Jump to content
IGNORERAD

Ouppfyllda förväntningar

Herr Chang
 Dela

Recommended Posts

Jag börjar lite lätt med med denna korta påhittade historia:

Scott: Nu har jag hittat ett bra ställe för att chatta med thaidamer. Det är många som är intresserade... nu gäller det bara att plocka ut de bästa inför min resa till Thailand. Speciellt Nid verkar lovande!

Nid: Ännu ett dyrt besök hos internetdamen... men den här Scott verkar mycket angelägen. Kanske kan bli något. Fattar inte hur lättlurade dom är...

Noi: Äntligen kan det kanske bli något! Farangen kommer snart, och nu måste jag förbereda mig på bästa sätt! Jag vill gärna att han får ett gott första intryck av mig. Kanske om jag gjorde något unikt åt honom?

Scott: Frågan är hur mycket pengar man ska behöva där i Thailand... ska ju träffa ett antal damer. $10000 borde väl räcka för tre veckor?

Nid: Aah... han är på gång! Hoppas han har gott om pengar! Nu ska dom ju ha pengar igen för min dotters skolgång.

Noi: Jag ska göra en speciell present åt farangen som jag ska överlämna när han kommer. En thai-skjorta som inte många faranger äger. Jag är duktig på att sy, och jag tror han kommer att tycka om den.

Scott: OK, nu är det dags att åka. Alla möten med thaidamer är inbokade, och det blir spännande att se om dom är som dom ter sig på chatten.

Nid: Jaha, nu får man larva sig och åka till flygplatsen för att möta honom...

Noi: Nu har jag sytt färdigt skjortan, och jag hoppas farangen gillar den. Den är faktiskt väldigt fin, och alla mina grannar håller med mig.

Scott: Det här var ju en påfrestande resa. Hoppas det är värt besväret...

Nid: Hoppas klanten lyckats komma på sin flight, har väntat väl länge nu.

Noi: Jag hittade en ganska fin presentkartong för skjortan, hoppas farangen gillar den.

Scott: Hur ska man kunna välja bland alla dessa thaidamer, var är hon som skulle möta mig?

Nid: Hur var det nu han såg ut, fick ju hans foto men de ser ju alla likadana ut... utgår från att han kan bidra med lite pengar till vår samvaro.

Noi: Snart ska han träffa mig, och jag hoppas han gillar mig.

Scott: Jaha, där var hon. Det blev ju totalt misslyckat. Hon skulle ha pengar nästan det första hon sa! Och dottern hade hon släpat med sig. Nej tack.

Nid: Snåljåpen ville inte ge mig några pengar. Lika bra att ge upp det hela direkt.

Noi: Det gick inte bra när mamma träffade farangen och han ville inte ha min present.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

• Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Joints

6

• GammalDansken

6

• Herr Chang

5

• måne

2

Mest aktiva i denna tråd

Oj, den historien hade nästan allt - romantik, drömmar, besvikelser, humor och interkulturella förväxlingar. Var får du all din inspiration ifrån, Herr Chang?  :whistle:

Dela på andra sajter

Oj, den historien hade nästan allt - romantik, drömmar, besvikelser, humor och interkulturella förväxlingar. Var får du all din inspiration ifrån, Herr Chang?  :whistle:

Allt finns att hämta i det verkliga livet.gäller bara att ha förmågan att kunna twista till det och få ner det på pränt.en + blir det för en kort men trevlig lässtund

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Hehe, ja vad får man allt från ;-)

Det var ett plötsligt infall jag fick att vi skulle ha denna forumdel. Eftersom P3 var på hugget och snabbt la upp den, kände jag nödvändigheten att snabbt lägga upp ett exempel på vad vi tänkt oss för innehåll i denna del.

Själva novellen kunde givetvis varit längre och mer polerad med samma grundide. Men nu blev det som det blev. Ska ta mer tid på mig nästa gång!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hehehe..lite småroligt! Mer sånt :)

Bra slut, trodde Noi var en annan kvinna (en bra sådan) men visade sig vara en oförstörd liten flicka. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Och framförallt så fanns det en skjorta med, man kan aldrig skriva för mycket om skjortor.

Dela på andra sajter

Och framförallt så fanns det en skjorta med, man kan aldrig skriva för mycket om skjortor.

Säkert alldeles för liten ..

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Dela på andra sajter

Allt finns att hämta i det verkliga livet.gäller bara att ha förmågan att kunna twista till det och få ner det på pränt.

Jasså, är det så det är. Då ska nog även jag göra mig på ett försök...

Dela på andra sajter

Vi välkomnar fiktion från Joints och alla andra medlemmar.

Låt fantasin flöda!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Många av dom berättelser/historier jag har hört från folk som rest runt i världen skulle nog kunna hamna i denna tråd  ;) en intressant och kan komma att bli en mycket uppskattad ny kategori av berättelser du kommit på här Herr Chang  :great: Om min fantasi och berättar anda kan komma att ta fart och inspireras av denna tråd så ska jag göra ett försök att fylla på med en liten historia  :wai:

En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort...

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Ingen berättelse utan snarare funderingar...

Detta passar ju ganska bra in på vårat försvar...

Alla förväntar sig ju att vi ska bli uppätna av ryssen i händelse av krig.. Och nog lär vi åka på torsk mot denna stormakt, inget snack om det...

Vårat försvar blir ju slaktat i alla grenar.. Eller?

Flygvapnet som ju enligt gamla försvarsbeslut ska vara ryggraden i vårat försvar existerar ju knappt längre... Vad finns det för förväntningar på det?

Ja, teknologiskt sätt är vi nog ett steg före.. Och med våra 198 JAS plan kan vi nog orsaka en ev. fiende en hel del förluster.. Ännu mer när det uppgraderas till JAS NG som är en uppdaterad verision av Gripen, som enligt obekräftade källor skjutit ner både Eurofighter och F-22 Raptor i övningar..

Marin som ska freda Östersjön... Ja vi har ju onekligen satsat en hel del pengar även där.. Och resultatet talar sitt tydliga språk..

Be aware America...

Armen då? Som ju ska skydda våra hem på marken vad har dom att erbjuda.. Ja enligt Discovery så besitter vi världens bästa stridsvagn all times..

Leopard 2 ( the best tank in the world)

Plus lite nyheter på ingång...

Future Weapons: The Archer Artillery System (1 of 2)

Det kostar på att anfalla Sverige..

Men denna militära teknologi i all ära...

Det som förmodligen avskräcker mest är nog vårat dyra välfärdsystem som nog ingen regering legal som okupationsmakt ens vill ta i med tång...

Kan ni tänka er Putin ta tag i försäkringskassan  :no:

Men å andra sidan kanske han skulle vara intresserad av ett saftigt socialbidrag  :mdr:

Och å andra sidan kanske hela röda armen vill söka asyl...  Och alla lär ju inte få sina förväntningar uppfyllda...  :na:

Dela på andra sajter

198 JAS i all ära.

Kanske regeringen väljer att hjälpa fienden i stället.

Som förra gången det begav sig.

Då får rasket stå på marken - om inte man lånar ut det till han förstås.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Det är väl det som ska vara poängen med svenska försvaret. Ryssland kan säkert göra vad dom vill, men är det värt besväret? För vad?

Och sen tror jag i och för sig att diverse NATO-nationer skulle komma till hjälp. Även om vi rent formellt inte är med i NATO.

Nu blev det ju en lite konstig utveckling av denna tråd. Fast jag är förvisso medskyldig i och med detta inlägg.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Ja, det blev en ovanligt skum vändning. Men nu fick man ju lära sig att Sverige har världens bästa flygvapen, marin och armé. Så vad väntar vi på? Det är väl bara att invandera. Vi har ju stor ungdomsarbetslöshet och en mängd officerar som aldrig gjort någon nytta. Dags att sätta dem på prov, säger jag.

Jag föreslår en snabb och överraskande invasion av Danmark i skydd av nattens mörker. Då sover dansken ölruset av sig. Det blir lätt som en plätt. Ska bli skönt att sätta dem på plats efter allt ont de gjort oss under de senaste tusen åren.

Dela på andra sajter

Ja, det blev en ovanligt skum vändning. Men nu fick man ju lära sig att Sverige har världens bästa flygvapen, marin och armé. Så vad väntar vi på? Det är väl bara att invandera. Vi har ju stor ungdomsarbetslöshet och en mängd officerar som aldrig gjort någon nytta. Dags att sätta dem på prov, säger jag.

Jag föreslår en snabb och överraskande invasion av Danmark i skydd av nattens mörker. Då sover dansken ölruset av sig. Det blir lätt som en plätt. Ska bli skönt att sätta dem på plats efter allt ont de gjort oss under de senaste tusen åren.

Fixar vi det inte i fotboll,

"dann haben wir anderen metoden!"

(avsiktligt val av språk)

mvh GD

Dela på andra sajter

Nej för f-n,inte Danmark,vi blir ju inte ens av med skåne.Nä,ta Norge istället,dom har olja och gas för att inte tala om de söta norskorna  :crazy: Och ingen statsskuld har dom heller(dom har pengar på banken)Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Fixar vi det inte i fotboll,

"dann haben wir anderen metoden!"

(avsiktligt val av språk)

mvh GD

We are watching you.

(oavsiktlitg val av språk. Kom helt av sig själv)

Dela på andra sajter

Nej för f-n,inte Danmark,vi blir ju inte ens av med skåne.Nä,ta Norge istället,dom har olja och gas för att inte tala om de söta norskorna  :crazy: Och ingen statsskuld har dom heller(dom har pengar på banken)Mvh Måne

Oroa dig inte. Norge står på tur efter Danmark. Jag anser att en mjukstart är lämpligast.

Dela på andra sajter

Oroa dig inte. Norge står på tur efter Danmark. Jag anser att en mjukstart är lämpligast.

Danmark logiskt. Landfast med de gamla vännerna.

Den danska köpkraften sägs dock vara viktigaste anledningen till att butikerna i Malmö

går plus när alla andra går minus, så vänta tills danskarna slutat hålla södra Sverige

under armarna.

mvh GD

Dela på andra sajter

Se så uppstudsiga de är. Tror att de är bättre och kan vifta med sina pengar.

Norrmännen med.

Ockuperar hela Strömstadsregionen.

Det värsta med danskarna är att dom inte har mycket olja eller andra naturtillgånger.

Dom är bara bättre.

Sverige fick ett försprång under och efter förra kriget, tack vara den förda politiken.

Nu verkar det som om de andra inte bara kommit ikapp -  dom har kört om.

Ditt sista och desperata tilltag blir alltså våld.

Lätt för dig att sitta säkert och tryggt borta i England och förespråka det.

mvh GD

Dela på andra sajter

Säkert i England!Knappast,där håller terroristerna på att spränga hela skiten  :crazy: Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Säkert i England!Knappast,där håller terroristerna på att spränga hela skiten  :crazy: Mvh Måne

Javisst, och vem sitter borta i England och uppmanar till terrorism här.

Jo Joints.

mvh

Dela på andra sajter

vi har mer än så.

Kolla bara denna stealth corvette

visby-corvette-invisible-for-radar.jpg

visby4.jpg

Lite blandat

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...