Jump to content
IGNORERAD

Herr Chang´s Högalidsgatan, bilder av gubben4906

gubben4906

Recommended Posts

Hej,

jag kör dessa bilder på Högalidsgatan i en egen tråd och som ni ser så har jag lagt den  :whistle:Off Topic på en gång så slipper vissa ondgöra sig på att jag alltid lägger mina trådar fel. :whistle:

Här är jag i slutet på Högalidsgatan, den slutar nere vid Reimersholme och där Bergsunds Strand startar.

001-9.jpg

Det här är bron över till Reimersholme, det var här som "Brännvinskungen" L.O. Smith brände sin sprit och sålde till Stockholmarna, se länken: http://www.reimersho...cle.aspx?id=973

002-11.jpg

Här är vi i hörnet av Högalidsgatan/Slipgatan och min vandring har börjat mot Långholmsgatan och vidare mot Högalidskyrkan.

004-8.jpg

Här är jag i korsningen Högalidsgatan/Bergsundsgatan, bron i bakgrunden leder till forna fängelseön Långholmen. Fängelset är i dag ett Vandrarhem/Hotell, vet inte vilket.

006-12.jpg

Nu börjar vi närma oss den civiliserade delen av Högalidsgatan. Längst upp på gatan bortom den röda bilen som står där ligger "Lasse i Parken", de har många bra föreställningar med "kända" musiker, se länken: http://www.lasseipar...dex.php?page=04

008-11.jpg

Det får räcka för denna gången, återkommer troligen med fler bilder innan jag går och lägger mig.

:whistle: gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Nu kör vi vidare med fler bilder, ska försöka komma upp till Långholmsgatan innan jag går och lägger mig.

Dessa trappor, Folkskolegatan, måste jag gå uppför för att kunna plåta portarna 27, 29, 31 och 33 på Changens gata.

011-11.jpg

Här är nummer 33 som ligger till höger på föregående bild.

013-10.jpg

Och nummer 31 också till höger om trappan

014-9.jpg

Denna bild är tagen från hörnan av huset där port 33 finns, det är Högalidsgatan nedanför.

016-10.jpg

Denna paviljong stod utanför port 31.

018-9.jpg

Ja det får räcka så länge, portarna 27 och 29 kommer + ingången till "Lasse i Parken", tyvärr inga bilder inifrån serveringen.

:mdr: gubben :mdr:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Du är underbar Gubben, jyst kamera och Kanonfina Bilder , lite Avis är jag.

Hälsar anders Född 11 feb. 12,45 på S:T Eriks Sjukh.  // 

Dela på andra sajter

Man kan konstatera en klar uppryckning av utemiljön de senare åren, chaskiga söder är numer dj-ligt inne. Snyggt Gubben, du blir snart hovfotograf.

Baa

(Anders, samma sjukhus fast den 5 dec kl 06.30. år XXXX)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

tja Fina bilder!

När man rör sig i området kan man passa på att käka här!

http://www.pastan.nu...ana-thai-1.3567

Ta gärna den hela friterade fisken. en liten som-tams liknande förätt ingår gratis, tyvärr inga rättigheter.

Annars serveras riktigt bra sushi på helens.

Sen ett stopp vid street för att se mängderna av isaantjejer som metar mört! Arroy mak mak!

Har man tid på sig är ett besök på badhuset ett måste.

Kvällstid tycker jag man ska stöda den lokala biográfen med ett besök! Riktig biokänsla!

http://www.pastan.nu...a-nytt-1.812269

mvh

14748_7cd892c208ec2cc6f3b508917a4dfe9b62

14749_9635d6c3617569228a6030a0d5e87f6a8e

14750_7523a7878e974dff9a87dbe848d5183381

14748_7cd892c208ec2cc6f3b508917a4dfe9b62

14749_9635d6c3617569228a6030a0d5e87f6a8e

14750_7523a7878e974dff9a87dbe848d5183381

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Det finns en Eritreansk restaurang i Stockholm vet du vart den ligger eller kanske du vart där å tagit nå kort som du i så fall kanske kan lägga upp?

eller om du vet adressen där den ligger?

det enda jag kan komma ihåg är att om man går ut från tågstationen å sen går till vänster å fortsätter gå så ska man komma till den.

Mantra

Dela på andra sajter

Det finns en Eritreansk restaurang i Stockholm vet du vart den ligger eller kanske du vart där å tagit nå kort som du i så fall kanske kan lägga upp?

eller om du vet adressen där den ligger?

det enda jag kan komma ihåg är att om man går ut från tågstationen å sen går till vänster å fortsätter gå så ska man komma till den.

Hej mantra.

Den Eritrianska restaurangen jag känner till ligger vid skanstull i källaren på ett bostadshus. Ringvägen. den är riktigt bra!  mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

OK, efter en god natts sömn så kommer jag med bilder igen.

Här är nummer 29

020-8.jpg

Det här är husfasaderna på nummer 29 Högalidsgatan

021-8.jpg

Och detta är också husfasader på nummer 29 Högalifsgatan

022-8.jpg

Och nummer 27 Högalidsgatan

023-8.jpg

Och här har vi krogen Lasse i Parken

024-9.jpg

Och en inzoomning på krogen Lasse i Parken

025-9.jpg

Allt för denna gång, tänker ta och laga frukost nu, svårt att tänka om jag inte äter dagens viktigaste mål.

:great: gubben :great:

Dela på andra sajter

Snygga bilder. Men vad är så speciellt med husen o gatnr får erkänna att staaaaaden e grann :preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Finns det ingen som bor i Katrineholm?

Skulle vara härligt att se lite husbilder därifrån.

Flensta Arne

Dela på andra sajter

Snygga bilder. Men vad är så speciellt med husen o gatnr får erkänna att staaaaaden e grann :preved:

Hehe, inte nödvändigtsvis något speciellt med denna gata och hus. Men det var så att jag bodde där en gång i tiden, så jag bad Gubben om några bilder ifall han ändå var ute och fotograferade.

Känner igen en del, men inte allt. Det är ju trots allt 27 år sen jag bodde i dessa krokar.

Tackar Gubben för bilderna!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hehe, inte nödvändigtsvis något speciellt med denna gata och hus. Men det var så att jag bodde där en gång i tiden, så jag bad Gubben om några bilder ifall han ändå var ute och fotograferade.

Känner igen en del, men inte allt. Det är ju trots allt 27 år sen jag bodde i dessa krokar.

Tackar Gubben för bilderna!

Herr Chang har talat.

Lugn Herr Chang, det kommer mer har inte korsat Långholmsgatan ännu men kommer göra det om några minuter när jag har kopplat upp mig på Photobucket.

:wai: gubben :wai:

Dela på andra sajter

OK, här kommer det fler bilder på Högalidsgatan och jag kör upp till Långholmsgatan nu så den delen av gatan är klar.

Det här är korsningen Tobaksspinnargatan/Högalidsgatan.

026-7.jpg

Tror att detta är nummer 25

028-7.jpg

Och detta är nummer 23

029-7.jpg

Nu är jag uppe vid Långholmsgatan så nu ska jag bara korsa den så kör jag igång med resten. Bilden är tagen ner mot Reimershome som ligger nerför backen. Det röda staketet längst ner till höger är "Lasse i Parken"

030-7.jpg

:great: gubben :great:

Dela på andra sajter

OK, nu har jag korsat Långholmsgatan och kör i gång med lite bilder:

Här står jag mitt på Långholmsgatan bara för att få en bra bild på Högalidsgatan.

031-7.jpg

Restaurangen i hörnet som heter Därmedpasta hette säkert något annat när du var förvisad till Stockholm Herr Chang. :crazy:

033-8.jpg

034-6.jpg

Är det nån som ätit på denna kineskrog???

035-5.jpg

När jag tog denna bild så tänkte jag på ditt fina hårsvall Herr Chang, har du lika fint hår idag som du har på sidobilden, avarten eller vad det heter.

036-5.jpg

Mer kommer senare i kväll

Dela på andra sajter

Hej, här slänger jag in de sista bilderna på Högalidsgatan utan kommentarer:

037-5.jpg

Borgargatan

038-5.jpg

Kyrktornen är Högalidskyrkan

040-3.jpg

Pålsundsgatan

042-3.jpg

Pålsundsgatan

043-3.jpg

Bilden är tagen mot Långholmsgatan

046-3.jpg

Borgerskapens Enkehus

054-1.jpg

Detta hus låg på samma tomt som bilden ovan, tillhör nog enkorna

058-1.jpg

Detta hus låg i "korsningen" Högalidsgatan/Heleneborgsgatan.

063.jpg

Detta är sista bilden, rätt mysig bild tycker jag, Högalidsgatan till vänster och Heleneborgsgatan till höger

064.jpg

Här har du nu din gata Herr Chang, hoppas du trivdes det året du var i Stockholm, när jag var nere i Göteborg på 60-talet så trivdes jag men jag vågade aldrig berätta att jag bodde i Stockholm utan sa att jag bodde i Södertälje, de svarade med sin underbara Göteborgsdialekt. "Stackars Sate" :crazy:

Tack för denna gång.

Dela på andra sajter

Härlig guidning från vår huvudstad,mycket fina bilder gubben.Ska bli roligt att bevittna dina fotosafaris i Thailand. :great: Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Då får du bjussa på några själv eller e du också sk troll he he

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Hej Gubben,

Tack igen för bilderna.

Visst trivdes jag i Stockholm, bodde även kortare perioder i Kallhäll och Jakobsberg om det nu räknas till Stockholm? Men bäst var nog Söder...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej mantra.

Den Eritrianska restaurangen jag känner till ligger vid skanstull i källaren på ett bostadshus. Ringvägen. den är riktigt bra! 

Tackar för det tipset ska dit nästa gång ja e nere i s-holm

Mantra

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...