Jump to content
IGNORERAD

Till fots i China Town

Guest wille

Recommended Posts

Guest wille

For nagra veckor sedan promenerade jag runt i China Town tillsammans med brorsan. En spannande och levande del av Bangkok som jag gillar skarpt.

Har ar nagra av de manniskorna som jag "iakttog" nar de arbetade.

IMG_7343.jpg

IMG_7283.jpg

IMG_7276.jpg

IMG_7304.jpg

_MG_7299.jpg

_MG_7312.jpg

IMG_7405-1.jpg

_MG_72472.jpg

IMG_7398.jpg

_MG_7351.jpg

_MG_7362.jpg

boys.jpg

IMG_7290.jpg

gubbe2.jpg

Fyll garna pa med mer bilder pa folk som arbetar. Vill minnas Jan L hade ett gang fina foton pa det temat osv.

Dela på andra sajter

Satan vilken bildkonstnär du blivit Wille  :great:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Snyggt! Du är en hejare på Photoshop också, ser jag. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Guest wille

Snyggt! Du är en hejare på Photoshop också, ser jag. :)

Ja testar lite med PS men ar fortfarande en novis.  Som du forhoppningsvis marker forsoker jag testa olika varianter av att "separera ut" ett eller flera objekt. Blir garna lite overdrivet och "overredigerat" kanske.

Dela på andra sajter

Trevligt wille  :wai:

Är Chinatown ett OK område att vistas i på kvällen också eller bör det undvikas?

Dela på andra sajter

Ja, men det är inte helt tokigt. Bild 5 kanske blev lite för mycket. Men bild 6 är ju högklassig, den är riktigt snygg!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Guest wille

Trevligt wille  :wai:

Är Chinatown ett OK område att vistas i på kvällen också eller bör det undvikas?

Jag har aldrig upplevt det som det minsta osakert eller ogemytligt under kvallstid. Innan min dotter foddes brukade jag och frun aka pa "mitt i natten utflykter" i Bangkok for att njuta av avsaknaden av trafik. Da hamnade vi ofta i omraderna kring China Town och ibland blev det flower morning market eller nattkladmarknad osv och alltid lika trevlig och avslappnad atmosfar.

Dela på andra sajter

Säger det samma.

Chinatown är spännande men det känns som man behöver en gasmask i den delen av stan. Avgaserna är ganska olidliga.

Dela på andra sajter

Tack för riktigt snygga och stämningsfulla bilder Wille! Du börjar verkligen behärska Photo shop! Själv tröttnade jag lite efter de försök jag postade i tråden "coachen tipsar".

Trots de avgaser som Joints skriver om så tycker jag att både Chinatown och Bangkok i stort ses bäst under promenader. Jag hade en hel hög med liknande bilder i vår bärbara som tyvärr blev stulen på tåget till Chiang mai förra året  :furious2:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Trots de avgaser som Joints skriver om så tycker jag att både Chinatown och Bangkok i stort ses bäst under promenader.

Det tycker jag med. Bäst är att gå "vilse" då vet man aldrig vad man kan stöta på i den konstiga staden.

Dela på andra sajter

Jag hänger med Enis här!

Grymma pix, wille.  :great:

Ny lagt asfalt och flip-flops, coolt!

+ på dig!  :wai:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Guest wille

Haller med! Ga vilse leder ofta till spannande och nya upptackter. Jag ar inte frammande for att promenera runt i Bangkok men frun tycker jag ar galen och att Bkk gor sig bast bakom ratten i en bil med A/C.

Pa denna runda hade jag fatt med mig brorsan som aven han gillar att fota (f.o tror jag att 2 av bilderna kan vara tagna av honom).

Sa om nagon ar sugen pa att pa mafa ge sig av till olika delar av Bangkok for en foto"exkursion" hor av er nar ni ar i Krungthep.

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Satan vilken bildkonstnär du blivit Wille  :great: </div></div>

Säger det samma.

Chinatown är spännande men det känns som man behöver en gasmask i den delen av stan. Avgaserna är ganska olidliga.

I gränderna mellan Royal Orchid Sheraton och "Gateway to Chinatown",(jag tror området heter Talad Noi?), är det inte så mycket avgaser. Jag älskar att gå och titta när de skrotar bilar och andra fordon i alla de små verkstäderna där. Man kan också ofta hitta intressant :blink: mat där.

Jag har alltid känt mig trygg på natten där.

DSCF0036.jpg

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...