Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Neal Morse Band NMB släppte ett nytt alster för någon vecka sedan. Skitbra om man gillar progressiv musik. Bra sång, melodier etc.

 

image.png.e9a37289b498eb8bff760fed6ab2c494.png

Link to comment
Dela på andra sajter

En utomordentlig bra platta med ELO men som ändå har hamnat lite i kläm...tätt och komplext ljud är det på den. 

 

20210906_171714.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Supertramparen Roger Hodgson ute och far på egen hand...lite mera rock än när han lirar med gruppen. 

 

20210906_175726.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Janis Joplins ljuva stämma glömmer man inte i första taget. 

 

20210907_175454.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer progressivt med Genesis toner är Spocks Beard med sitt alster från 2018 What becomes of me.image.png.934fc70f7c2bd21c97332ed3540d7447.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Transatlantic är ett band där medlemmarna "lånas" in från andra grupper. Neil Morse är nog huvudfiguren kommer medlemmar från Marillion och Dream Theatre även en svensk Roine Stolt från Flower Kings. De spelar musik med inspiration av Yes/Genesis. Lyssnar på The absolute Universe:Forevermore.  

image.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Skånsk rock n roll direkt från hjärtat. 

 

20210910_051646.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tysk heavy metal med körer etc är bra ibland särskilt när Udo dragit ihop några gubbar och en dam (tjej) med härlig stämma i detta alster. (Udo) Dirkschneider and the old gang med EPn arising.image.png.bdda1737c44a4dda1b53629cdc971da5.png

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Peolito:

En av Dream Theater´s bästa skivor är awake från -94. Härlig progressiv rock/metal. 

image.png

Kunde inte mer än att hålla med å det starkaste......👍

Min käre vän Pelle, som själv är en gudabenådad gitarrist (upplärd av magiska Mattias "ia" Eklund), introducerade mig till D.T:s fantastiska musikvärld iom detta album.....

Älskade vad jag hörde och när Pelle en dag (måndag vill jag minnas), på den tiden (1994) ringde och frågade vad jag gjorde på torsdag kväll, svarade jag givetvis att jag jobbar svintidigt som vanligt på fredag (började 03:00 på den tiden), hurså?

-"Jag har två biljetter till D.T. på torsdag, vill du hänga med", sade han....

Jag vart förvirrad och svarade:

-"Men de har ju ingen spelning i Gbg på torsdag, eller Gbg över huvud taget under den här turnén".....

-"Nä, det är på KB i Malmö" svarade Pelle.....

-" A men jag skall ju jobba kl. 03:00 imon" svarade jag....

-" Det är lugnt, jag kör hem å så kan du sova i bilen och dessutom har du bil vilket inte jag har" sade Pelle...🤣

Ung och energisk som man var på dem tiden, så svarade jag:

-"Vi gör det"....🤩

Sagt och gjort, så hämtade jag Pelle efter jobbet vid 17:00 (jobbade väldigt mycket på den tiden) och vi susade ner för E6:an till Malmö i min fina Volvo 740 med elektronisk överväxel..👍

Käkade lite och sedan konsert, och vilken konsert det vart....😍😍😍

John Myung på bas är väl ngt av det bästa jag sett men det var lite skrämmande samtidigt, för hans fingrar var överallt på basen, så det såg nästan ut som han hade spindelfingrar (å jag har ju spindelskräck) 🤣🤣......

 

Nåväl, Pelle körde min pärla hem och han kom hem precis i lagom tid för att jag skulle hinna till jobbet på fredagen.....😁

Det var tunga 14 timmars arbetsdag på fredagen men det var det värt...

 

Kanske en av de bästa konserterna jag sett och kanske ett av de mest underbara minnen jag har från den tidiga 20 års åldern, när man bara spontankörde på vad som verkade roligt........🤘🤘🤘💙💙💙💙💙

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Kunde inte mer än att hålla med å det starkaste......👍

Min käre vän Pelle, som själv är en gudabenådad gitarrist (upplärd av magiska Mattias "ia" Eklund), introducerade mig till D.T:s fantastiska musikvärld iom detta album.....

Älskade vad jag hörde och när Pelle en dag (måndag vill jag minnas), på den tiden (1994) ringde och frågade vad jag gjorde på torsdag kväll, svarade jag givetvis att jag jobbar svintidigt som vanligt på fredag (började 03:00 på den tiden), hurså?

-"Jag har två biljetter till D.T. på torsdag, vill du hänga med", sade han....

Jag vart förvirrad och svarade:

-"Men de har ju ingen spelning i Gbg på torsdag, eller Gbg över huvud taget under den här turnén".....

-"Nä, det är på KB i Malmö" svarade Pelle.....

-" A men jag skall ju jobba kl. 03:00 imon" svarade jag....

-" Det är lugnt, jag kör hem å så kan du sova i bilen och dessutom har du bil vilket inte jag har" sade Pelle...🤣

Ung och energisk som man var på dem tiden, så svarade jag:

-"Vi gör det"....🤩

Sagt och gjort, så hämtade jag Pelle efter jobbet vid 17:00 (jobbade väldigt mycket på den tiden) och vi susade ner för E6:an till Malmö i min fina Volvo 740 med elektronisk överväxel..👍

Käkade lite och sedan konsert, och vilken konsert det vart....😍😍😍

John Myung på bas är väl ngt av det bästa jag sett men det var lite skrämmande samtidigt, för hans fingrar var överallt på basen, så det såg nästan ut som han hade spindelfingrar (å jag har ju spindelskräck) 🤣🤣......

 

Nåväl, Pelle körde min pärla hem och han kom hem precis i lagom tid för att jag skulle hinna till jobbet på fredagen.....😁

Det var tunga 14 timmars arbetsdag på fredagen men det var det värt...

 

Kanske en av de bästa konserterna jag sett och kanske ett av de mest underbara minnen jag har från den tidiga 20 års åldern, när man bara spontankörde på vad som verkade roligt........🤘🤘🤘💙💙💙💙💙

 

 

Och nu kanske jag skall ta mig till fredagens mysmusik?...

Har alltid varit svag för Nancy Sinatra och så sent som 2004 släppte hon detta album, vilket var jäkligt bra.....😍

16312931683921705869764224287993.thumb.jpg.742dfd9a91ce44bf86ef75a2b93e163f.jpg

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött med sydstatsrock till dagens första kaffeslurk. 

 

20210911_064755.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-09-10 at 18:46, skrev Kötthandlarn:

Kunde inte mer än att hålla med å det starkaste......👍

Min käre vän Pelle, som själv är en gudabenådad gitarrist (upplärd av magiska Mattias "ia" Eklund), introducerade mig till D.T:s fantastiska musikvärld iom detta album.....

Älskade vad jag hörde och när Pelle en dag (måndag vill jag minnas), på den tiden (1994) ringde och frågade vad jag gjorde på torsdag kväll, svarade jag givetvis att jag jobbar svintidigt som vanligt på fredag (började 03:00 på den tiden), hurså?

-"Jag har två biljetter till D.T. på torsdag, vill du hänga med", sade han....

Jag vart förvirrad och svarade:

-"Men de har ju ingen spelning i Gbg på torsdag, eller Gbg över huvud taget under den här turnén".....

-"Nä, det är på KB i Malmö" svarade Pelle.....

-" A men jag skall ju jobba kl. 03:00 imon" svarade jag....

-" Det är lugnt, jag kör hem å så kan du sova i bilen och dessutom har du bil vilket inte jag har" sade Pelle...🤣

Ung och energisk som man var på dem tiden, så svarade jag:

-"Vi gör det"....🤩

Sagt och gjort, så hämtade jag Pelle efter jobbet vid 17:00 (jobbade väldigt mycket på den tiden) och vi susade ner för E6:an till Malmö i min fina Volvo 740 med elektronisk överväxel..👍

Käkade lite och sedan konsert, och vilken konsert det vart....😍😍😍

John Myung på bas är väl ngt av det bästa jag sett men det var lite skrämmande samtidigt, för hans fingrar var överallt på basen, så det såg nästan ut som han hade spindelfingrar (å jag har ju spindelskräck) 🤣🤣......

 

Nåväl, Pelle körde min pärla hem och han kom hem precis i lagom tid för att jag skulle hinna till jobbet på fredagen.....😁

Det var tunga 14 timmars arbetsdag på fredagen men det var det värt...

 

Kanske en av de bästa konserterna jag sett och kanske ett av de mest underbara minnen jag har från den tidiga 20 års åldern, när man bara spontankörde på vad som verkade roligt........🤘🤘🤘💙💙💙💙💙

 

 

Härligt minne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Genesis ett gammalt favoritband. Här en tidig skiva innan Phil Collins och Mike Rutherford anslöt men soundet är detsamma. Trespass från 1970.image.png.1b2a0c59af2a0b4c909f73203bc0a0e1.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockande australiensiska Little River Band...en av plattorna som John Farnham var sångare på. 

20210913_172850.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Baker Gurvitz Armys första...en go' blandning av hårdrock, jazz och afrobeat. 

 

20210913_183743.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Baker Gurvitz Armys första...en go' blandning av hårdrock, jazz och afrobeat. 

 

20210913_183743.jpg

DEn skivan har jag. Gillar omslaget och musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Genesis tredje studioalbum Nursery cryme är den första med Phil Collins och Mike Rutherford. Kom 1971 och riktigt bra. image.png.d5ac95ca1fbf165e41aaa66360feb5d6.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl egentligen inte lyssnat sådär jättemycket på Iron Maiden...men några vaxkakor har jag med dom i alla fall. 

 

20210914_173754.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Genesis vecka. The lamb lies down on broadway är ett mästerverk och min första skiva av Genesis. Köpt i en musikaffär på kungsgatan 1974 på en lunchrast när jag gick på gymnasiet.

 

image.png.62fbc9c9be31a617b8975eadb31a2e5c.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dä ä det, pughans debutalbum ligger mig varmt om hjärtat. Tänk loffe på trummor och jojje wadenius på gitarr mm.image.png.ae755476b9af9c32d0da6223539cc948.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett något mer sofistikerat album än dom tidigare av Zeppelinarna...och omslaget kan man ju ha en del åsikter om. 

 

20210915_182625.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...