Jump to content
Sign in to follow this  
Mankan

Nytt kylskåp

Recommended Posts

Soengsang
On 2020-01-12 at 13:25, skrev Mankan:

Jag har varit sugen på att köpa en sån där "öl-kyl" med glasdörr att ha ute uppe i byn. Jag såg sist vi var uppe att de hade lite olika storlekar på makro i Chiang mai. Har för mig att de inte kostade mer ä 5-15 tusen beroende på storlek

Lazada, perfekt om du bor i obygden.

6A674AFA-9AD6-41B2-8A08-91A6ED727487.thumb.png.23b6d8b9d0279f4bed6057116c2d2bee.png

• Ge karma 4
  • Fint 1

born41
On 2020-01-13 at 07:54, skrev Soengsang:

Hur svårt kan det vara, vänd kylen upp och ned, och frysfacket hamnar i botten!!

Du måste då vända kompressorn ett halvt varv annars hamnar oljan fel, såvida det inte är ett abbsorbationsskåp men dom är mycket ovanliga nuförtiden.

Ett gasol eller fotogendrivet kylskåp fungerar enligt den principen.

Termostaten hamnar i botten och den måste då flyttas.

Sedan kanske det fungerar.

Born41

• Ge karma 2
  • Snurrigt 1

Soengsang
Precis nyss, skrev born41:

Du måste då vända kompressorn ett halvt varv annars hamnar oljan fel,

No shit Sherlock......

Esspe

Att thai vill ha frysen uppe är ju inte så konstigt, dom är lite kortare än vad vi är.

Vi ska satsa på ett nytt nu i kristiderna, börjar se bra rabatterat ut nu. Vårt problem är att vi vill ha ett vänsterhängt och det verkar inte finnas i Thailand.

Tallviking
7 minuter sedan, skrev Esspe:

Att thai vill ha frysen uppe är ju inte så konstigt, dom är lite kortare än vad vi är.

Vi ska satsa på ett nytt nu i kristiderna, börjar se bra rabatterat ut nu. Vårt problem är att vi vill ha ett vänsterhängt och det verkar inte finnas i Thailand.

Vissa modeller är möjliga att "hänga om" men långt ifrån alla så kolla på respektive modell

• Ge karma 3

apknug

Vissa modeller är möjliga att "hänga om" men långt ifrån alla så kolla på respektive modell
Mina senaste två har varit möjliga att hänga om men då det nu är LCD displayer och sånt i dörrarna så har tillverkaren i instruktionsboken skrivet att omhängning skall göras av auktoriserad service tekniker.

Men men den normalhändige klarar det!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Dolle
On 2020-01-12 at 13:25, skrev Mankan:

Jag har varit sugen på att köpa en sån där "öl-kyl" med glasdörr att ha ute uppe i byn. Jag såg sist vi var uppe att de hade lite olika storlekar på makro i Chiang mai. Har för mig att de inte kostade mer ä 5-15 tusen beroende på storlek.

Vi har en ganska lite kyl/frys inne så den är alltid belamrad med diverse mat när vi är hemma så det är is-box som gäller för dryck. Nu tycker väl min sambo att det är bättre att satsa på ett nytt större kyl/frys innan då kan man ju använda den gamla till öl-kyl men det känns inte lika roligt men det kan hända det blir så.

Frågor 

Är det nått att ha de där kylarna med glasdörr på makro?

Tips på affärer de finns att köpa till hyfsat pris?

Vanlig kyl/frys kombi.

Vart hittar man bra skåp till bra priser?

Har alla kyl/frys skåp i Thailand frys-delen överst jag föredrar att ha den nere? 

( Jag får i princip stå på knä när jag ska söka nått i kylen med de skåpet vi har idag medans frys-delen man sällan är i är i perfekt höjd).

PS

Lampang eller Phrae är närmast större städer för oss där det finns större köpcentrum.

Så se våran ky/frys ut med frysen nere.

Köpt på Home Pro,pris inget minne av det

312154002_Frysennere.thumb.jpeg.5b650890b5cdef2364938f26d738c35a.jpeg

Mvh. Dollemon

• Ge karma 4
  • Fint 1