Jump to content
IGNORERAD

Hur har Ni blivit lurade?


Guest HansG

Recommended Posts

Guest HansG

När jag började intressera mig för att åka till Thaland med min dotter under en längre period så läste jag en del om detta underbara land. Fick kontakt med en kvinna i Pattaya som verkade väldigt trevlig och seriös. Men jag visste genom olika kanaler att hålla hårt i plånboken. Det dröjde inte mer än högst en vecka innan damen behövde hjälp till en ny dator. Jag gjorde helt klart att något sådant bidrag var inte att räkna med. Sedan blev modern sjuk, fadern likaså samt under en månad i stort sett hela släkten. Men inga bidrag från mig. Fast uppfinningsrikedomen var imponerande.

Men kanske det också var Flores förtjänst att jag inte blev lurad då jag lätt faller för vackra bruna ögon. :whistle:

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    9

  • broder tuk tuk

    8

  • jannegbg

    6

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hittils har jag inte blivit lurad mer än att min förra thai flickvän var otrogen, gjorde slut med henne men vi är ändå vänner.

men jag är otroligt svag för kvinnor med äkta korpsvart hår sen gör det nästan desaama hur dom ser ut i övrigt så är dom ändå vackra. smile

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Mantra: maila mig, så får du min adress / telefonNr  BraHa nästa gång du åker hit / Mvh anders Buriram

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har endast blivit lurad av en seg & dyr pepparbiff på Koh samet ... :drinks:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag kom fram till Phuket med flyget från Köpenhamn klockan ett på natten och den enda taxi som fanns va en minibuss som skulle ha 300 baht för att köra till Phuket town och ett hotel för 1300 baht.

Trött och utmattad försökte jag ändå protestera i det längsta, men till sist gav jag upp inför utsikten att tvingas tillbringa natten på flygplatsen.

Dagen efter tog jag en buss tillbaka till flygplatsen för 30 baht.

1600 för att sova en natt var en rejäl blåsning.

Visserligen ingick en bra frukost i priset, men retligt att förlora 270 baht på resan till staden.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

fan broder, 300 bath taxi mitt i natten låter som hittat, men 1300 för rummet låter värre...

men det är ju en jetset ö för oss Pattaya gubbar  :mdr: .det är där vi håller till och blir

blåsta av och till...det är dejligt  :dance1: ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj hur många gånger?

ofantligt många gånger, mestadels taxiresor första gången i Thailand på en av dom ökända showbarerna på patpong. Hello free show :crazy:  

Sen vid utgången ville dom ha 1500 baht av oss tre var. När vi protesterade dök 5 thailänska råskinn upp. Det var bara å betala om vi ville komma ut helskinnade.  Också första gången hamnade vi i en dimant fabrik i Bkk. Dock utan att köpa några ädelstenar :yes:

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång jag har satt min fot på thailändsk mark(det ingår i spelet)från taxi från flygplatsen och vidare varje gång börsen ska öppnas  :mdr: men det känner man ju till så det är bara att gilla läget  :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har endast blivit lurad av en seg & dyr pepparbiff på Koh samet ... :drinks:

Du e fantasisk Göran54, själv har jag åkt på otaliga blåsningar.

Om det du skriver är sant här på forumet, så är du nog ovanligt träig IRL!!!

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menas med att bli lurad? Jag trodde Hans G menade att bli lurad av någon dam. Det har inte hänt mig ännu men så har jag bara varit intresserad av en thaidam och henne är jag fortfarande ihop med.

Vet inte hur många ggr jag betalat överpris för någon tjänst eller produkt, bryr mig inte heller nu för tiden. Handlar sällan om stora summor. Var nog mer nogräknade när jag umgicks i backpacker kretsar eftersom då inbillade man ju sig att man blev lurad om man var tvungen att betala för något oavsett pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jo visst har man gått på nitar, men det var i början av mina besök i Thailand.

Då gjorde man väl dom klassiska misstagen, men man försökte ju lära sig så fort som möjligt.

Att fortsätta göra nybörjar misstag ser jag ingen vits med.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist igår blev jag lurad, (som vanligt av denne kompis) som jobbar i baren bredvid vår gamla bar i Surin.

450 Baht för 3 Leo...?! Ja, inklusive min flaska Whisky som jag snart druckit upp, var kommentaren. :)

Bara le och betala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lurad varje dag. :yes: [br]Dom gånger dom ger mig ett just pris, blir jag så snopen att jag inte förstår vad dom säger. :mdr: [br]Det händer, typ, 2 ggr per månad. Senast igår. Jag fick ett halvt kilo skalade räkor för 75 Baht. :clapping:   Hans fru skulle ha tagit 100 Baht. :kort: [br]/Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Om jag som person är medveten om att jag blir lurad, blir jag lurad då? :whistle:

[move] :rtfm: den ickelurade gubben :rtfm: [/move]

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

igår blev jag ordentligt blåst, en kompis ringde och sa att det var fest hemma hos en annan kompis, glad i hågen slängde jag mig i en taxi och åkte dit.

Väl framme rinfde jag till första kompisen och han sa vi är på väg , kommer snart, efter tre timmar slet jag tag i dörrhandtaget och vips så ljöd larmet och div securitasvakter dök upp efter tio min och undrade va fab n jag höll på med

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon sa att hon var 1,52 hög men efter ankomsten så kontrollmätte jag henne och då var hon bara 1,45...

Man kan inte lita på någon...  :no:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Hon sa att hon var 1,52 hög men efter ankomsten så kontrollmätte jag henne och då var hon bara 1,45...

Man kan inte lita på någon...  :no:

Flera kilo / cm i stället.

Mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur jag blivit lurad... Haha ja det är väl jag som är stortorsken, har byggt liv åt åtminstånde 2 ex. 

Å när det är dags att dra så lämnar man hus och allt och tar tandborsten å snuttefilten och flyttar... :suicide:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,lurade har vi nog alla blivit på ett eller annat sätt.Själv blev jag presenterad till en otroligt vacker tjej utav kompisens flickvän.Enligt henne var det en seriös och bra tjej. Vi hade det väldigt trevligt ihop,och flera gånger poängterade hon att hon inte var som många andra tjejer i Phuket som hela tiden bara skulle ha pengar osv. utan att hon var mycket seriös.Ett ögonblick började jag tro på henne.Men det dröjde inte länge innan hon började nämna ett guldarmband hon hade sett i ett skyltfönster,och detta började hon nämna flera gånger om dagen,och till slut sa hon att om jag köpte den till henne så skulle jag inte behöva ge henne pengar.hmm??? vad hände med den seriösa tjejen??

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst har man blivit lurad på några bahtingar här och där ibland har man varit medveten om det men låtit det passera. :whistle:

2001 träffade jag en franskman som var drygt 20 år det var hans första resa till Pattaya(Thailand). Vi satt och snackade ett tag innan det var dags gå ut, bla sa jag sa till honom att akta sig för att bli lurad av taxin. Okej det är lugnt och så drog han iväg. Vi träffades dagen efter, Nå hur gick det? sa jag. Ja det var lugnt allt gick bra när jag skulle hem så tog jag en taxi från Walking street till soi Honey In, taxin ville ha 500 baht men jag tyckte att det lätt dyrt så han fick bara 300 baht.  :kort:

:D Ja du den resan kostar max 10 baht så nästa gång kan du nog pruta lite till. Han kände sig verkligen lurad och ville inte berätta mera om sin första kväll i Pattaya.

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

hej taxi runt om hela världen har problem med vissa drivers

även här gbg hörde att fyra japaner fick betala 2000 per skalle från landvetter till gbg

men jag tror samui är värre lamai tesco lotys chaweng 800 b,  jag har bojkottat taxin i samui i 8 år snart kanske dom förstår

mvh jannegbg

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Makaao!

Finns ju numera ett ställe man kan ringa och anmäla skrupelfria songtaewförare i Pattaya.

Jag önskar att jag fick vara domare där.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej taxi runt om hela världen har problem med vissa drivers

även här gbg hörde att fyra japaner fick betala 2000 per skalle från landvetter till gbg

men jag tror samui är värre lamai tesco lotys chaweng 800 b,  jag har bojkottat taxin i samui i 8 år snart kanske dom förstår

mvh jannegbg

Ja den beryktade taxi-maffian på Samui blir man fan galen på :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har blivit lurad precis som alla andra speciellt i början av min ’Thailandskarriär’. Inga större summor, några tusen hit och dit i välgörenhet (’buffalo sick’ etc.). Man är ju ingen 'Unmensch' så att säga. Men nu bedömer jag återfallsfrekvensen att ligga på ett behagligt nivå och då mestadels i samband med 'taximaffian' som jag absolut inte unnar de relativ små slantarna det rör sig om. Problemet idag är att fru Singha lägger sig i förhandlingarna med en överdriven respekt för alla som kan ratta ett fordon. Man kan dock förstå henne när man själv upplever hur hänsynslös många som äger en skrothög på landsbygden i Isaan exploaterar sina ännu fattigare grannar. Det är inte ovanligt med att kräva en hel dagslön ifrån en svår sjuk granne för att köra några futtiga kilometer till närmaste sjukstuga eller lasarett.

Så jag undrar många gånger vem det är som blir ’blåst’ egentligen…

// Singha711  [/]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...