Jump to content
IGNORERAD

Boka hotell via Agoda!


FarangLao

Recommended Posts

Har bokat via Agoda ett par gånger och det har fungerat utan problem. I vissa fall är de billiga, i andra fall inte. Siten är välgjord och så får man ju bonus som man kan utnyttja i framtiden. Dock har jag inte provat att utnyttja detta än.

Det kan vara billigare att boka via Agoda/Resebyrå ibland, men tänk på att det brukar tillkomma några procent på Agodas listpris i avgifter, när man faktiskt genomför bokningen. Också kan det vara intressant att kontrollera vad som ingår i olika priser, t.ex. skatter och frukost och möjlighet att avboka. Det brukar variera.

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Jag är inte säker på om jag bokat med agoda eller inte.

MEN har bokat hotell både i europa och asien med diverse bokningsajter.

Har vid det här laget bokat med ett femtontal olika sajter, kanske ev agoda, men kommer inte ihåg och varje gång har det funkat bra. Tycker det är ganska praktiskt attt ha förbokat  hotellet och slippa betala på plats.

Vad som slagit mig är att det är konstigt att priserna är så olika på olika sajter och att ibland är den ena billigare och ibland den andra.

några andra bra bokningssajter.

www.asiaroom.com

www.lastminute.com (har väldigt bra priser om man bokar när inpå)

www.bookings.com

www.tripadvisor.com (sökmotor och sajt för att bedöma hotel)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar. Det jag är lite orolig för är ju när man anger kortnumret vid bokningen och att man i värsta fall måste avboka och det då strular med återbetalningen.

Bokade ett hotell i Oslo för ett par år sen och blev tvungen att avboka men då kom pengarna snabbt åter på kontot. Tror jag då bokade med www.hotels.com utan problem.

Iofs så är ju Agoda stora och kända så det borde inte vara nåt bekymmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju tycka att det borde vara billigast att boka direkt med hotellet.

Men nu är det så att dessa förmedlingar bokar in många rum, ibland hela våningsplan på hotellet och då får rejäl rabatt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bokat en del hotell med Agoda smidigt är det men som föregående talare stämmer inte alltid priset när du trycker på betalknappen. Ofta är det den lägsta kategorin/sämsta rummet dom har på hotellet. Jag har upptäckt att ringa själv till hotellet tala om priset du får på Agoda oftast får du det priset men ett bättre rum. hotellet tjänar på det och man själv! Har aldrih utnyttat rabaterna av någon inveklad anledning, rabatten är tidsbestämd...tror jag! Lycka till! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Man kan ju tycka att det borde vara billigast att boka direkt med hotellet.

Men nu är det så att dessa förmedlingar bokar in många rum, ibland hela våningsplan på hotellet och då får rejäl rabatt.

Herr Chang har talat.

Tja. Jag tror inte att bokningsbolagen gör ngn fysisk förbokning av hotellrum.

Utan dom är endast förmedlare av en tjänst med och tilldelas en %uell summa pengar.

Tror att hotellen ser detta som ngn form av marginalförsäljning/merförsäljning, där dom fasta kostnaderna redan föreligger, och kan därmed pruta lite på ordinariepriset.

Många små guesthouse med 5-10 rum ligger tex ute på 20-30 olika bokningsajter, varav det borde vara en fysisk omöjlighet att dessa rum är fysiskt förbokade.

Ofta är det också så att dom bästa priserna sker på basis att ingen återbetalning sker och ger hotellen en liten maginal att spela med överbokningar/'no show' och att sedan lösa problemen om problem uppstår. En företeelse som jag råkat ut för vid 2 tillfällen på hotellbokningar i europa och då blivit hänvisad i ett tillfälle i London till indiska kusinens hotell, vilket var lite sämre för oss geografiskt men lite bättre faciliteter, och vid ett annat tillfälle en fantastisk uppgradering i warzawa på en stor hotellkedja från deras budget hotell till en svit på ett hotell på deras bästa hotell i gamla stan.

I båda fallen hade ju hotellenredan dom fasta kostnaderna så den lilla uppgraderingen och den stora uppgraderingen kostade dom inget men bidrog till en högre beläggningsgard för enheterna gemensamt

Men jag slås av så många bokningsföretag som finns och vilken möjlighet det utgör för oss konsumenter.

Här är en till favorit för prisjämförelse.

http://www.reseguide...rentPageOfs=310

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Jag har använt mig av Agoda för bokning av Hotell både i Vietnam och i Thailand.

Jag har dock gått över till att enbart använda mig av sawasdee.com

Priserna där verkar vara de bästa som går att hitta och det har aldrig strulat med betalningarna där.

Helt klart en toppensajt!

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Ngn som har bott på Royal Ivory tidigare?

Standard?

Verkar vara ett mkt bra pris för läget.

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Bokade idag en natt pa Oriental nasta vecka for att fira brollopsdagen. Agoda gav billigaste pris typ 11,000 Baht men nar jag ringde hotellet direkt fick jag ned det till 5,500 Baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...