Jump to content
IGNORERAD

Priser Thai's hemsida vs. Sökmotor.....


PlayTheGame

Recommended Posts

PlayTheGame

Jag har vid ett flertal tillfällen bokat mina flygbiljetter via en Internetsajt som söker upp och anger det för tillfället lägsta priset på de flyg och datum som jag har valt, tex destination.se

Nu är jag och gumman inbokad på CPH-BKK 23/12-16/1. Biljetterna köptes (30/5) på supersavertravel.se för totalt 20700:- dvs 10350:-/st.

I mina ögon är detta ett mycket överkomligt pris för direktflyg över Jul/Nyår.

Nu till frågan:

Jag gjorde en sökning på samma datum idag åt ett par vänner och kom fram till följande:

På Supersavertravel.se kostar samma biljetter nu ca 13000:-/st. Säkert inte konstigt med tanke på att de billigaste biljetterna logiskt bör gå först.

På Thai Airway's hemsida så kostar biljetterna 11377:- DKK/st = 16500:- SEK/st.

Någon som vet varför det istort sett alltid är dyrare att boka via flygbolagens egna hemsidor?

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Vad jag har sett är sträckan ARN-BKK-ARN alltid en hel del dyrare på Thai's hemsida än på sökmotorer som www.resguiden.se , varför det är så vete tusan!

Däremot har jag bokat andra sträckor på Thai's hemsida och fått jättebra priser, tex BKK-TPE-HK-BKK samt enkelresan SYD-BKK-ARN.

(BTW och OFF-topic, Vi åker nästan samma datum som er 23/12 - 17/1 för 5000 kronor per person .

med Aerosvit :) . )

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Någon som vet varför det istort sett alltid är dyrare att boka via flygbolagens egna hemsidor?

Jag har faktiskt fått fram bättre priser än sökmotorerna på både Austrian och Quatars hemsidor, men som sagt aldrig på ARN-BKK-ARN på Thai's hemsida.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Thais hemsida har alltid dyrare priser, tror jag, om du letar efter en biljett från Sverige.

Jag har iaf aldrig sett exempel på motsatsen.

Däremot kan det mycket väl vara billigare på deras hemsida när det gäller biljetter från Thailand.

Behöver t.ex. själv beställa biljett BKK-ARN-BKK i september-oktober och får då upp priset

54000 THB inkl skatt på Thais sida - men 18-20000 SEK på svenska söksidor med samma datum.

[off-topic]Som någon sa, så betalar ni ganska mycket "extra" för att få åka "antikronden" i Thai's relativt gamla flygplan.

8000 mindre för två personer med Turkish men då får ni å andra sidan byta i Istanbul

[/off-topic]

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...