Jump to content
IGNORERAD

Visum 40 dgr


Moipenyang

Recommended Posts

Hej! 

Skulle fixa visum men kom på att jag inte hade biljetten bokad än. 

Messade då resebolaget jag använt under alla år och hon sa att det går att bra att säga vid incheckning på flyget och miggen i Thailand att jag ska göra extension på plats i Thailand om de frågar om visum. 

Nån som har koll på om det stämmer för jag har alltid trott att man ska ha visum gjort i Svea om man stannar över 30dgr och sen förlängning efter 60dgr.

Ska alltså stanna i 40dgr totalt och kommer att ha returbiljett. 

Tacksam för svar😁

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Moipenyang:

Hej! 

Skulle fixa visum men kom på att jag inte hade biljetten bokad än. 

Messade då resebolaget jag använt under alla år och hon sa att det går att bra att säga vid incheckning på flyget och miggen i Thailand att jag ska göra extension på plats i Thailand om de frågar om visum. 

Nån som har koll på om det stämmer för jag har alltid trott att man ska ha visum gjort i Svea om man stannar över 30dgr och sen förlängning efter 60dgr.

Ska alltså stanna i 40dgr totalt och kommer att ha returbiljett. 

Tacksam för svar😁

Jo så kan du göra. Men flygbolaget kan begära att du har en utrese biljett inom 30 dagar. köp en billig bussbiljett ut ur Thailand innan 30

dagar. Skippa bussresan och gå till Imm och köp 30 dagar a 1,900 Baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett år sedan så hade jag en 36 dagars biljett till BKK med Lufthansa.( SAS till Frankfurt)

Vid incheckningen på ARN vid SAS-disken vägrade dom mig tillträde till fligthen då jag inte hade visum.

Jag försökte inte med bussbiljett(kom inte på tanken och hade inte datorn med) så jag tvingades köpa en flygbiljett ut ur Thailand för att komma med.

Senare krävde jag och fick tillbaka pengarna från SAS men det är en annan historia som jag skrivit om tidigare.

 

Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett år sedan så hade jag en 36 dagars biljett till BKK med Lufthansa.( SAS till Frankfurt)

Vid incheckningen på ARN vid SAS-disken vägrade dom mig tillträde till fligthen då jag inte hade visum.

Jag försökte inte med bussbiljett(kom inte på tanken och hade inte datorn med) så jag tvingades köpa en flygbiljett ut ur Thailand för att komma med.

Senare krävde jag och fick tillbaka pengarna från SAS men det är en annan historia som jag skrivit om tidigare.

 

Born41

 

Bra, då fick du SAS att erkänna att de hade gjort fel samt pengarna tillbaka!

 

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

 

 

Det är ju tyvärr ingen framtida garanti mot klubbor incheckning men ändå.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara lite från dag till dag då. Får ta ledigt från jobbet och fixa visumet här då, alldeles för nervös för att chansa 😂😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...