Jump to content
IGNORERAD

Har ni varit otrogen i Thailand mot er respektive?


Marsupilami

Har ni hoppat över "skaklarna" ?  

163 röster

  1. 1. Har ni hoppat över "skaklarna" ?

    • Ja(före giftemål)
      17
    • Ja(efter giftemål)
      16
    • Nej
      82
    • Kan nog hända om jag blir full
      23
    • Ja(i ett tidigare förhållande,mot exet )
      25


Recommended Posts

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Marsupilami

    7

  • Herr Chang

    6

  • Singha711

    5

  • AnOnYm

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Varför?  :no:

Det tryckte nog på(kåt)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej .. om inte fröken höger och lena handen räknas in  :crazy::whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej .. om inte fröken höger och lena handen räknas in  :crazy::whistle:

Lena's hand räknas säkert ..  :crazy:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Quote

Finns inga alternativ pga. är varken Gift/Förlåvad

Men svarar ja

Nja tycker nog att man ska ha eller haft ett förhållande om man kan vara/varit otrogen. :crazy:

Kanske ett alternativ att om tillfälle ges och man inte blir upptäckt hade varit bättre än sista alternativet.(men det sista är en variant med) :crazy:

:wai:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

I ett tidigare förhållande, som redan var mer eller mindre kraschat redan så jag gav väl mer eller mindre fasen i vilket, att man sedan i ett stadie av emotinell svaghet skulle gå på den vanligaste minan som finns utlagd i Thailand, att kära ned sig i en barbrud, var väl bara att vänta sig. Även hon är sedan lång tid historia, och den jag lever med nu skulle jag inte riskera att förlora för något så dummt som ett one night stand

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru Singha visade mig en gång ett jättestort och skrämmande kökskniv när jag glad som ett barn en dag kom springandes in i huset med en vacker fjäril i handen som jag hade fångat.

”Matafay, matafay…” ropade jag full av barnsligt glädje över denna vackra varelse. Jag förväntade mig någon form av beröm men fru Singha lyfte sitt redskap ännu högre och utbrast i ”matafay no good” varvid hon utförde någon form av krigisk ritual genom att med ursinnig kraft slå ner med kniven på en köksbräda.

Lite lessen gick jag därifrån tills jag en vacker dag läste ett inlägg på MaiPenRai som brodern hade författat och som i ett slag öppnade ögonen för mig. ”Matafay” betyder ”otrogen” konstaterar han helt torrt utan någon som helst semantisk härledning. Jag började nu förstå vilka konsekvenser en sådan lek kan ha i Thailand

Sen den dagen vågar jag inte ens svara i en anonym omröstning och då har jag aldrig varit otrogen mot fru Singha, gud bevare mig.

// Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu har jag ju inte varit gift med någon thaitjej ännu. (Har kontakt via msn nu med en liten darling, får se hur det går?)

Men om jag tänker på mina longtimare i Pattaya så har jag aldrig varit otrogen.

Däremot har jag ju lovat en massa tjejer i barerna att komma tillbaka den och den tiden och sedan stött på en annan darling på vägen till baren.

Men det räknas väl inte.

Minns särskilt en tjej i Vicky baren på soi 8 som jag varit med kvällen innan och lovat att jag skulle komma tillbaka på kvällen igen.

Men så träffade jag en riktig pingla i en annan bar och tog med henne till condon. Ungefär vid ett på natten så ringde det på dörren och utanför stod tjejen från Vicky baren med en anklagande min i ansiktet och började anklaga mig för att vara en lögnare och svikare.

Efter många om och men gick hon och jag återvände till darlingen i sängen, men då var hon rasande och kallade mig för crazyman och andra fina epitet.

Sen klädde hon på sig och gick och kvar låg jag i sängen ensam och övergiven.

Vissa kvinnor kan vara väldigt otacksamma och långsinta.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste broder !

Att du inte ens klarar av endast två tjejer utan att bli upptäckt är ett tydligt tecken att du är amatör.

Jag klarade mig bra fram tills den dag då två utav mina tjejer satt & diskuterade sina pojkvänner & upptäckte att dom pratade om samma man ...

Mig ovetande så var dom bästa väninnor.  :D

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner igen singas ord vad beträffar kniven.

Tjejen brukar frekvent säga att hon skall skära av åderpålen och matta ankorna med den. Sen små ler hon lite för hon ser hur rädd jag blir.

Man får nog se till att inte skylta med sin otrohet ifall man gillar gräset på den andra sidan.

Jag har aldrig varit otrogen varken mot min nuvarande eller tidigare ex...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag känner igen singas ord vad beträffar kniven.

Tjejen brukar frekvent säga att hon skall skära av åderpålen och matta ankorna med den. Sen små ler hon lite för hon ser hur rädd jag blir.

Man får nog se till att inte skylta med sin otrohet ifall man gillar gräset på den andra sidan.

Jag har aldrig varit otrogen varken mot min nuvarande eller tidigare ex...

Du behöver inte vara orolig , det är bara å nacka ankan , rädda din lille vän å sen springa till herr doktor som glädjeligen syr fast han igen..    :great:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag förvirrad igen. Är man otrogen bara för att man har lite sex?  Dessutom kan väl en man ha flera fruar samtidigt utan att det innebär att man är otrogen hela tiden.

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu är jag förvirrad igen. Är man otrogen bara för att man har lite sex?  Dessutom kan väl en man ha flera fruar samtidigt utan att det innebär att man är otrogen hela tiden.

Siamkap

Det beror väl helt & hållet på vad man har sagt till tjejerna...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen vi var och såg den thailändska splatter-filmen "Chied korn chim" (köttmalaren), och hon kom ut med ett smått sinnessjukt leende på läpparna, så vågar jag inte ens kolla åt nån annan kvinnas håll  :Drogar-Cry(LBG):

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Quote

Nu är jag förvirrad igen. Är man otrogen bara för att man har lite sex?  Dessutom kan väl en man ha flera fruar samtidigt utan att det innebär att man är otrogen hela tiden.

Siamkap

Jag tror att ett fåtal thaitjejer i ett seriöst förhållande (efter giftermål och planer på barn hus mm. menar jag då) skulle tillåta att man tog sig en avstickare med "lillebror" på annat håll. :crazy:

Dessutom är inte månggifte tillåtet varken i Sverige eller Thailand vad jag vet. :crazy:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan i ärlighetens namn säga att jag inte vart otrogen men dom 2 förra kvinnorna jag vart ihop med var otrogna den första var svenska den andra var en thailänsk kvinna å dessutom min förra flickvän. men är ändå vän med dom.

men tror inte jag skulle vara otrogen efter ett giftemål heller. för mig är tjejen jag är ihop med viktigast för mig.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror att ett fåtal thaitjejer i ett seriöst förhållande (efter giftermål och planer på barn hus mm. menar jag då) skulle tillåta att man tog sig en avstickare med "lillebror" på annat håll. :crazy:

Dessutom är inte månggifte tillåtet varken i Sverige eller Thailand vad jag vet. :crazy:

/Marsupilami

Men det är väl inget i princip som hindrar det, bortsett från lagstiftning? Tillåtet i vissa länder...

Är damerna med på det, så varför inte? Inget som intresserar mig, men jag vet ju att det lockar Siamkap ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Quote

Men det är väl inget i princip som hindrar det, bortsett från lagstiftning? Tillåtet i vissa länder...

Är damerna med på det, så varför inte? Inget som intresserar mig, men jag vet ju att det lockar Siamkap ;-)

Herr Chang har talat.

Hmm.. att man har flera fruar ifall det är tillåtet är en sak... :crazy:

Däremot om man är sedan otrogen mot dessa fruar så är det trots allt otrohet ;)

Om däremot fru/fruarna är med på att man har sex med andra, då är det ju inte otrohet längre. :crazy:

Eller ? (rätta mig om jag har fel :crazy: )

:wai:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hmm.. att man har flera fruar ifall det är tillåtet är en sak... :crazy:

Däremot om man är sedan otrogen mot dessa fruar så är det trots allt otrohet ;)

Om däremot fru/fruarna är med på att man har sex med andra, då är det ju inte otrohet längre. :crazy:

Eller ? (rätta mig om jag har fel :crazy: )

:wai:

/Marsupilami

Hehe, det får expert Siamkap svara på!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dessutom är inte månggifte tillåtet varken i Sverige eller Thailand vad jag vet. :crazy:

/Marsupilami

Innan 1935 var det lagligt med flera fruar i Thailand. Tur man inte levde på den tiden :arf:

Quote

Prior to October 1, 1935 polygamy freely practiced in Thailand. The old family law classified wives into three categories, according to the way they become wives.

1. "Mia Glang Muang" the official wife whom a man's parents acquired for him.

2. "Mia Glang Norg" the minor wife whom the man acquired by himself after his official wife.

3. "Mia Glang Tasee" slave wives whom the husband bought from the parents of the former their owners.

His children from these wives were regarded as legitimate. Registration of marriage was not required by the Law of Husband and wife.

King Chulalongkorn tried to abolish the extra-territorial rights of foreign powers by modernizing Thai laws in keeping with European standards. Monogamy has thus been adopted into Thai family law since October 1, 1935. However, polygamy still exists, is practiced, and is accepted, although the law states:

"A man or a woman cannot marry each other while one of them has a spouse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...