Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Kötthandlarn
59 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Fanns ju även band i Sverige som fick till det bra gällande den lite tyngre rocken... debutplatta av Treat från den kungliga huvudstaden. 

 

20200328_160108.jpg

Tyngre vet jag inte men de var bra.......

Tyvärr blev de väl Europes Svenska lillebror under pudelrockens era........

Tycker lite synd, så här i efterhand, om basisten Ken Siewertson som hade ett hårsvall 1985 när denna skiva släpptes.........

Inked20200328_160108.thumb.jpg.8eec999be65d9285b2ec4cf609e8ee2c_LI.jpg.2b7abc39339b8cf47f26299ae3247efb.jpg

 

 

Men 1987 när denna eminenta skiva släpptes hade tunnhårigheten slagit till och ingen mer pudelfrissa för honom........😉

DSCN2180_LI.thumb.jpg.e1d365142a28ff5f0425f194372752dd.jpg

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Tyngre vet jag inte men de var bra.......

Tyvärr blev de väl Europes Svenska lillebror under pudelrockens era........

Tycker lite synd, så här i efterhand, om basisten Ken Siewertson som hade ett hårsvall 1985 när denna skiva släpptes.........

Inked20200328_160108.thumb.jpg.8eec999be65d9285b2ec4cf609e8ee2c_LI.jpg.2b7abc39339b8cf47f26299ae3247efb.jpg

 

 

Men 1987 när denna eminenta skiva släpptes hade tunnhårigheten slagit till och ingen mer pudelfrissa för honom........😉

DSCN2180_LI.thumb.jpg.e1d365142a28ff5f0425f194372752dd.jpg

 

Såg Treat som förband till Queen på Råsunda - 86. Treat, Gary Moore och sen Queen. 
 

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Arnold Layne:

Experimentell elektroniskt pop från Dusseldorf ...spännande men kan bli lite för svårt emellanåt. 

 

20200328_153758.jpg

Coolt jag har nog varje platta i mina föräldrars garage fram till Man Machine, tom originaltryck vad jag vet, var skum som liten också :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
9 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Tyngre vet jag inte men de var bra.......

Tyvärr blev de väl Europes Svenska lillebror under pudelrockens era........

Tycker lite synd, så här i efterhand, om basisten Ken Siewertson som hade ett hårsvall 1985 när denna skiva släpptes.........

Inked20200328_160108.thumb.jpg.8eec999be65d9285b2ec4cf609e8ee2c_LI.jpg.2b7abc39339b8cf47f26299ae3247efb.jpg

 

 

Men 1987 när denna eminenta skiva släpptes hade tunnhårigheten slagit till och ingen mer pudelfrissa för honom........😉

DSCN2180_LI.thumb.jpg.e1d365142a28ff5f0425f194372752dd.jpg

 

Med mina mått mätt är det tungt...jag som är uppväxt med vals  :D

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
7 minuter sedan, skrev Khonis:

Såg Treat som förband till Queen på Råsunda - 86. Treat, Gary Moore och sen Queen. 
 

 

Magiskt........👍

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Med endast ett fungerande öga sedan fyra års ålder briljerar Ry Cooder med sin bräda när han gnuggar någon form av rotrock  och bluesrock. 

 

20200328_171800.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som kommer ihåg Karl Kanga? Idag känns konceptet bedrövligt.  1989 som en vinnare. 😂😂😂

 

Såg en spelning med denne Karl Kanga på Dalarocken i Hedemora. Herregud vilka minnen 😆😂😱

 

Just den här låten vad det som fick mig att gå igång på KK. 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Musik är alltid roligt!

När man satt i sin Saab 99a och trodde man var odödlig när man precis tagit körkort och lyssnade på Propaganda  :-)

Bilen var inte viktigt utan stereon det skulle vara en Pioneer KEX73 :-)

 

Fortfarande bra tog fram den och lyssnar på den nu!

 

ab67616d00001e02af3b0f2aa98872729ad7db3e.jpg.4e395595db70aca8dec66f31cdbc4b66.jpg

 

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite nyare. Men även denna låt har en stor del av mitt liv. Minns fö en sväng i Vegas och ett besök på Sapphire. Denna låt hördes i både bås och i lokal.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

När Bob Marley gick bort 1981 var jag bara nio år och det tog ett gäng med år innan jag hörde honom för första gången men då vart jag helt såld...........

Första vinylen jag inköpte var nog runt 1987 tror jag..........

DSCN2179.thumb.JPG.5b1a853ca5458eea89467fe740e8cb15.JPG

 

Mamma blev helt tokig.........😂

-"Vet du att han sjunger om droger, så som marijuana, jag vill inte att du skall lyssna på sådan här drogmusik".........

Och jag svarade:

-"Mamma, du har matat mig med Beatles sedan jag föddes, speciellt Revolver och Sgt. Pepper, och du menar att jag lyssnar på drogmusik?"🤣

 

 

Hon sa inte mycket efter det svaret...............🤣

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
17 minuter sedan, skrev Khonis:

Någon som kommer ihåg Karl Kanga? Idag känns konceptet bedrövligt.  1989 som en vinnare. 😂😂😂

 

Såg en spelning med denne Karl Kanga på Dalarocken i Hedemora. Herregud vilka minnen 😆😂😱

 

Just den här låten vad det som fick mig att gå igång på KK. 

 

 

 

 

He he ... en budgetvariant av Billy Idol ... undrar jag om jag inte har en CD-trissa av honom i hyllan ... ska lägga upp den här om jag hittar på den  :D

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Khonis:

Lite nyare. Men även denna låt har en stor del av mitt liv. Minns fö en sväng i Vegas och ett besök på Sapphire. Denna låt hördes i både bås och i lokal.

 

 

 

Riktigt bra!! :-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

He he ... en budgetvariant av Billy Idol ... undrar jag om jag inte har en CD-trissa av honom i hyllan ... ska lägga upp den här om jag hittar på den  :D

Exakt haha så jäkla genomskinlig idag 😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

He he ... en budgetvariant av Billy Idol ... undrar jag om jag inte har en CD-trissa av honom i hyllan ... ska lägga upp den här om jag hittar på den  :D

Karl Kanga riktigt budget av Billy Idol :-)

Billy Idol han diggade jag också !! Såg han på Globen efter han hade släppt Charmed Life 1990 så bra konsert!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Jag har lite svårt för att minnas hur denna vinyl kom in i min samling men den är fan bra.......

DSCN2178.thumb.JPG.b59564d12158e53c41e098c477686d5f.JPG

 

Efter lite eftertanke vill jag nog minnas att bandet hade med en låt i ngn film 1987 som var väldigt populär men det kanske filmmogulen @Naam kaeng kan svar på?........😉

 

Så här lät det iaf..........

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag har lite svårt för att minnas hur denna vinyl kom in i min samling men den är fan bra.......

DSCN2178.thumb.JPG.b59564d12158e53c41e098c477686d5f.JPG

 

Efter lite eftertanke vill jag nog minnas att bandet hade med en låt i ngn film 1987 som var väldigt populär men det kanske filmmogulen @Naam kaeng kan svar på?........😉

 

Så här lät det iaf..........

 

Hahaha sitter och lyssnar nu precis som mina Heavy Metal pollare hemma i Huddinge det var inte min grej med "allsångshårdrock" men jag vart tvungen att gilla det så nu blir det fniss när jag hör det igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat band som verkligen i min värld ändrade vad man kan göra och säga var NOFX. Så jäkla roliga dom va back in the days. Såg s

dom i San Diego House Of Blues 2013. Jag hade höga förväntningar men det här var totalt så bättre. Galet bra. Mitt foto tyvärr. 
 

4B2CC958-25F3-445C-B210-5F7A0CAE72CE.thumb.jpeg.780c741834d1816310401f5e005796e3.jpeg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag har lite svårt för att minnas hur denna vinyl kom in i min samling men den är fan bra.......

DSCN2178.thumb.JPG.b59564d12158e53c41e098c477686d5f.JPG

 

Efter lite eftertanke vill jag nog minnas att bandet hade med en låt i ngn film 1987 som var väldigt populär men det kanske filmmogulen @Naam kaeng kan svar på?........😉

 

Så här lät det iaf..........

 

Satan va bra 💪🏻👍🏻😆😂

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Khonis:

Ett annat band som verkligen i min värld ändrade vad man kan göra och säga var NOFX. Så jäkla roliga dom va back in the days. Såg s

dom i San Diego House Of Blues 2013. Jag hade höga förväntningar men det här var totalt så bättre. Galet bra. Mitt foto tyvärr. 
 

4B2CC958-25F3-445C-B210-5F7A0CAE72CE.thumb.jpeg.780c741834d1816310401f5e005796e3.jpeg

 

Lite åt Dead Kennedys :-)

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Rillex:

Lite åt Dead Kennedys :-)

DK.02 skulle jag säga. Men visst DK var säkert inspiration   

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Khonis:

DK.02 skulle jag säga. Men visst DK var säkert inspiration   

De här tyckte man var grymt!

Att man nu varit där och tittat på grymheterna som pågick under Pol Phot.. Det fattade man inte här hemma då.

 

Och "Too drunk to Fuck" som man aldrig fick göra annars heller hahahaha.

 

 

 

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Australiens bästa band?

 

Skulle säga ja på den fråga.  AC/DC är väl bäst men det här är mer genuint. 

 

A9AB232F-7B56-4428-ADF4-9D7DABB7F9FD.jpeg.74d72816ff5910861ed9faf3132902ee.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Khonis:

Australiens bästa band?

 

Skulle säga ja på den fråga.  AC/DC är väl bäst men det här är mer genuint. 

 

A9AB232F-7B56-4428-ADF4-9D7DABB7F9FD.jpeg.74d72816ff5910861ed9faf3132902ee.jpeg

Icke att förglömma Midnight Oil.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag har lite svårt för att minnas hur denna vinyl kom in i min samling men den är fan bra.......

DSCN2178.thumb.JPG.b59564d12158e53c41e098c477686d5f.JPG

 

Efter lite eftertanke vill jag nog minnas att bandet hade med en låt i ngn film 1987 som var väldigt populär men det kanske filmmogulen @Naam kaeng kan svar på?........😉

 

Så här lät det iaf..........

 

Ingen aning... Vice Versa?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

I ämnet, "band som man upptäckte långt efter deras genomslag" kommer denna underbara skiva 1985..........

Det var ju under pudelrockens och powerballadernas årtionde och "What about love" blev en megahit...........

DSCN2177.thumb.JPG.5739aedf6bc08891099d63a57496acc6.JPG

 

 

Dock blev jag mer nyfiken på bandet och det berodde mest på Ann Wilsons helt otroligt magiska röst........

Rösten lät lite rockigare än att bara vara en "balladröst" och mycket riktigt, så var fullängarens bästa låt (enligt mitt tycke), "If looks could kill"...........

 

 

 

När man forskade vidare, så upptäckte man att systrarna Wilson var verkliga pionjärer för kvinnliga rockartister..........:thumbsup:

Upptäckte bl.a. under den tiden att gitarristen Nancy Wilson skapat, vad jag anser ett av världens bästa riff, i låten "Barracuda"..........

 

Magiskt tolkat av Gretchen Wilson & Alice in Chains när Heart blev invalda i "Rock 'n' roll hall of fames" 2007...........

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...