Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Arnold Layne

Var och såg Jeff Healey på Hell To Pay tour i Stockholms konserthus 1990 ...men han såg nog inte mig fast jag satt på första bänkraden för han var nämligen blind....en toppenkonsert var det i alla fall. 

 

20200315_143327.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Var och såg Jeff Healey på Hell To Pay tour i Stockholms konserthus 1990 ...men han såg nog inte mig fast jag satt på första bänkraden för han var nämligen blind....en toppenkonsert var det i alla fall. 

 

20200315_143327.jpg

Fantastiskt bra gitarrist och sångare.......

Upptäckte honom efter att han var med i filmen "Road House" 1989 med Patrik Swayze & Sam Elliot......

Blev tydligen blind av cancer när han var ett år gammal........

Synd att han gick bort 2008.......

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Botaniserar genom vinylsamlingen som inte på långa vägar är så imponerande som Arnolds.......

 

Nåväl, jag kom fram till en av mina skämsskivor......

Inte för att jag skäms över att jag köpte den (dem), för jag tycker fortfarande väldigt mycket om bandet och har fantastiska minnen från deras folkparksspelningar.......

Det är mer sättet hur jag fick tag på skivan men det kommer vi till senare........

 

1986 slog ett svenskt band igenom på ganska så blygsam nivå med låten Hoodoo Wanna Voodoo och det var Trance Dance (LP:n hette A-ho ho).........

Blev helt såld men det var lögn i helvete att få tag på en skiva, då deras skivbolag (CBS) inte riktigt trodde på dem och bara släppte ett begränsat antal skivor.....

 

1988 slog de igenom på bred nivå med LP:n "Dancing in the shadows" och som sagt en magisk Sverigeturné följde på det (de var sjukt bra live)........

DSCN2141.thumb.JPG.1b261d49246ee38c5bf8dd521a72d20d.JPG

 

 

Efter det genomslaget, hade man ju hoppats att det skulle släppas nya pressningar av debutalbumet men tji fick jag......

Ett tag efter "Dancing in the shadows" släpptes ett "remixalbum" av denna skiva som jag givetvis inhandlade........

Inte så bra men ändå (notera nu hur skivomslaget såg ut)........

DSCN2139.thumb.JPG.404668d6046ac522dfb72a5fe0f3661b.JPG

 

 

En tid gick efter det och jag vart inne på ngn skivaffär och bläddrade bland skivorna och i facket för Trance Dance fanns det två skivor........

Dels ovan remixalbum och............

...........en splitter ny skiva av debutalbumet...........🤙

 

Mååååste ha den var första tanken.........

Men man var ingen rik människa på den tiden och jag minns att remixalbumet kanske kostade ca. 35:- på extrapris medans debutplattan låg på ca. 95:-....

Inte mycket pengar kan man tycka men det var det för mig på den tiden och jag tänkte att jag kanske inte kommer få chansen att få tag på skivan igen......

 

Nu kommer vi till "skämsdelen"........😁

Jag bytte helt sonika innerkonvolutet mellan debutalbumet och remixen och på så sätt betalade bara 35:-.........

Skäms lite nu i efterhand över den stackaren som kanske köpte det den trodde vara debutplattan men bara fick den halvmediokra remixplattan.......:y8:

 

Nåväl, eftersom jag nu hade två olika skivor med samma konvolut fick jag hitta på ngt........

Eftersom jag i samma era som detta var inne i graffitisvängen, så målade jag ett nytt omslag som delvis täckte det gamla och det blev hyfsat bra tycker jag........:thumbsup:

DSCN2140.thumb.JPG.cbb90361a840284d24105df1046bb2f0.JPG

 

 

Summa summarum, så är jag väldigt nöjd över att jag har skivan men skäms en smula hur jag fick den till mig........:giggle:

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
5 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Botaniserar genom vinylsamlingen som inte på långa vägar är så imponerande som Arnolds.......

 

Nåväl, jag kom fram till en av mina skämsskivor......

Inte för att jag skäms över att jag köpte den (dem), för jag tycker fortfarande väldigt mycket om bandet och har fantastiska minnen från deras folkparksspelningar.......

Det är mer sättet hur jag fick tag på skivan men det kommer vi till senare........

 

1986 slog ett svenskt band igenom på ganska så blygsam nivå med låten Hoodoo Wanna Voodoo och det var Trance Dance (LP:n hette A-ho ho).........

Blev helt såld men det var lögn i helvete att få tag på en skiva, då deras skivbolag (CBS) inte riktigt trodde på dem och bara släppte ett begränsat antal skivor.....

 

1988 slog de igenom på bred nivå med LP:n "Dancing in the shadows" och som sagt en magisk Sverigeturné följde på det (de var sjukt bra live)........

DSCN2141.thumb.JPG.1b261d49246ee38c5bf8dd521a72d20d.JPG

 

 

Efter det genomslaget, hade man ju hoppats att det skulle släppas nya pressningar av debutalbumet men tji fick jag......

Ett tag efter "Dancing in the shadows" släpptes ett "remixalbum" av denna skiva som jag givetvis inhandlade........

Inte så bra men ändå (notera nu hur skivomslaget såg ut)........

DSCN2139.thumb.JPG.404668d6046ac522dfb72a5fe0f3661b.JPG

 

 

En tid gick efter det och jag vart inne på ngn skivaffär och bläddrade bland skivorna och i facket för Trance Dance fanns det två skivor........

Dels ovan remixalbum och............

...........en splitter ny skiva av debutalbumet...........🤙

 

Mååååste ha den var första tanken.........

Men man var ingen rik människa på den tiden och jag minns att remixalbumet kanske kostade ca. 35:- på extrapris medans debutplattan låg på ca. 95:-....

Inte mycket pengar kan man tycka men det var det för mig på den tiden och jag tänkte att jag kanske inte kommer få chansen att få tag på skivan igen......

 

Nu kommer vi till "skämsdelen"........😁

Jag bytte helt sonika innerkonvolutet mellan debutalbumet och remixen och på så sätt betalade bara 35:-.........

Skäms lite nu i efterhand över den stackaren som kanske köpte det den trodde vara debutplattan men bara fick den halvmediokra remixplattan.......:y8:

 

Nåväl, eftersom jag nu hade två olika skivor med samma konvolut fick jag hitta på ngt........

Eftersom jag i samma era som detta var inne i graffitisvängen, så målade jag ett nytt omslag som delvis täckte det gamla och det blev hyfsat bra tycker jag........:thumbsup:

DSCN2140.thumb.JPG.cbb90361a840284d24105df1046bb2f0.JPG

 

 

Summa summarum, så är jag väldigt nöjd över att jag har skivan men skäms en smula hur jag fick den till mig........:giggle:

 

 

Härlig story .... och Trance Dance står här i hyllan också  :D

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Här tycker jag Bruce nådde sin absoluta höjdpunkt...men han levde tydligen vidare långt ochså efter det här släppet  :)

 

20200315_170031.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
30 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Härlig story .... och Trance Dance står här i hyllan också  :D

Trance Dance blir hur många Karma som helst om man kunde ge det.........👏

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Tungt och tyskt...sångaren Udo från Accept...han gjorde en spelning i Västerås på 90-talet och kompisen och ville ha med mig men jag stretade emot ganska kraftigt...men med några mutor om bjudning på inträde och bira så släppte min envishet och jag hakade på...och visst var det ett satans röj...men annars är det lite humörmusik typ Judas Priest. 

 

20200315_173647.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

En liten raritet.........

DSCN2144.thumb.JPG.b7cbe008e1cfc3e780e70112700670af.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Å så en obligatorisk i varje mans (eller hens skivsamling)............🤜

DSCN2145.thumb.JPG.b3f8a748531fcb7a1201f2696416698e.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

När man var inne på hip hop-svängen under 80-talet, så slog Ice-T igenom med en låt som hette Colors.......

Den var inte med på denna skivan men konvolutet var intressant för en könshormonstinn tonåring...........🤣

DSCN2146.thumb.JPG.1ec903ea9b17796b847ee792bfdec21f.JPG

 

 

Baksidan på konvolutet var ännu bättre............:hello: :P

DSCN2147.thumb.JPG.28d477474d815d2f61dd0e47e5c1e212.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Botaniserar genom vinylsamlingen som inte på långa vägar är så imponerande som Arnolds.......

 

Nåväl, jag kom fram till en av mina skämsskivor......

Inte för att jag skäms över att jag köpte den (dem), för jag tycker fortfarande väldigt mycket om bandet och har fantastiska minnen från deras folkparksspelningar.......

Det är mer sättet hur jag fick tag på skivan men det kommer vi till senare........

 

1986 slog ett svenskt band igenom på ganska så blygsam nivå med låten Hoodoo Wanna Voodoo och det var Trance Dance (LP:n hette A-ho ho).........

Blev helt såld men det var lögn i helvete att få tag på en skiva, då deras skivbolag (CBS) inte riktigt trodde på dem och bara släppte ett begränsat antal skivor.....

 

1988 slog de igenom på bred nivå med LP:n "Dancing in the shadows" och som sagt en magisk Sverigeturné följde på det (de var sjukt bra live)........

DSCN2141.thumb.JPG.1b261d49246ee38c5bf8dd521a72d20d.JPG

 

 

Efter det genomslaget, hade man ju hoppats att det skulle släppas nya pressningar av debutalbumet men tji fick jag......

Ett tag efter "Dancing in the shadows" släpptes ett "remixalbum" av denna skiva som jag givetvis inhandlade........

Inte så bra men ändå (notera nu hur skivomslaget såg ut)........

DSCN2139.thumb.JPG.404668d6046ac522dfb72a5fe0f3661b.JPG

 

 

En tid gick efter det och jag vart inne på ngn skivaffär och bläddrade bland skivorna och i facket för Trance Dance fanns det två skivor........

Dels ovan remixalbum och............

...........en splitter ny skiva av debutalbumet...........🤙

 

Mååååste ha den var första tanken.........

Men man var ingen rik människa på den tiden och jag minns att remixalbumet kanske kostade ca. 35:- på extrapris medans debutplattan låg på ca. 95:-....

Inte mycket pengar kan man tycka men det var det för mig på den tiden och jag tänkte att jag kanske inte kommer få chansen att få tag på skivan igen......

 

Nu kommer vi till "skämsdelen"........😁

Jag bytte helt sonika innerkonvolutet mellan debutalbumet och remixen och på så sätt betalade bara 35:-.........

Skäms lite nu i efterhand över den stackaren som kanske köpte det den trodde vara debutplattan men bara fick den halvmediokra remixplattan.......:y8:

 

Nåväl, eftersom jag nu hade två olika skivor med samma konvolut fick jag hitta på ngt........

Eftersom jag i samma era som detta var inne i graffitisvängen, så målade jag ett nytt omslag som delvis täckte det gamla och det blev hyfsat bra tycker jag........:thumbsup:

DSCN2140.thumb.JPG.cbb90361a840284d24105df1046bb2f0.JPG

 

 

Summa summarum, så är jag väldigt nöjd över att jag har skivan men skäms en smula hur jag fick den till mig........:giggle:

 

 

 

Den där storyn gillade jag inte alls😉 för den påminde mig om en och annan herrtidning som i tonåren togs med innanför jackan

ut från vissa butiker utan att betalats för. En gång blev jag upptäckt varpå nån i affären sedan ringde hem för dem ville snacka

med en av mina föräldrar. Minns att jag tog emot det samtalet och gav luren till brorsan...

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

En annan bra skiva under 80-talet............

1983 hoppade Kiss av sminket för första gången och de fick väl lite hån för det..........

Speciellt för titellåten "Lick it up" men det fanns så mycket bra på den skivan som inte borde glömmas bort..........

Bl.a. "Exciter" och "Young and wasted"............

Sinnessjukt bra..........

DSCN2148.thumb.JPG.dd80bf2166cce7c2c4442988a835671f.JPG

 

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Little Feat gjorde några kanon lp på 70-talet. De tappade sedan lowell george knarkade ihjäl sig. Bifogar en av höjdarskivorna.

 

image.png.01901aedc9455dc131105d3cdf4fed68.png

Link to comment
Dela på andra sajter

En moderniserad klassiker!

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
11 timmar sedan, skrev Peolito:

Little Feat gjorde några kanon lp på 70-talet. De tappade sedan lowell george knarkade ihjäl sig. Bifogar en av höjdarskivorna.

 

image.png.01901aedc9455dc131105d3cdf4fed68.png

 

Har inte lyssnat så jättemycket ... men minns att dom var rätt så grymma med slide guitaren .... har två skivor med dom plus en solo med Paul Barrere.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Guns n Roses står väl för den typiska amerikanska rockmusiken...lite rå och opolerad...deras version av Knockin On Heavens Door gillar jag. 

 

 

20200316_183705.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

En moderniserad klassiker!

 

 

 

Kul låt, fel tråd😉

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev edvardpop:

 

Kul låt, fel tråd😉

 

Jag vet, men va faan?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Häll lite socker på mig!

 

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är rätt förtjust i denna, bra när man slappnat av lite för mycket!

 

 

Har nog postat den tidigare i tråden?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Minystry är rätt trevliga!

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Smoke on the water grabbarna har ju också gjort nån bra låt!

 

Deep purple var grymma!

Förutom Hårdrock gillar jag en del annat, Frank Zappa var underbar! Hur många av oss svenskar fattade "Sheik yeirbouty", på riktigt, Bobby Brown, är fantastisk!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du finska Jetro Tull från 1975!🤣

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Glenn Frey är den första och enda av örnarna som slutat flyga...2016 tog han tyvärr sitt sista andetag 67 år gammal 

 

20200317_052055.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Guns n Roses står väl för den typiska amerikanska rockmusiken...lite rå och opolerad...deras version av Knockin On Heavens Door gillar jag. 

 

 

20200316_183705.jpg

Ska se orginaluppsättningen på Sweden Roch (om det blir av i dessa tider). Såg Axl Rose med band på SW för några år sedan. En kall regning dag och han var sista band och var sen. När han skulle börja såg man hans helikopter uppe i luften. När dom väl började spela var folk skitförbannade och gick hem inklusive mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...