Jump to content
IGNORERAD

Vikingen och odalbonden.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

är väl 2 karaktäristiska svenska figurer.

Hur tänker ni när det gäller att att äga/hyra boende i Thailand?

Själv är jag mer av vikingkaraktär och föredrar att hyra mitt boende och kan ändra resmål från år till år.

Ett år är det Phuket/krabi/Phi Phi som gäller andra året Hua hin och tredje året Chiang mai/chieng rai.

skulle dock kunna tänka mig att köpa ett boende om tillräckliga ekonomiska incitament fanns för detta, men tycker snarare det är tvärtom, att det blir billigare i längden att hyra för en farang?

Är du viking eller odalbonde?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ska jag stanna länge så är ett apartmentrum i Pattaya för 12000 baht i månaden fullt tillräckligt.

Annars blir det hotelrum för 7-800 baht natten.

Hus köps väl bara om frugan tvunget tjabbar om det.

Vilket ju tycks vara nästan ett obligatoriskt bihang till thaifrun.

Även om svenskor också kan vara svåra på husköp,

så är thailändskorna snäppet värre.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Bror borde välan köpa en Seven Eleven butik, Ert partajande blir ju då till självkostnadspris.

Affärsgeniet Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Butiken måste väl skrivas i en thaifrugas namn?

Tänk då om darlingen sticker en dag, då står man där utan både butik och fru.

Plus ett antal baht fattigare.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv hade jag helst hyrt för att, precis som mamma bäng skriver, kunna ha ett mer flexibelt och juridiskt tryggare boende. Verkligheten ser dock snarare ut, precis som BTT skriver, som att det förmodligen slutar med ett köp p.g.a. envetet tjabbande thaifruga.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut Viking, hyr och flyttar om, när och vart jag vill, köpt har jag inte gjort, däremot byggt om och till svärmors hus så det har "farangbekvämlighet" när det skall besökas.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT borde köpa en mobil toalett.

Sen kan han spana efter tjejer varhelst han behagar.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Har byggt(1995) och byggt till och byggt om,definitivt betydligt dyrare än att hyra när man som jag inte stannar i byn mer än max 1 månad i stöten.Nu bebos huset av svärmor och en systerdotter!!men fortfarande finns kostnader för pumpar och div.reparationer och underhåll som naturligtvis betalas av farangen  :whistle: Nä,nu blir det att hyra när man ska stanna nån längre tid i LOL.Man får väl se det som att svärmor har det bra iaf.Om jag i framtiden flyttar ner så blir det till att bygga nåt lite mindre som passar VÅRA behov och önskningar.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kan det möjligen finnas bilder på kåken???mvh clion :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill äga + att jag orkar inte resa omkring, jag reser enormt mycket i mitt arbete så jag orkar inte resa på min fritid oxå..

Kan förstå att snubbar som sitter på samma kontor eller arbetsgolv år ut och år in vill röra på sig när de inte arbetar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska jag stanna länge så är ett apartmentrum i Pattaya för 12000 baht i månaden fullt tillräckligt.

Jag är ledsen att behöva säga det BTT, men jag tror mindre och mindre på att du varit i Pattaya.

12k/b månaden för ett rum? Enligt din egen utsago så var du i Pattis innan mig och bodde där.

Jag pyntade 6,500 baht för en möblerad 2:a med kök och toalett. Det tyckte en del var dyrt tills

dom fick reda på att elen, kabel-tv'n ja faktiskt allt annat ingick i den hyran. Detta var år 2004.

Så när du drar till med 12,000 baht för ett rum. ???

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Får allt hålla med Falang där..

12.000 Bath i månaden i Pattaya är mycket, det är såna summor man får betala på Samui.(finns billigare också)

Med tanke att BTT spenderar all sin tid utanför 7-11, så kunde man tro att han höll i sina pengar..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyrde en kåk i pattis -04 ,  5 r.o.k. kostade då 15000 och låg vid soi dodi,en tvärgata till third road,fullt möblerad och med telefon,två badrum,3 toaletter och det var bra standard på den(det var aussi som tröttnat på sin dam) :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag hyr . Vet aldrig riktigt var man hamnar och varför. Jag brukar bo i Jomtien. Fungerar bra för oss. Spelar man golf är det kanon. Men nu får man se vad som händer. Några rundor hoppas man på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Jag är ledsen att behöva säga det BTT, men jag tror mindre och mindre på att du varit i Pattaya.

12k/b månaden för ett rum? Enligt din egen utsago så var du i Pattis innan mig och bodde där.

Jag pyntade 6,500 baht för en möblerad 2:a med kök och toalett. Det tyckte en del var dyrt tills

dom fick reda på att elen, kabel-tv'n ja faktiskt allt annat ingick i den hyran. Detta var år 2004.

Så när du drar till med 12,000 baht för ett rum. ???

priset har ju lite med läge och kvalite faciliteter osv finns ju allt från 3000-25000 bath för en etta i pattis  i månaden

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

priset har ju lite med läge och kvalite faciliteter osv finns ju allt från 3000-25000 bath för en etta i pattis  i månaden

Just det, men läs om vad BTT skrev..

Ett rum för 12K är inte bara fullt tillräckligt, där är vi uppe i lyxklass...

Låter inte riktigt som den BTT som häckar utanför 7-Eleven och kräver att få åka songteaw för 5 baht ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Farang!

Handlar ju lite om vad man prioriterar.

Betalar man 800 baht natten för hotel blir det ju 24000 baht på en månad. Då är ju 12000 halva priset och man får tom bättre standrad än på hotellet.

Ska man stanna länge är bra boende viktigt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT, helt klart att du får bättre standard än hotellet för 12,000 baht, det får man ju för halva det priset ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Ja men att tänka på ; priset stiger drastiskt om man bara kan vara nere några veckor och inte 5-7 månader eller på årsbasis utbudet minskar också  ,men att hyra lägenhet ger mer för pengarna än hotell om man stannar länge (veckor) stannar man kort tid några dagar upp till en vecka så är ju hotell bäst. En semesterfirare som är nere 3-8 veckor får allt snällt pynta upp 18000-30000 Bath för en enrummare eller en  sk. "studio" .

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Crille i Jomtien finns det från 10000 till hur mycket som helst i månaden. Tittade just nu. Fanns visst för 6000bath i månaden också. Men som alla säger . Jag bor på hotell när man bara är nere  en månad. Har bott på condo. Både struligt  och inte speciellt märkvärdigt. Brukar få ett bra pris på en månad

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En semesterfirare som är nere 3-8 veckor får allt snällt pynta upp 18000-30000 Bath för en enrummare eller en  sk. "studio" .

Om man är nere ett par veckor så är oftast inte lägenhet lönt, men ska man vara nere 8 veckor så är ditt pris snickesnack.

Du lägger en månads deposit som man antagligen kan känna sig blåst på sedan, och då landar priset för en 6000 bahtslägenhet

på 18000 totalt för 8 veckor. Inte några 18-30 per månad. Vill man bo lågbudget så finns där för runt 3000 baht med, gör ett pris på 9000 baht för 8 veckor. Dom rummen vill jag dock inte bo på, men dom för runt 6000 kan man hitta som duger mer än väl.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Quote

Om man är nere ett par veckor så är oftast inte lägenhet lönt, men ska man vara nere 8 veckor så är ditt pris snickesnack.

Du lägger en månads deposit som man antagligen kan känna sig blåst på sedan, och då landar priset för en 6000 bahtslägenhet

på 18000 totalt för 8 veckor. Inte några 18-30 per månad. Vill man bo lågbudget så finns där för runt 3000 baht med, gör ett pris på 9000 baht för 8 veckor. Dom rummen vill jag dock inte bo på, men dom för runt 6000 kan man hitta som duger mer än väl.

Om man bor längs tredje gatan och har utsikt över betongvägg typ men vill man ha tillgång till pool och internet typ ADSL så går väl priset upp litegrann Ni kan väg en några tips krav; 20-45 kvadratmeter, pool internet och längs en bathbus rutt och ska gå att hyra i en månad under peioden november till mars? 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...