Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Kötthandlarn
7 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Ingen aning... Vice Versa?

 

 

 

 

Fan, jag blir helt tokig på sådant här.........

Minns mycket väl att jag såg en film på bio och tyckte låten var skitbra.......

Därefter letade jag efter skivan i flera veckor innan jag hittade den som en import och var svindyr.........

Kan inte för min värld minnas vilken film det var men att det var från en film är jag 100 på..........

Blir galen.........:31:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

 

 

Fan, jag blir helt tokig på sådant här.........

Minns mycket väl att jag såg en film på bio och tyckte låten var skitbra.......

Därefter letade jag efter skivan i flera veckor innan jag hittade den som en import och var svindyr.........

Kan inte för min värld minnas vilken film det var men att det var från en film är jag 100 på..........

Blir galen.........:31:

Ja du samma här en film med den häftigaste musiken som jag hade hört men vilken artist det var har jag inte en aning om kan kolla nu med internet och bredband  och allt. 

Men vilken film var det det var???

Jo  det var Sylvester Stallone och någon mer kanske någon gång på nittiotalet.

Skulle vara kul att höra den nu och tänkta att det var det bästa jag hört!

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Fan, jag blir helt tokig på sådant här.........

Minns mycket väl att jag såg en film på bio och tyckte låten var skitbra.......

Därefter letade jag efter skivan i flera veckor innan jag hittade den som en import och var svindyr.........

Kan inte för min värld minnas vilken film det var men att det var från en film är jag 100 på..........

Blir galen.........31.png

Take my breath away.

Top gun.

 

Eller kanske Cher, if I could turn back time, när hon tar sig an kanonen, men det vaf ju ingen rulle iofs....

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Svängig rock med inslag av mycket synth...tror inte han blev så väldans känd med den enda skiva han gjorde. 

 

20200329_075603.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Inte riktigt min musik men ändå lite mysiga att lyssna på när man går och smålullar här hemma  :)

 

20200329_081719.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Återkommer till ett av dom stora favoritbanden 

En Foghat med mycket bra låtar. 

 

20200329_112829.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Återkommer till ett av dom stora favoritbanden 

En Foghat med mycket bra låtar. 

 

20200329_112829.jpg

Hade jag inte hört talas om tidigare!

Helt ok!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
16 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag har lite svårt för att minnas hur denna vinyl kom in i min samling men den är fan bra.......

DSCN2178.thumb.JPG.b59564d12158e53c41e098c477686d5f.JPG

 

Efter lite eftertanke vill jag nog minnas att bandet hade med en låt i ngn film 1987 som var väldigt populär men det kanske filmmogulen @Naam kaeng kan svar på?........😉

 

Så här lät det iaf..........

 

Vise versa hette filmen hittade jag nu........

https://en.wikipedia.org/wiki/Vice_Versa_(1988_film)

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Föredrar hårdrocken som kom fram under 70-talet med band som Acdc, Thin Lizzy, Motorhead, Black Sabbath

och Deep Purple. Framförallt Acdc lyssnades det mycket på under 80-talet därefter har det blivit mindre av den varan.

Senaste hårdrocken som fann mitt tycke var om jag inte minns fel Queens of Stone Age, dessförinnan Panteras Vulgar

display of power och Alice in Chains Dirt, båda kom 1992, som spelades en del på konstskolan jag gick på då.

De sistnämnda buntas ofta ihop med främst Nirvana och Pearl Jam, antagligen för att samtliga band är från samma

stad(Seattle) men tycker nog att det är ganska stor skillnad på hur dem låter.

 

dirt.jpg.5d066fd4e60f51fa6642ecd1df120386.jpg

 

Tung platta men väljer en ballad från den. Är vanligtvis inte är något större fan av hårdrocksballader men den här är ju så fin...

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat en hel del på DAF efter Gabi Delgados bortgång för några dagar sedan. Av nån anledning är det Inte första gången

som ett band eller en artists musik har kollats upp lite närmare under senare år från min sida i samband med ett dödsfall...

Innan dess var det mest "Der Mussolini" som gick varm från kompisens bandare under en cykeltur till Halmstad 86.

Låten finns med på deras debut Alles ist gut som gavs ut fem år tidigare. Det är nåt speciellt med sång på tyska jämfört

med tex engelska. Blir ofta råare och mer uttrycksfullt vilket passar fint till Deutsch Amerikansiche Freundschafts 

minimalistiska, monotona tongångar. 

 

R-30824-1341686313-7144.jpeg.jpg.84b8d211e018868a5a0ce67a7fffe032.jpg

 

”Der Mussolini” har nog dem flesta hört så jag väljer en annan låt från debuten och ett klipp i vilket kvaliteten på både ljud och bild

är ganska bristfällig men visar vilken energi tyskarna kunde ha om man råkade se dem live i början på 80-talet. 

Verschwende deine jugend!(Slösa bort din ungdom!)🙂

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 timmar sedan, skrev edvardpop:

Föredrar hårdrocken som kom fram under 70-talet med band som Acdc, Thin Lizzy, Motorhead, Black Sabbath

och Deep Purple. Framförallt Acdc lyssnade jag mycket på under 80-talet därefter har det blivit mindre av den varan.

Senaste hårdrocken som fann mitt tycke var Queens of Stone Age(om jag inte minns fel), dessförinnan Panteras Vulgar

display of power och Alice in Chains Dirt, båda kom 1992, som spelades en del på konstskolan jag gick på då.

De brukar ofta buntas ihop med främst Nirvana och Pearl Jam, antagligen för att samtliga är från samma stad(Seattle),

men tycker nog att det är ganska stor skillnad på hur dem banden låter.

 

dirt.jpg.5d066fd4e60f51fa6642ecd1df120386.jpg

 

Tung platta men väljer en ballad från den trots att jag vanligtvis inte är något större fan av hårdrocksballader men den här är ju så fin...

 

 

 

 

 

Även ett av mina favoritband och "Dirt" är en av de bästa plattorna jag har........

Layne Staley hade en fantastisk röst men tyvärr gick han bort allt för tidigt.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

En väldigt underskattad platta tycker jag är Noice "Europa"........

Sista plattan med bandet men det var ju bara två av originalmedlemmarna kvar vid denna tiden.......

Egentligen är det väl mer en Freddie Hansson soloplatta fast under namnet Noice, då han skrev den mesta musiken själv och det märks även på ljudkvalitén som var helt lysande men även på att musiken var väldigt synthbaserad............

 

Köpte den helt ny när den kom och på omslaget stod det att de första 10000 skivorna innehöll en poster......

Marknadsföringstrick, då det egentligen bara var de första 1000 men min innehöll en iaf.......

Denna skiva nedan är dock den andra jag inhandlade........

Den första blev väl en smula sönderspelad men när jag var på en skivmässa för en väldig massa år sedan hittade jag en som i stort sett var ospelad och dessutom var den autograferad av samtliga dåvarande medlemmar (vem Örjan var får jag nog aldrig veta 😁)........

DSCN2176.thumb.JPG.f77f8fcc556e1f950b0160606e2aa683.JPG

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Ett rockband från Skottland som jag av en slump halkade in på när dom släppte sin debut 1989...det var under en tid när man desperat var på jakt efter ny musik. 

 

20200329_172514.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Får väl bli ett stycke mer Noice.........

Även om jag älskade deras första skiva där texter och musik visade på en sorts desperat ungdomskänsla (kanske att den var en av de mest betydelsefulla för mig), så måste jag säga att när Freddie Hansson fick mer plats i låtskrivandet, så blev det mycket intressant.........

Är lite ambivalent i vad som är bäst men denna platta var helt MAGISK...........

DSCN2183.thumb.JPG.724b1d7d7b3ea075c2c8e45c5a9abc76.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Har haft Head East uppe här förut...men jag måste presentera den schyssta liven dom gjorde ochså. 

 

20200330_053457.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Vinegar Joe var bra med Elkie Brooks och Robert Palmert. Kom såklart 70-talet.

 

image.png.b5c79047be475e308998e5b9daf6d860.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Cream var för djävla bra. Ja menar Eric slowhand, Jack Bruce och Ginger Baker. Har denna vinyl gömd bland alla andra vinyler i källaren.

 

image.png.676dfb93a484b6396250f0960a1c0e0f.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Ian Gomm kanske ser lite töntig ut på omslaget...men fick man hänga med som komp-gitarrist på Dire Straits Sultans Of Swings-turne är man väl knappast gjord av socker. 

 

20200330_172848.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Det här är mannen som sett likadan ut hela livet...har sett honom två gånger och det var bra fart på gubben och han bjöd verkligen på sig själv. 

 

20200330_180549.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Innan den rockande donnan Lita Ford började sin framgångsrika solokarriär var hon huvudgitarristen i tjejbandet Runaways. 

 

20200330_182942.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Det som jag kallar Noice sista skiva kom 1981 (visserligen släpptes Europa 1982 men då var de bara två originalmedlemmar kvar)..........

Deras första skiva "Tonårsdrömmar" var ju i många fall fantastisk men jag tror jag håller denna som min favorit, i stark konkurrens med "Tonårsdrömmar"......:great:

Så många bra låtar......

"Metropol", "1987", "Varför just jag", " Bang en boomerang", "Till en legend" och ej att förglömma "Vi rymmer bara du och jag"..............

Helt magiskt............:thumbsup:

DSCN2184.thumb.JPG.ad809d783c63612c006baa2e96662076.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Jorma Kaukonen och Jack Casady  från Jefferson Airplane drog igång sitt projekt Hot Tuna...och på deras debut 1970 med endast akustisk gitarr och en bas fick dom till någon form av Chicagoblues. 

 

20200331_055027.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Längesen man såg den här filmen...med Bowie på huvudsång. 

 

20200331_062529.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Som bluesälskare skaffade jag detta alster. John Mayall med Walter Trout som gitarist kanon. Om Sweden Rock blir av i år ska jag se trutwalter. Har skivan på CD inte vinyl.

 

image.png.60953ae3185d52827fc801fc9b029960.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte varit nån brist precis på skämt angående coronan under senare tid. Igår dök en post upp på fb där

The Clash Combat Rock fått sig en slev av den varan😀

 

91233555_10156663267086503_8242596412064268288_n.jpg.b6b7cd3a02a7d0fec1e7990bf5c41bbd.jpg

 

Bilderna som togs till omslaget är förresten tagna i närheten av Makkasan Train Station i Bangkok... 

 

336121782_41e00a8e-a21a-47e4-b264-7cb334742026.thumb.jpg.28218c5dcdad6d855b3e245fb9d3208f.jpg

 

🙂

 


Combat Rock kanske är en aning ojämn men flera av The Clash bästa låtar samt några av deras kändaste("Should I stay or should I go", "Rock the casbah")

finns med på den. Favoriten är nog ändå "Death is a star" som avslutar skivan. Joe Strummer gjorde sig väl knappast känd som nån större skönsångare

direkt men oj vad fint han ömsom pratar och sjunger på den här...

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...