Jump to content
IGNORERAD

Brev till Thailand (Koh Phangan), tid?


Majaa

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har postat ett vanligt brev med Prioritaire-märke (ett C5 kuvert, med ett mindre kuvert i innehållande själva brevet) till Koh Phangan, och undrar hur lång tid det brukar ta för brev att komma fram dit (eller till Thailand generellt). Hittade bara rätt gamla trådar och mest om att skicka paket, så tänkte om det fanns någon som har lite färska uppgifter på detta. Tyvärr skrev jag inte adressen på thai utan enbart på engelska. :/ Personen som ska få brevet kommer bara att vara på den adressen ett par dagar, så jag är lite orolig att brevet inte ska hinna fram. :/ Eventuellt kan de som bor på adressen överlämna det lite senare, men det hade ju varit underbart om det kom fram när han är där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!
 
Jag har postat ett vanligt brev med Prioritaire-märke (ett C5 kuvert, med ett mindre kuvert i innehållande själva brevet) till Koh Phangan, och undrar hur lång tid det brukar ta för brev att komma fram dit (eller till Thailand generellt). Hittade bara rätt gamla trådar och mest om att skicka paket, så tänkte om det fanns någon som har lite färska uppgifter på detta. Tyvärr skrev jag inte adressen på thai utan enbart på engelska. :/ Personen som ska få brevet kommer bara att vara på den adressen ett par dagar, så jag är lite orolig att brevet inte ska hinna fram. :/ Eventuellt kan de som bor på adressen överlämna det lite senare, men det hade ju varit underbart om det kom fram när han är där.
Hej. Om det var igår du postade brevet så kan du nog inte räkna med att det är framme förrän om nån vecka. Men det kan variera mycket från gång till gång. Jag har aldrig varit med om att det gått snabbare än 7-8 dagar. Ett vanligt brev kan ta allt mellan 10-30 dagar.

Mvh
Tjobo

Skickat från min SM-A105G via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått mindre paket från Sverige till Ubon Ratchathani 2 gånger, tog exakt en vecka båda gångerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är något viktigt så är det REK som gäller.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 dagar till Samui har vi varit med om men också flera veckor.

Från Samui 4 dagar men också aldrig (vykort)

Normalt är nog ändå ca 14 dagar, oberoende håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har slutat skicka brev till Thailand för flera år sedan. Ska vi skicka är det rek som gäller.

Brev brukar gå fram om det är genomskinligt. Har man lagt flera lager så att det inte syns att det bara är brevpapper är risken stor att brevet försvinner. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/4/2020 at 9:43 PM, Majaa said:

Jag har postat ett vanligt brev med Prioritaire-märke (ett C5 kuvert, med ett mindre kuvert i innehållande själva brevet)

Måste varit ett 'hemligt' meddelande? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
17 minutes ago, stefan5300 said:

6-7 dagar Öland till obygden👍.

Det är ju faktiskt samma fast tvärtom; Från obygden (Sverige) till en ö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...