Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerar du dig?


Joints

Du som inte är förstagångsresenär, vaccinerar du dig när du åker till Thailand?  

84 röster

  1. 1. Du som inte är förstagångsresenär, vaccinerar du dig när du åker till Thailand?

    • Ja, jag vaccinerar mig mot det mesta
      12
    • Ja, men bara lite
      16
    • Nej
      56


Recommended Posts

Quote

Mot hepatit är väl rimligt att ha.

Jag är däremot tveksam till vaccin mot japansk hjärnhinneinflammation. Eller tabletter mot malaria.

Herr Chang har talat.

tycker du ka ta den ock om du ändå ska ta tvinris eller havris

då det finns  flera som har blivit sjuka i isann /å  i asien generellt

och det kostar ju inte skjortan att försäkra sig lite...

  då vi har lite grisfarm i korat distriktet å risken å  få japansk syfilitt (eller va det nu heter ) som smittar via flugor å mygg mellan grisar å mäniskor

så blev ett nål stick på hela min fam ,ungarna får hellre hata mig för det men det e ju för deras eget bästa...

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    4

  • hoggarn

    3

  • Singha711

    3

  • GammalDansken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej hoggarn

Den här Japanaka Epedemiska hjärnhinneinflammationen som jag tror du menar har jag inte hört att någon  har fått i vårat område.

Men den finns ju i Thailand, så jag undrar hur länge vaccinationen mot den varar.

Är det en som man tar årligen eller varar den länge?

Det kanske vore något för frugan och lilleman.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaccinerade mig mot någonting en gång när jag skulle till Australien -89. Aldrig sedan dess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Isan lover ,jag tror den håller livet ut ,men vet inte helt säkert,oansett så håller den i över 10 år å skulle va en god sak å ge frugan å  lillemannen.

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Tack för det, då ska jag se till att dom får den.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ducoral mot diarré brukar jag köra... aldrig malaria piller!

finns det något starkare än Ducoral (inte gammel dansk eller liknande) som doktorn kan skriva ut? ska till indien till vintern och skulle behöva något för kistan även om den brukar göra sig känd som en riktigt plåtkista... peppar peppar ...

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

läste detta på syrrans facebok å tycker den passar in her ,då många snackar om vaksine å diare å annat .

Till alla barn som överlevde 60- , 70- och 80 - talet...

Först så överlevde vi att födas av mammor som rökte och drack under graviditeten. De tog magnecyl och alla möjliga läkemedel samt åt tonfisk direkt ur burken men blev aldrig testade för diabetes.

Efter detta trauma blev vi lagda på mage för att sova i en spjälsäng målad i en rosa eller babyblå färg med hög blyhalt. Vi hade ingen barnsäkerhet på medicinburkar, dörrar eller fönster och när vi cyklade hade vi ingen hjälm!! För att inte tala om vilken risk vi tog när vi liftade.

Som spädbarn och barn åkte man bil (med rökande föräldrar) utan barnstol, bilkudde, säkerhetsbälte eller airbag. Vi drack vatten direkt ur trädgårdsslangen och INTE ur glas eller flaska. Vi delade läsk med flera kompisar och drack direkt ur flaskan och INGEN dog av detta.

Vi åt muffins, Mammas bullar, vitt bröd, riktigt smör och för mycket socker på cornflakes och i filen. Inte blev vi överviktiga för det!

För att:

VI VAR ALLTID UTE OCH LEKTE!!!

Vi kunde gå hemifrån på morgonen leka hela dan och kom hem när gatlyktorna var tända. Ingen kunde nå oss på hela dan OCH VI VAR OKEJ!!

I timmar kunde vi bygga lådbilar av skräp för att sedan åka ned för någon backe och då upptäcka att vi glömt bromsarna. =) Efter att vi åkt in i träd och buskar ett par gånger lärde vi oss att lösa problemet.

Vi hade inga Playstation, Nintendo, X-box, ingen video eller DVD, inga 150 kanaler på TV:n, inget surroundljud, CD-spelare, inga MOBILTELEFONER, DATORER inget Internet eller MSN Vi hade VÄNNER och dom fann vi UTOMHUS!!

Vi föll från träd och tak, skar oss, bröt armar och ben, slog ut tänder!!

Och inte blev någon stämd eller anmäld för det.

Vi åt maskar och kakor gjorda av sand eller jord o ch inte fortsatte maskarna att leva i magen!! Vi fick luftgevär vid 10 års ålder, vi hittade på spel och lekar med hjälp av en pinne och en tennisboll, och fast man sa att det kunde hända, så var det inte så många som fick sina ögon utpetade av pinnar.

Vi cyklade eller gick till kompisar, ringde eller knackade på och ibland steg vi bara in och pratade med dem. Fotbollslaget hade uttagningar och alla blev inte uttagna, dom som inte blev det, fick lära sig att handskas med besvikelsen OTROLIGT ELLER HUR!!??

Tanken på att våra föräldrar skulle stå på vår sida om vi bröt mot lagen fanns inte. Dom var faktiskt lagens högra arm!!

Denna generation har faktiskt fostrat dom största risktagarna, problemlösarna och investerarna någonsin.

Dom senaste 50 åren har varit en explosion av uppfinningar och nya ideèr. Vi hade frihet, misslyckanden, framgång och ansvar och vi lärde oss att ta allt detta!!

Om du är en av dem så:

GRATTIS!!

Du kanske vill dela med dig av detta till andra som har haft turen att få växa upp som barn den tiden innan ADVOKATER och MYNDIGHETER reglerade ditt liv för 'DITT EGET BÄSTA'??

så otroligt bra ,det passar in så bra

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Stämmer rätt bra på min barndom :great: Allergi fanns inte heller vad jag kommer ihåg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Stämmer rätt bra på min barndom :great: Allergi fanns inte heller vad jag kommer ihåg

Exakt min tanke Kenneth. Att bli utsatt för lite smuts i barndomen utvecklar immunförsvaret. Välmenande föräldrar som låter sina barn växa upp i kliniskt ren miljö har missat detta...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte vaccinerat mig, men borde väl...

[off-topic]Läste i nån tidning för föräldrar för några år sedan att barn som äter snor är friskare än barn som inte gör det. :arf: [/off-topic]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Hoggarn,

En väldig bra artikel där jag känner igen mig i var enda ord.

Och då har jag blivit biten av hundar, kört brorsans moppe i ån, druckit farsans nattvårdsvin i smyg (han var präst), liftat runt i Europa som ung pojk (16 år), trillat över bord i öppet hav och tom ramlat i ett öppet grav på kyrkogården…

Enligt alla prognoser skulle jag vara död för länge sen och jag får nypa mig i armen för att övertyga mig om mitt levandes tillstånd varje gång jag läser dessa larmrapporter…

// Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Om du är en av dem så:

GRATTIS!!

Ja grattis med tanke pa hur manga ggr hogre tex. barnadodligheten osv faktiskt var. Latt att raljera over dessa saker men vi tenderar till att glomma fort, oavsett om det galler plotslig spadbarns dodlighet, neurosedynskador, asbest eller liknande saker osv.

Polarn som forlorade ogat nar vi lekte krig med luftgevaren hemma pa gatan skulle sakert inte ha nagot emot lite reglerat formynderi sa har nu i efterhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

När jag bodde på Soi 23 Sukomvit år  69 så fanns där en dank familj De lät inte barnen borsta  tänderna i ledningsvattnet utan använde köpvattnet Det var gårdens sjukaste ungar

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...