! Min älskling säger att dom är bäst kvalite!

HansG

Tjena Hasse,

tittade själv på en massa begagnade hojar i Bangkok och kom fram till att de var för dyra i förhållande till skicket. De ville ha drygt 20 000 battingar för en skrothög med tveksam historia.

Köpte en ny Honda Wave istället, kvalitet rakt igenom. I princip outslitlig. Kostar 35 000 ny, finns nog att få för mindre pengar ifall man offrar skivbroms. Även dyrare om man vill har elstart, större kubik och lite mer flashighet. Så här ser min trotjänare ut idag efter 260 mil i Bangkoktrafik med en farangförare.

post-3473-125320956241_thumb.jpg

post-3473-125320956241_thumb.jpg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Hasse,

tittade själv på en massa begagnade hojar i Bangkok och kom fram till att de var för dyra i förhållande till skicket. De ville ha drygt 20 000 battingar för en skrothög med tveksam historia.

Tjena MaiChai.

Jag slog till på en sån där skrothög en gång i tiden. Kommer inte ihåg summorna idag, men efter byte av chassiet, ljuddämpare, fjädring, sving och så vidare och så vidare... så var den fräschare än ny och kostade mindre. Var en Honda Dash för övrigt, gick som ett skållat ollon. En summa jag kommer ihåg var chassiet, 4200 baht för rubbet, inklusive skärmar och sadel.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår Honda Wave är ganska exakt 10 år och har gått ca 7.000 mil.

Ser ganska sliten ut, men fungerar helt OK. Tar kort nästa gång i byn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men dom flesta Thai verkar köra Honda! Min älskling säger att dom är bäst kvalite!

HansG

Hej

Ja Honda är populärast och yamaha kommer tvåa, Suzuki och andra märken gillas inte riktigt lika mycket.

Dom säger att dom är svårstartade när det regnar och bara håller några år innan problem uppstår.

Sant eller inte?

Själv kör jag Honda wave och den är väl 5-6 år nu och har fungerat bra hela tiden.

Stora syster kör suzuki och den är på verkstad flera gånger om året, men det kan ju bara vara tur och otur.

Tidigare kunde man köpa äldre modeller av t.ex honda för bara 35 000-37 000 baht i udon Thani.

Men detta var ca. 3 år sedan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte köpa en honda click för ca 20 000 battisar 1-2 år gammal är det omöjligt ?

Mvh Mikael

Ingenting är omöjligt. Men 20.000 känns väldigt billigt.

Å andra sidan så känns IL's 35.000-37.000 dyrt eftersom en ny kostar ifrån det ungefär.

EDIT: Efter att ha läsa IL's inlägg igen så kan man tolka det som att man kan köpa oanvända moppar av äldre årsmodell för de priserna. Så menar han säkert.

Ändrades av Surin P3
Omtolkning av IL's inlägg
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingenting är omöjligt. Men 20.000 känns väldigt billigt.

Å andra sidan så känns IL's 35.000-37.000 dyrt eftersom en ny kostar ifrån det ungefär.

EDIT: Efter att ha läsa IL's inlägg igen så kan man tolka det som att man kan köpa oanvända moppar av äldre årsmodell för de priserna. Så menar han säkert.

Vad tror du man hittar en liknande moppe för då ?

Mvh Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Priserna ligger ungefär så här:

2005-06 - 20.000

2006-07 - 25.000+

För att sedan hamna på priser från 39.000 för nya Honda Click

Link to comment
Dela på andra sajter

Priserna ligger ungefär så här:

2005-06 - 20.000

2006-07 - 25.000+

För att sedan hamna på priser från 39.000 för nya Honda Click

Menar du då köp från handlare eller privat ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina priser är inga fakta utan det är min högst personliga uppfattning om dessa priser.

Man kan hitta billigare om man har tur också. Bara att leta.

Det jag menar är att hitta en Honda Click 2007-08 för 20.000 betyder att du haft lite tur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina priser är inga fakta utan det är min högst personliga uppfattning om dessa priser.

Man kan hitta billigare om man har tur också. Bara att leta.

Det jag menar är att hitta en Honda Click 2007-08 för 20.000 betyder att du haft lite tur.

Då hoppas jag på mycket tur :) Sen tänkte jag efterskänka moppen när jag åker hem till nån snäll thaiare som man träffar på vägen som kan tänkas behöva den. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Honda Wave kostade 35 000 baht år 2007, sen vilken årsmodell den är vete fasen men den var helt ny och inslagen i skyddspapp då iallafall.

Efter 100 mil skulle man byta olja på den sa försäljaren, sagt och gjort. Glider in där jag köpt den och lämnar in den till verkstaden som snabbt fixar det hela, pris 80 baht.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här en Honda Click -07 för 22,000b(det är annonspris och som du skall pruta på)

http://www.thaisecondhand.com/_board/ca/data/CA7878366.html

Det finns ett gäng med honda click moppar på den sidan för 20-25k(som borde gå att pruta ner till 20k)

ps. sidan är Thailands motsvarighet till www.blocket.se här i sverige

http://www.thaisecondhand.com

Ändrades av UbonBorge
Link to comment
Dela på andra sajter

Här en Honda Click -07 för 22,000b(det är annonspris och som du skall pruta på)

http://www.thaisecondhand.com/_board/ca/data/CA7878366.html

Det finns ett gäng med honda click moppar på den sidan för 20-25k(som borde gå att pruta ner till 20k)

ps. sidan är Thailands motsvarighet till www.blocket.se här i sverige

http://www.thaisecondhand.com

Tack UnonBorge du levererar hela tiden :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en skoter i augusti. Jag valde mellan Honda och Yamaha då de är de två absolut vanligaste märken. Blir lätt att sälja när den dagen kommer.

Kraven var automat och elstart. Helt klart värt extra battingarna. Automaten drar lite mer soppa, men det är ändå marginell skillnad.

Fino och Click är trevliga moppar men dom gick bort på grund av ett de endast har fjäder/stötdämpare på ena sidan, vilket inte funkar när det är mycket last på moppen.

Till slut valde jag Air Bladen, vilket jag är mycket nöjd med. Den är aningen stor och tung för thailändskorna, men det funkar även för dom. Mycket bekväm när man åker lite längre. Priset blev 47.000. Kan vara värt att fråga runt. Första stället ville ha 59.000.

Sen vad gäller stöld, så tog vi en försäkring som täcker allt. olycka, stöld m.m. Kommer inte ihåg vad det gick på, men det var inte farligt.

Första servicen efter 100 mil gick på 300 baht.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Fino och Click är trevliga moppar men dom gick bort på grund av ett de endast har fjäder/stötdämpare på ena sidan, vilket inte funkar när det är mycket last på moppen.

...

Både vår Fino och Mio har stötdämpare på ena sidan.

Mion har även en extralådda där bak.

Ofta är vi tre på moppen, dvs. runda slängar 160 kg i personvikt plus ev. last.

Har inte upptäckt några större problem med att det endast finns en stötdämpare.

Möjligtvis bör den bytas oftare, men det lär ju vara ganska billigt med nya dämpare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mors.

Köpte en ny Honda wawe 110 för ett par dar sedan, 37 000 + 1500 för reg. o försäkring (även stöld). Pigg liten krabat, räcker bra för att hamta pilsner...eller mat på lokalmarknaden. Tittade lite på beg. men det är alldeles för höga priser på dom jämfört med nya, beg. marknaden på såväl bilar som MC är inte att jämföra med svensk värdeminskning, därför en ny med garanti.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...