Jump to content
IGNORERAD

Problem att komma fram hos Migrationsverket!


thaikonsult

Recommended Posts

thaikonsult

Senaste mailet från Migrationsverket:

"Under perioden 30 mars - 31 augusti kan det vara svårt att få kontakt med

Migrationsverkets upplysning, både per telefon och via mejl. Detta beror

på att Upplysningen ska genomgå ett utvecklingsarbete med målet att det

den 1 september ska finnas en mer tillgänglig kundtjänst på plats.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta medför men vi hoppas på er

förståelse och ser fram emot att kunna ge förbättrad service.

Med vänlig hälsning

Upplysningen

Migrationsverket"

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
mussemannen

Jo har märkt det med, tror jag ska prova och ringa på måndag i stället men sen i fredags förra veckan var mitt intyg om att vi är gifta mm inne hos migrationsverket så nu tittar man på telefonen konstant.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Om du har problem att komma fram via upplysningen kan du alltid försöka via växeln 0771-235235 och söka någon av samordnarna i Solna om ni inte fått en egen handläggare. Jag såg via ett tidigare inlägg att du tillhör solnakontoret.

En av samordnarna heter Vesna Antonovitch, tel: 010-4854362. Sedan har du avdelningschefen Calle Ingels tel: 010-4856167. Kan vara värt att pröva när det inte går att komma fram.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Quote

Om du har problem att komma fram via upplysningen kan du alltid försöka via växeln 0771-235235 och söka någon av samordnarna i Solna om ni inte fått en egen handläggare. Jag såg via ett tidigare inlägg att du tillhör solnakontoret.

En av samordnarna heter Vesna Antonovitch, tel: 010-4854362. Sedan har du avdelningschefen Calle Ingels tel: 010-4856167. Kan vara värt att pröva när det inte går att komma fram.

Mvh Thaikonsult

åh så på pricken just hennes namn som stod på brevet jag fick hem, provar och ringa på måndag!

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Vesna är samordnare i Solna vilket innebär att din fru inte fått någon handläggare ännu. Pröva att få tag i Calle Ingels och hör med honom om de inte kan ta med din frus ärende när de har nästa avarbetsningsdag i Solna. För att de ska ta med din frus ärende på avarbetsningsdagen krävs att alla handlingar är kompletta så de kan ta ett snabbt beslut.

Under avarbetningsdagarna tar de beslut i en stor mängd ärenden som är kompletta. Kan vara bra att veta för dem som är sambos, registrerade partners eller gifta.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Ett stort tack till dig, det blir min måndags uppgift att få tag på honom. Alla handlingar skall vara kompletta och jag skickade även med 8-10 talet bilder bara i fall att.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Anders-SiamLover

Mussemannen hur gick det? Själv är jag nyfiken och frustrearad över att ha sutit i telefon 18 timmar utan att få svar!

------------------------------

Snart 2 år :-*

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Kan ge ett litet tips som gör det enklare att ringa MIG.

När jag skulle ringa och fråga om UT med familjeanknytning så lagrade jag hela nummerserien i telefonen så att det blev följande:

0771194400ppppppXXXXXXXX#p2p2

Där XXXXXXXX är ärendenumret. p är en 3 sekunders paus i telefonen.

Behövde aldrig klappa något när jag ringde. Bara välja MIG från telefonboken och hoppas att man kom fram.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...