Jump to content
IGNORERAD

Köpa moppe-mc


Guest HansG

Recommended Posts

Hej där! Jag fick höra igår att man måste ha nått papper från imegration att man har rätt att köpa moppe i Thailand, stämmer det ? eller är det bara att köpa och skriva kvitto som här hemma ?

Mvh Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    13

  • jannegbg

    5

  • GammalDansken

    4

  • UbonBorge

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man ska ha en Non-Immigration visum i sitt pass iallafall för att få äga den själv.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där! Jag fick höra igår att man måste ha nått papper från imegration att man har rätt att köpa moppe i Thailand, stämmer det ? eller är det bara att köpa och skriva kvitto som här hemma ?

Mvh Mikael

Det är lugnt T1, det fixar vi när du kommer ner och när var det nu??? Måste vara duktigt nära nu.

Har förresten själv en Honda Air Blade som snart har 3 år på nacken och jag har snart kört 4500 mil på den och det har bara varit vanlig service och däckbyte som har behövts göras under dessa åren.

mvh

E.K.T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska ha en Non-Immigration visum i sitt pass iallafall för att få äga den själv.

Nu ändras ju reglerna från dag till dag, även beroende på var man köper/reggar den verkar ha betydelse.så var det iaf när jag köpte min för 2år sen.

Då funkade det inte att regga den i Pattaya så jag köpte den i bkk där det gick bra...detta med turistvisa.

Jag kan passa på att rekomendera Yamaha Spark135, mycket skönare fjädring och mer kräm jämfört mot 125cc-modellerna!!!

Vi vet ju alla att det farliga är trafiken bakifrån, säkrare att köra lite för fort än tvärt om :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hej alla har nu införskaffat mig en ny yamaha novo 135cc som jag äger själv. Det va inga problem alls med ett turist visum,behövdes bara en stämpel från imu.

Mycket nöjd är jag med moppen med.

Mvh Nesse

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla har nu införskaffat mig en ny yamaha novo 135cc som jag äger själv. Det va inga problem alls med ett turist visum,behövdes bara en stämpel från imu.

Mycket nöjd är jag med moppen med.

Mvh Nesse

Det var nog ett klokt val av moppe. :great:

Jag har en Yamaha Mio som jag kört 2700 problemfria mil med, men nästa moppe blir nog en Nouvo 135cc

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Honda Wave 125R, ska in handla en 125i till våren när det blir mera behov av 2st Mc

Föredrar nya pga. sådan liten skilnad på priset beg.25-30000:- ny 49000:-Bath

Jag och dottern behöver Mc mor får ta bilen ;-)

Mvh.Plätt

:wai:

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...