Jump to content
IGNORERAD

Den stora skälltråden!

Guest HansG
 Dela

Recommended Posts

Guest HansG

Undertecknad och Flores har märkt att en del av våra forumvänner inte hyser några varmare känslor för varandra och detta brukar resultera i att många trådar spårar ur från det ursprungliga ämnet.

Nu kan dessa istället använda denna tråd när dom behöver avreagera sig. :diablo:

Hälsningar

HansG

Dela på andra sajter

• Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Mantra

4

• Singha711

3

• BaBoo

3

• GammalDansken

2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Läste på nätet att det nu är vetenskapligt bevisat att användning av fula ord

och svordomar ökar smärttrösklar och produktion av ämnen som gör oss mera uthålliga.

Hittade tyvärr inte tillbaka till artikeln i danska Politiken men läste i stället om en

53-årig man som av de danska myndigheterna inte tilläts ta namnet Sussi Smelteost.

Mest för att det ansågs vara ett flicknamn iofs

Den 53-åriga med namnet Skrammer Sölvguitar (Repad Silvergitarr?) uttalar i dag i tidningen

att han tycker det är noget svineri att man inte får kalla sig vad man vill.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Läste på nätet att det nu är vetenskapligt bevisat att användning av fula ord

och svordomar ökar smärttrösklar och produktion av ämnen som gör oss mera uthålliga.

Hittade tyvärr inte tillbaka till artikeln i danska Politiken men läste i stället om en

53-årig man som av de danska myndigheterna inte tilläts ta namnet Sussi Smelteost.

Mest för att det ansågs vara ett flicknamn iofs

Den 53-åriga med namnet Skrammer Sölvguitar (Repad Silvergitarr?) uttalar i dag i tidningen

att han tycker det är noget svineri att man inte får kalla sig vad man vill.

mvh GD

Nu har även denna tråd spårat ur!!!! :whistle:

/Marsupilami

Dela på andra sajter

Era förbannade korkade idi*ter hur i helvetesjävlar kan ni avsluta med en mvh &  hälsningar i denna förbannade skälltråden !!

Skärp er för helvete !  :diablo:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Dela på andra sajter

Förbenade Mantra som alltid ska vara så snäll och aldrig kan bli arg ;-)¨

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Förbenade mantra å vara så jädra trött skärp dig för böveln.

LOL :drinks::na::diablo::kort:

Hej Mantra,

Jag skall inte skälla på dig men med risk att vara off-topic vill jag ställa en fråga till dig:

Varje gång jag läser dina inlägg blir jag imponerat över kraften i ditt uttryck som spänner från finkänslighet till mustighet med inslag av mystik ändå fram till domedagskänslan.  Och allt tillsammans i oftast en enda kort mening. Ofta tvingas jag slå upp för mig nya ord som visar sig vara gamla uttryck ifrån en svunnen tid. Jag kollade därför efter ordet ’bövel’ och hittar följande:

Bövel är ett ålderdomligt ord för bödel. Numera används det uteslutande i frasen "för bövelen!", där "bövelen" är en eufemisering för djävulen (jmf "för djävulen"!)

Får jag fråga i vilken landsände man använder dessa mustiga uttryck?

//Singha711

Dela på andra sajter

Far åt helvete

Är det mig du skäller på,

din bucco bondepickelhäring och dudendop, ditt fittmickel och otrevliga flottsäck, hansvurst och horekläpp, hundsfott, härjanpilt och vadvetjag?

Jag orkar banne mig inte mer nu och får lägga mig och då har jag bara kommit till bokstaven ’h’ i mina nyinlärda skällsord.

// Singha711

Dela på andra sajter

Hej Mantra,

Jag skall inte skälla på dig men med risk att vara off-topic vill jag ställa en fråga till dig:

Varje gång jag läser dina inlägg blir jag imponerat över kraften i ditt uttryck som spänner från finkänslighet till mustighet med inslag av mystik ändå fram till domedagskänslan.  Och allt tillsammans i oftast en enda kort mening. Ofta tvingas jag slå upp för mig nya ord som visar sig vara gamla uttryck ifrån en svunnen tid. Jag kollade därför efter ordet ’bövel’ och hittar följande:

Bövel är ett ålderdomligt ord för bödel. Numera används det uteslutande i frasen "för bövelen!", där "bövelen" är en eufemisering för djävulen (jmf "för djävulen"!)

//Singha711

Singha..Har du inte läst eller tittat på Emil i lönneberga.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

det är även ett gamalt norrlänskt utryck men har då inte samma mening som i det du beskrev. ;)

Mantra

Dela på andra sajter

Hej Mantra,

//Singha711

Å` Gå te förbenat! Di däringa uttrycka har i hört frå kärringa bort i frå mössen.

Dela på andra sajter

Detta är åxå OT, men[br]Singha711 skrev[br]

[br]När du ändå har orboken framme, kan du berätta vad eufemisering betyder. Har stött på det tidigare men hajade inte då heller.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Eufemism (av grek. euphemismos, ytterst av eu "gott", "väl" och pheme "tal") innebär en förskönande omskrivning av obehagliga ord eller företeelser. Synonym: paranym.

Mantra

Dela på andra sajter

[off-topic]

Personligen så gillar jag alla och ser ingen anledning att skriva i denna tråd.

[/off-topic]

Dela på andra sajter

Baganale får snart hemorrojder på fingrarna av all skit han skriver :na:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

Guest HansG

Bästa Mantra!

I denna tråd får Du bara skälla och vara allmänt otrevlig!

Hälsningar

HansG ;)

Dela på andra sajter

Singha..Har du inte läst eller tittat på Emil i lönneberga.

Hej Enis,

Ja, nu när du säger det så kommer jag ihåg det. Har tillbringat många timmar med lilla dottern på knä och tittat på ”EMIIIIIIIL….. :diablo: ?”. Eftersom jag inte har svenska som modermål och följaktligen fick lära mig svenska som vuxen vid den tiden (70-tal) har jag nog missat i början den ena och andra subtiliteten i det svenska språket, helt upptagen med att uppfatta åtminstone det mest basala i budskapet.

Men det är ju aldrig för sent för det…

//Singha710

Dela på andra sajter

Får passa på då att dänga till lappfan.

Den gnälligaste medlemmen som gått i ett par skor.

Är han lika gnällig mot frugan måste hon ha ett litet helvete med prinsen på ärten.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Guest boffe1609
:D:D Äntligen en rolig humortråd :diablo::wai::ange: :Drogar-Laugh(LBG): Med många vänliga hälsningar Boffe
Dela på andra sajter

Får passa på då att dänga till lappfan.

Den gnälligaste medlemmen som gått i ett par skor.

Är han lika gnällig mot frugan måste hon ha ett litet helvete med prinsen på ärten.

BTT

Och då ger jag en dänga till fläskiga bögarne:)

;)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...