Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Arnold Layne

Talking Heads spelar väl bra utan att glänsa på något vis. 

 

20220107_090934.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Talking Heads spelar väl bra utan att glänsa på något vis. 

 

20220107_090934.jpg

 

Jag har aldrig förstått mig på Talking Heads riktigt.......

Minns ngn gång på tidigt 80-tal när VHS var som störst och vi i familjen skulle hyra en rulle, så som man så ofta gjorde på den tiden inför helgmyset i gillestugan :giggle:.......

Vi hade svårt att bestämma oss men så fick vi förslaget av en överambitiös "filmkännare" i kassan och det var ngn film där Talking Heads levererade mycket av musiken......

Jag visste ju att detta band var stora just då, så jag sa: "Ta den"......

Kommer inte ihåg vad filmen hette men det kanske @Naam kaeng kan upplysa oss om.......:thumbsup:

 

Nåväl, jag försökte försvara storheten i filmen iom att jag hade valt den (och jag hatade den) men det var ju döfött.......

Bror somnade tidigare än vanligt och mamma å pappa hade ett otroligt tålamod mot mig, då de trodde jag gillade filmen men jag hatade den och även David Byrne men jag sa inget, för jag trodde mamma å pappa gillade dessa s.k. konstnärliga filmer........:rotfl:

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Jag har aldrig förstått mig på Talking Heads riktigt.......

Minns ngn gång på tidigt 80-tal när VHS var som störst och vi i familjen skulle hyra en rulle, så som man så ofta gjorde på den tiden inför helgmyset i gillestugan :giggle:.......

Vi hade svårt att bestämma oss men så fick vi förslaget av en överambitiös "filmkännare" i kassan och det var ngn film där Talking Heads levererade mycket av musiken......

Jag visste ju att detta band var stora just då, så jag sa: "Ta den"......

Kommer inte ihåg vad filmen hette men det kanske @Naam kaeng kan upplysa oss om.......:thumbsup:

 

Nåväl, jag försökte försvara storheten i filmen iom att jag hade valt den (och jag hatade den) men det var ju döfött.......

Bror somnade tidigare än vanligt och mamma å pappa hade ett otroligt tålamod mot mig, då de trodde jag gillade filmen men jag hatade den och även David Byrne men jag sa inget, för jag trodde mamma å pappa gillade dessa s.k. konstnärliga filmer........:rotfl:

 

Känner jag igen.

När jag och min lillebrorsa skulle kolla på uppföljaren av Roy Anderssons ”Sånger från andra våningen”  som jag då tyckte var lysande vid det tillfället.

Till den då purfärska ”Du levande”….

Vi fick helt enkelt vänta en dag eller så för att kunna ta oss åt den filmen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

The Flamin Groovies levererade god powerpop enligt mina trattar. 

 

20220108_105139.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Rockande King Kobra med en av favorittrummisarna Carmine Appice. 

 

20220108_113802.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
19 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Jag har aldrig förstått mig på Talking Heads riktigt.......

Minns ngn gång på tidigt 80-tal när VHS var som störst och vi i familjen skulle hyra en rulle, så som man så ofta gjorde på den tiden inför helgmyset i gillestugan :giggle:.......

Vi hade svårt att bestämma oss men så fick vi förslaget av en överambitiös "filmkännare" i kassan och det var ngn film där Talking Heads levererade mycket av musiken......

Jag visste ju att detta band var stora just då, så jag sa: "Ta den"......

Kommer inte ihåg vad filmen hette men det kanske @Naam kaeng kan upplysa oss om.......:thumbsup:

 

Nåväl, jag försökte försvara storheten i filmen iom att jag hade valt den (och jag hatade den) men det var ju döfött.......

Bror somnade tidigare än vanligt och mamma å pappa hade ett otroligt tålamod mot mig, då de trodde jag gillade filmen men jag hatade den och även David Byrne men jag sa inget, för jag trodde mamma å pappa gillade dessa s.k. konstnärliga filmer........:rotfl:

 

555 Knepigt, kan det vara True Stories?

 

C06A8394-A372-492C-AF9A-E6AD93D46BA5.jpeg.517a18ea89458615d1db06638dd7306c.jpeg

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
7 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

555 Knepigt, kan det vara True Stories?

 

C06A8394-A372-492C-AF9A-E6AD93D46BA5.jpeg.517a18ea89458615d1db06638dd7306c.jpeg

 

 

 

 

Kan ha varit den men osäker.....

1986 känns dock lite sent för att jag skulle sitta hemma och ha videokväll med mamsen & papsen......:giggle:

Men så kan det vara......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

För 36 år sedan lämnade den här fenomenala sångaren och basisten jordelivet. 

 

20220110_165723.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenska glamrockgruppen Tears från Katrineholm gjorde tre riktigt bra plattor i mitten av 70-talet...Romantic här som var den sista dom gjorde är väl den som är minst bra så att säga. 

 

20220110_183942.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kansas femte album och det är en platta som står högt i rang här. 

 

20220111_171557.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Lättsam och bra lyssning på Sniffarna nu. 

 

20220112_182535.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg idag att John Miles gick bort för en månad sedan. Stor i slutet av 70-talet och detta var hans låt:

 

Efter ett antal skivor in på 90-talet var han tydligen med i banden bakom Tina Turner och Joe Cocker. En favorit. Miles låt från en skiva 1993 men här med Joe Cocker och Miles på gitarr:

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Såg idag att John Miles gick bort för en månad sedan. Stor i slutet av 70-talet och detta var hans låt:

 

Efter ett antal skivor in på 90-talet var han tydligen med i banden bakom Tina Turner och Joe Cocker. En favorit. Miles låt från en skiva 1993 men här med Joe Cocker och Miles på gitarr:

 

Dom försvinner den ena efter den andra ...ja han var bra ... har alla plattor med den mannen.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu fastnade jag på Joe Cocker. Kommer ihåg att vi var inne i en affär i Jakan en lördag. Night Calls började spelas ganska högt. Inte mej emot då jag verkligen gillar den. Samma kväll kom beskedet att han gått bort. Ett täcken kanske. Suverän låt som är typisk Jeff Lynne i sound och uppbyggnad.

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra vax med The Tourists ... här var Annie Lennox och Dave Stewart med innan Eurythmics. 

 

20220112_190112.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-07 at 15:12, skrev Arnold Layne:

Talking Heads spelar väl bra utan att glänsa på något vis. 

 

20220107_090934.jpg

 

80-tals klassiker. Det var väl på den här dem glänste som allra mest🤔 Lät väldigt speciellt och som inget annat tyckte man då.

Sedan har man ju förstått att dem snott en del från world music bla och Fela Kuti.

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Willie Nile släppte detta album 2021. Han har hållit på sedan länge är 73 bast nu. Någon sade att Jersey har Bruce Springsteen medans New York har Willie Nile. Rock/folk musik typ. Skivan heter The day the earth stood still.image.png.96bb5fadecf212dc21a3e7eac03d8892.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går jag way back. 1970 släppte Three Dog Night skivan It ain´t easy. Lite gammaldags rock, ballad och gullepluttlåtar. image.png.e3f875b41d13d238c6760935d8fa3183.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

The Dirty Knobs med Mike Cambell som spelade i Tom Petty and the Heartbreakers gjorde Wreckless Abandon 2020. Bra rockmusik i Heartbreakers anda.image.png.8a326b87b14e7cbd11e59ea1e5c25319.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

En bra och ösig liveplatta med dom gamla glamrockarna Slade. 

 

20220113_172459.jpg

Ändrades av Arnold Layne

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnum ett engelskt hårdrock band som hållit på länge har släppt The Monster Roars. Låter som typiskt Magnum, ett bra album efter första lyssningen.

 

image.png.39b6dbb130458b8ca5ccd610e42dfba3.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett svenskt band som heter Autumns Child och dess skiva Zenith rullar på i lite gammaldags rockstil typ melodisk rock. Grabbarna har spelat i ett antal svenska band tidigare. OK skiva som är bra men inte revolutionerande direkt.image.png.37142232aa5c7cf1958a65e1f9e26891.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...