Jump to content
IGNORERAD

Kim, Nobuzz plus andra har inga pengar


Joints

Recommended Posts

Quote

Intressant artikel!  :thumbsup:

En annan förklaring till teorin om att dom faranger som talar thai inte har några pengar kan ju vara för att dom ödslat sina inkomster på att ta sig tiden att resa och uppleva så mycket att dom på köpet lärt sig ett nytt språk.  :)

Själv har jag väl snart lagt ner en kvarts miljon kr bara på flygbiljetter för att ta mig, och under dom senare åren även familjen, till Thailandet och tillbaka. För att inte tala om hur mycket fickpengar det har gått åt på att lalla runt i Sydostasien under en totaltid av 3,5-4 år.  :)

Dessutom att under 12 år haft ungefär 50 000 kr lägre årsinkomst än kollegorna för att man prioriterat ledighet istället för lön för utfört övertidsarbete gör ju också sitt till för att minska förmögenheten.

Så visst, kontentan av det hela är ju att jag är betydligt fattigare nu än vad jag hade varit om jag istället för att resa skaffat svensk fru, jobbat som fan och nöjt mig med en tvåveckorscharter till medelhavet varannat år.

För av dom förslösade slantarna har jag ju egentligen idag bara reseminnen och ett extraspråk kvar. Jag ångrar dock inget och skulle göra samma sak igen om jag fick en chans att leva om livet.  :)

Hellre ett nytt språk och en massa reseupplevelser i minnesbanken än en lyxig BMW på garageuppfarten. ;)

Hej.Kim :wai: .Lyckades inte med det jag ville,infoga bara en mening.Men kan inte låta bli att kommentera raden"För av dom förslösade slantarna har jag ju egentligen idag bara reseminnen och ett extraspråk kvar".Kim,jag tror du har lite mer åän så :)Du har ju en vacker fru och en söt son.

Eller hur? limpan.

limpan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    5

  • Joints

    4

  • noBuzz

    3

  • mr-noodles

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest jfk_68

Quote

Ööööh... Kim och NoBuzz och nån mer, ni har förstått att "notthenation" är en skämttidning? :D

Fina "nyheter" i övrigt också...  :D

Cinema Patron Arrested for Not Attacking Other Cinema Patron for Not Standing During Anthem

Nok Air To Be Relaunched As Noi Air

Democrats Censure Peter Cech for Poor Goalkeeping

Abhisit: “Parking Lot Next to Preah Viharn Is Part of Our National Heritage”

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså! det är derför jag har pompem mä thai :crazy:

Franska låter lätt, Spanska kan man lite, Engelska helt naturligt,

Svenska går bra så länge man är Nyckter :crazy:

Men Allvarligt inte kan det va Så?? :crazy:

Sniff!  :30:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar få lite dåligt samvete här. Artikel kommer alltså från en tidning som gör parodi på en annan tidning. Däremot så tycker jag att den påhittade undersökningen stämmer ganska bra på hur det ser ut i verkligheten. Här kommer ett annat stycke som många säkert känner igen http://notthenation.news.php?id=214

Faktiskt så tycker jag att det mesta av innehållet är väldigt kul och träffsäkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Notthenation är klockren och ofta våldsamt rolig satir! :D

Verkar inte som alla kände till den innan Joints delade med sig :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ööööh... Kim och NoBuzz och nån mer, ni har förstått att "notthenation" är en skämttidning? :D

Och?  Ämnet är väl precis lika intressant för det.   :)

Limpan... jo, fru och barn har man ju fått på köpet efter allt resande och ingen är gladare för det än jag. Men det är ju inte helt otroligt att jag hade suttit med ett par stycken helblonda likaledes fina barn och svensk fru om jag inte hade börjat resa upp mina löner redan i mitten/slutet av nittiotalet. Och det var väl kanske därför jag inte nämde dom.   :)

Helt säkert är i alla fall att jag hade varit i en betydligt bättre ekonomisk sits om jag aldrig börjat resa utan istället gift mig och skaffat barn med någon av dom två trevliga självgående svenska tjejerna jag umgicks med inför, och efter min första thairesa. Fast så blev det nu inte utan jag fick smak för resande, äventyr och ungkarlsliv under några år fram tills att jag träffade min thaifru. Och jag kan därför inte heller skryta med någon ny BMW, megadyr husvagn eller flott villa som många av mina svenska vänner kan. Fast talar thai det gör dom fan i mig inte... ;)

Ps  Fast jag kanske bör poängtera att vår ekonomi ingalunda är körd i botten, tvärtom. Det går abslout ingen nöd på oss trots avsaknaden av lyxig BMW och med thaispråkkunskaper. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ööööh... Kim och NoBuzz och nån mer, ni har förstått att "notthenation" är en skämttidning? :D

Ööööh.. nähä?  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Ämnet är intressant, tror också att det lgger lite i det "Artikeln" beskriver, men bara lite.

Ööööh.. nähä?  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ämnet är intressant, tror också att det lgger lite i det "Artikeln" beskriver, men bara lite.

Ööööh.. nähä?    :D

Jag får väl erkänna att jag aldrig kollade vad det var för tidning artikel stod i utan koncentrerade mig helt på innehållet i texten som jag trodde var någon intressant men halvdåligt genomförd thailändsk studentuppsats. Nu när jag förstår att det handlar om ironi så förstår jag bättre att dom bitska men roliga kommentarerna kanske inte springer ur textförfattarens statusbegär. Men ämnet är fortfarande lika intressant och det ligger nog en hel del sanning i det texten förmedlar.  :thumbsup:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ganska säker att alla här är"Fattiga" :crazy:

Endast en Mupp! berättar för tjejen att her finns Stålar :sneaky: :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...