Jump to content
IGNORERAD

Snygga sedlar eller mynt


Benriach

Recommended Posts

Ja, nu är ju alla peningar vackra (utom den svenska 2hundringen då förstås) , men har ni några favoriter runt om i världen? Själv tycker jag att sedlarna i Costa Rica sticker ut lite... e16fbd5f33a3d5d80a030d29cedcca17.jpg

 

 

 

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenmynten på Yap gick ju inte av för hackor heller...

stenpeningar.jpg

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fredman:

Har några gamla femmor och en hundring från mitt födelseår.

62E356D0-28AE-461C-9355-333CBB8333E7.thumb.jpeg.f685053befe85bff670de9a9ba7c2a95.jpegAC4DF106-0AC4-45DD-B6EF-BD9D8ACEFCD2.thumb.jpeg.9c23361caab361da1a7f14e8fb8a7b69.jpeg

Dom där tusingarna var mäktiga. Inte ofta jag fick se sådana. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en massa ryska rubel från 80 talet! Undrar vad dom är värda nu?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Har en massa ryska rubel från 80 talet! Undrar vad dom är värda nu?

Skit samma om de inte är värda mer än skitpapper, är de snygga så lägg in dem.

Det finns säkert nån sedel med kattmotiv eller en vacker svetsfog...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fredman:

Har några gamla femmor och en hundring från mitt födelseår.

62E356D0-28AE-461C-9355-333CBB8333E7.thumb.jpeg.f685053befe85bff670de9a9ba7c2a95.jpegAC4DF106-0AC4-45DD-B6EF-BD9D8ACEFCD2.thumb.jpeg.9c23361caab361da1a7f14e8fb8a7b69.jpeg

Tjusigt!  Den gamla femman är förövrigt en favvo även hos mig, så ska en sedel se ut med en riktig kung som motiv och inte som idag en vidrig dramatenfjant.

Även den gamla hundringen med Gustav II Adolf är en snygging...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag vill också lägga in bilder på fina sedlar. Men lyckas visst ändå . Klippa och klistra är inte min starka sida

Imagespacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Dom där tusingarna var mäktiga. Inte ofta jag fick se sådana. 

 Jag menar förstås hundringarna. Sorry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Precis nyss, skrev Abercrombie:

 Jag menar förstås hundringarna. Sorry.

Vill minnas att det fanns liknande tusingar och även tiotusen sedlar. I slutet på 80-talet jobbade jag i en butik och en kund ville betala med en tiotusen kroners sedel. Jag hade ingen aning om hur den skulle se ut så jag drog en vals och sa att vi inte hade växel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det efterfrågades vackra sedlar men man tager vad man haver och i min plånbok fanns istället världens vidrigaste sedlar; en massmördare med Svennis hårfäste.

 

Får se om VPN räddar mig eller om vår kulturminister får göra ännu ett bestämt uttalande för att få hem mig 😉

FE2FE924-CB45-4FFF-B09D-A895F80C21D5.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Det efterfrågades vackra sedlar men man tager vad man haver och i min plånbok fanns istället världens vidrigaste sedlar; en massmördare med Svennis hårfäste.
 
Får se om VPN räddar mig eller om vår kulturminister får göra ännu ett bestämt uttalande för att få hem mig [emoji6]
FE2FE924-CB45-4FFF-B09D-A895F80C21D5.thumb.jpeg.30f600848c568c773d1f018d2f02eb54.jpeg
En fråga.
Har du lyckats ansluta dig till betalsystem som alla kineser har där dom betalar med qr koder och telefonen?

Trot det är qr koder iallafall.

Att betala med visa och mastercard har jag haft liten framgång med utom hotel-räkningar.

Mina Kina resor ökar och ökar i antal.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, Nicholas said:

En fråga.
Har du lyckats ansluta dig till betalsystem som alla kineser har där dom betalar med qr koder och telefonen?

Trot det är qr koder iallafall.

Att betala med visa och mastercard har jag haft liten framgång med utom hotel-räkningar.

Mina Kina resor ökar och ökar i antal.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

I storstäder och även halvstora städer har jag aldrig haft problem med VISA och MC på större restauranger och pubar, när det inte funkar kör jag med cash. Är jag i småstäder så har jag alltid någon kinesisk kollega med mig.

 

Försöker undvika att använda all form av kinesisk teknologi så långt det bara är möjligt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 hours ago, Atom said:

Det efterfrågades vackra sedlar men man tager vad man haver och i min plånbok fanns istället världens vidrigaste sedlar; en massmördare med Svennis hårfäste.

 

Får se om VPN räddar mig eller om vår kulturminister får göra ännu ett bestämt uttalande för att få hem mig 😉

FE2FE924-CB45-4FFF-B09D-A895F80C21D5.jpeg

Nu går BTT och hans gäng igång. W hotel!! Det ska skrytas och stekas i all trådar!!! 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...