Jump to content
IGNORERAD

Incheckningspersonals yrkeskunskaper


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Fick idag höra om Incheckningspersonal på Arlanda som inte vet om att Norge tillhör Schengen!

Thailändska kompisar fick först höra att Norge inte ingår i Schengen, vid incheckning på en flight Arlanda - Gardemoen. Först när de bad henne kolla så gav hon med sig, givetvis utan ursäkt.

Hur dåliga yrkeskunskaper får man ha i Sverige idag? Finns det inget som heter yrkesheder?

Taxichufförer som inte hittar till stadshuset, kassabiträden som inte vet vad en palsternacka är. Incheckningspersonal som inte vet vilka länder som ingår i schengen!

he he, nu låterjag som en bitter gammal gubbe :)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Du e nog bara bitter :)

Kanske var en sån där.. va hettere. prao/vikarie :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom ber aldrig om ursäkt efter att ha visat sin okunskap.

En gång blev jag nekad att checka in bagaget hela vägen från Göteborg till Chiang Mai. Det måste minsann plockas ut i Bangkok tyckte kärringen. Eftersom jag lyckats med detta förr så insisterade jag på att dom skulle kolla. Efter mycket om och men tar kärringen fram en pärm där det framgår att det går alldeles utmärkt.

Hon tittar nu extra noga om det finns något annat hon kan anmärka på... men hittar inget. Håhåjaja.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Standard svaret: "Så kan man också göra, men det är inte rätt!"

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag hade 29 kg med mig från Arlanda( golfutrustningen) . Åkte med thai. Då sa näbbgäddan att det blir dyrt med 9 kg övervikt. Samtidigt hade jag lämnat över silverkortet från Thai. Hon tog emot det men jag var tvungen att tala om att jag fick ha 10 kg extra med kortet. Då gav tanten med sig. Hon var inhyrd av thai(Från SAS troligttvis) i stockholm. Inte så kul att stå och diskutera sådant med kö bakom

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...