Khonis 24,805 Posted January 13 Share Posted January 13 The Sounds. Gillar dem. Maja är cool. 1 3 Quote Link to post
mooton 1,671 Posted January 13 Share Posted January 13 22 timmar sedan, skrev Peolito: Runrig var en skots grupp som spelade mycket skotsk rock och folkmusik typ. Sjunger på engelska och gäliska. Såg dom live på placet jag glömt namnet på i kungsträdgården. Lyssnar nu på denna skiva. Var det på Daily News Cafe eller var det stället som var där innan DNC? Quote Link to post
Peolito 79,240 Posted January 13 Share Posted January 13 50 minuter sedan, skrev mooton: Var det på Daily News Cafe eller var det stället som var där innan DNC? Tror det var Daily News Cafe hade glömt namnet. Quote Link to post
John Khonken 17,411 Posted January 13 Share Posted January 13 On 2021-01-12 at 06:56, skrev Peolito: Enligt en polare har jag sett dom live för ca 30 år sedan. På ett place som låg/ligger? under Sverigehuset i Kungsträdgården. Vi så många spelningar där. Jag såg Waterboys i fryshuset för ca 15-20 år sedan. Börjar bli gammal 1 Quote Link to post
Peolito 79,240 Posted January 13 Share Posted January 13 1 minut sedan, skrev John Khonken: Jag såg Waterboys i fryshuset för ca 15-20 år sedan. Börjar bli gammal Ja verkligen. Men ibland är man pigg 1 Quote Link to post
Peolito 79,240 Posted January 13 Share Posted January 13 The Corrs med 4 syskon, varav 3 snygga syrror, vill jag minnas att jag med en polare såg på Daily News Café. Irlandsk folksmusik. 4 2 Quote Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 13 Author Share Posted January 13 Van Zant med Johnny som är nuvarande sångaren i Lynyrd Skynyrd...gillar den här...bra melodiös rock. 3 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 13 Author Share Posted January 13 En riktig raritet ...gruppen Gun som senare skulle bli Baker Gurwitz Army...psykedeliskt och progressiv rock på allra högsta toppnivå. 2 2 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 14 Author Share Posted January 14 Bra bluesrock från den forne Fleetwood Mac-gitarristen. 4 2 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Peolito 79,240 Posted January 14 Share Posted January 14 Roy Buchanan gnisslar sin bluesgitarr 2 1 Quote Link to post
Peolito 79,240 Posted January 14 Share Posted January 14 En gammal favoritskiva. Robin Trower live 1977. Inspelad på konserthuset i Stockholm. 3 1 Quote Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 14 Author Share Posted January 14 23 minuter sedan, skrev Peolito: En gammal favoritskiva. Robin Trower live 1977. Inspelad på konserthuset i Stockholm. Har en given plats i hyllan...och på tallriken 2 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Peolito 79,240 Posted January 14 Share Posted January 14 2 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Har en given plats i hyllan...och på tallriken Var visst 75 den spelades in. Synd jag missade konserten. 1 Quote Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 14 Author Share Posted January 14 Värmer upp med bastu-rock innan föreningsmötet...samtidigt lite vemodig när jag nyligen fick veta att basisten i Vanilla Fudge och Cactus Tim Bogert har till himlen farit. 2 2 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 14 Author Share Posted January 14 Fräcka Louise...också en läcker rockdonna. 5 2 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
jlh66 8,598 Posted January 14 Share Posted January 14 On 2021-01-13 at 06:24, skrev Khonis: The Sounds. Gillar dem. Maja är cool. Utan att egentligen veta så tror jag att Maja inte tycker att hon va så cool,hon blev en pundare. Quote En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort... Link to post
Peolito 79,240 Posted January 15 Share Posted January 15 Procul Harem Exotic birds of fruit får inleda fredagen. 1 1 Quote Link to post
Peolito 79,240 Posted January 15 Share Posted January 15 Rockar på med Bob Seger 2 2 Quote Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 15 Author Share Posted January 15 Faktiskt ett jäkla röj på Johnny Diesel. 2 2 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Peolito 79,240 Posted January 15 Share Posted January 15 Frankie Miller rockar med sin härliga stämma och känsla. 3 1 Quote Link to post
Peolito 79,240 Posted January 15 Share Posted January 15 Elvis Costello, en hjälte. Skivan My Aim Is True som kom 77 har jag spelat sönder. 2 Quote Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 15 Author Share Posted January 15 Bra film och bra musik. 6 2 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 15 Author Share Posted January 15 En Nazareth-platta som fick dåliga betyg när den släpptes...men jag tycker den låter hyfsad. 2 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 15 Author Share Posted January 15 Elliott Murphy har varit flitig med att släppa många plattor...och även med att vara Sverige-besökare. 3 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 56,789 Posted January 16 Author Share Posted January 16 Ett riktigt mysigt gäng...hört rykten om att gruppnamnet ska parodiera Creedence Clearwater Revival. 2 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Recommended Posts