Jump to content
IGNORERAD

Thai affär på Gotland


Nungroy

Recommended Posts

Halloj gott folk,

Jag har lurat ner frugan till Gotland i 2 veckor i en liten stuga vid havet. Vi åker om en vecka...och nu börjar hon förstå vad Gotland är...en Ö...hennes fråga till mej var?..."finns det en thaiaffär där med thai grönsaker"? Öhhhh??  :whistle: självklart gumman sa jag. Så gott folk hjälp mej med någon adress på Gotland där man kan shoppa thai grönsaker.annars ligger jag rostigt till  :suicide:   och vår mys-semester kan annars bli en mardröm.

Nungroy

Link to comment
Dela på andra sajter

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tackar för svaren. semestern är räddad

Nungroy

Det var så lite så, ha en trevlig resa!  :great:

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att det löste sig!

Men jag kan inte låta bli att fundera på varför thaidamer verkar vara så "clueless" när det gäller att hitta thaimat utanför Thailand?

Fru Chang är just nu i Italien och jag är i Göteborg. Hon ringer och gnäller om att hon missat ta med sig chili och är ganska sugen nu. Jaha säger jag, det är väl bara att leta upp närmaste thaiaffär? Finns ju många thailändare i Italien också.

Nej, det är ju tydligen väldigt besvärligt. Men kära nån, gå till hotellets reception och fråga om de vet om någon affär i närheten som säljer asiatisk mat? Dom vill säkert hjälpa till. Nja...

Jamen, fråga då om närmaste thai eller kinesrestaurang, gå sedan dit och fråga om var dom köper sina råvaror. Nja...

Kan inte fatta att det ska vara så svårt att ta reda på något själv i främmande land. Jag har själv inga större problem i Thailand på egen hand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
:D:D:D:diablo::diablo::diablo::drinks::drinks::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

;) Min fru har en kompis som har  "Thai Fastfood" Byrumsgatan 8 (!)

  Visby Hoppas adresen stämmer  MvH Harvester

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...