Jump to content
IGNORERAD

Konstiga taxiresor!


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Har ni råkat ut för ngt dråpligt på en taxiresa?

Hamnat på fel ställe? Blivit utkastade?! :)

Eller ngt annat exceptionellt?

Kommer ihåg en gång för inte allt för länge sedan när jag tog en taxi från Suvarnabhumi. Det första som slår mig är att chaffisen är lite äldre än gängse taxichaufförer, kanske 65-70 år och dessutom lite annan etnicitet än gängse taxichauffören, kanske nordindier elller afghan elller nåt. Hur som helst största chocken blir när han öppnar munnen, Mannen pratar nästintill flytande engelska med en distinkt brittisk accent.

Under hela resan undrar jag över hans ursprung, hur det kommer sig att han pratar så god engelska, men kommer mig aldrig för att fråga. :)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Paminner om en chaffor jag hade fran flygplatsen i Maj! Ca 65 ar och jag var hundra pa att han var typ Indier?Pakistanier och han hade en perfekt engelska. Visade sig att han var etnisk thai som hade jobbat i Saudi Arabien i ca 15 ar och numera atervant och kopt sig sin egen taxi.

Annars ar min all time favorite en chaffis i Bangkok som kan saga Hej, hur mar du? pa mer an 100 sprak. Jag och polarn garvade oss harmynta nar vi droppade lander som han glatt svarade pa. Sjalv kunde jag bara "kolla" uttalat for svenska, danska, norska, franska, engelska och spanska men polarn havdade att hans grekiska! var perfekt. Han berattade att han tranade bade hemma och i bilen samt tyckte det var viktigt att kunna underhalla sina kunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Paminner om en chaffor jag hade fran flygplatsen i Maj! Ca 65 ar och jag var hundra pa att han var typ Indier?Pakistanier och han hade en perfekt engelska. Visade sig att han var etnisk thai som hade jobbat i Saudi Arabien i ca 15 ar och numera atervant och kopt sig sin egen taxi.

Kan ha varit samme man, men jag tror det var 2008 jag åkte med honom. I varje fall använde den mannen ett ordval som fick honom att framstå som mycket bildad.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

:clown: Tja i Bangkok så har jag hamnat på en gogobar för thai/asiat folk ni vet den där med hästsko/U-formade baren/dansgolvet (det dansar tjejer på bardisken) som har öppet sent :Drogar-Mark-02(LBG): .Det var bara det att jag träffat en tjejkompis utanför grace sukhumvit soi 3 när jag var ute på barrunda med några studenter varav två från grannkommunen i Sverige som jag träffat på charcoal grey, och jag och tjejen stod och snackade när de andra stack vidare och skulle till "sin" bar (inte deras egna utan baren hette sin) som låg på soi4 mittemot Heidleberghotel Men av nån anledning så när jag och tjejen skulle åka i kapp resten av gänget med taxi så drog taxin iväg åt ett helt annat håll jag försökte förklara tjejen översatte. Givetvis glömde jag att säga till om taxameter :Drogar-Dolar(LBG): och var tvungen att sticka till chauffören 200 Bath skulle kunna gå i tråden hu har du blivit lurad i Thailand men det fick bli här.

Sen var det ju den gången jag hade en flaska hårbalsam i bakfickan (hade glömt mitt hårbalsam på hotellet och var och hämtade den) den råkade bli "utlkämd" :gasp: över baksätet undrar vad taxichaffisen  trodde om mig efteråt om han kanske rentav trodde jag var en riktig hingst :horse running: (hade en tjej med mig), jag kom ju inte på det förrän efter jag klivit ur.och taxin hade kört sin väg. Nu såhär efteråt undrar man ju vad som skulle hända om jag stöter på han igen?

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Vasco Da Gama, ja det var ju pinsamt! Hårbalsam är ju för tjejer.

Hingsten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...