Jump to content
Amigo

Sambon till Sverige?

Recommended Posts

John Khonken

Tack men dricker inte sånt skit. Men en go whisky blir det. En Ardbeg får det bli. Vilket C-rad år det varit och det är bara början. 

kenneth073

Ursäkta amigo blev ju helt fel tråd 

Amigo
14 minuter sedan, skrev kenneth073:

Ursäkta amigo blev ju helt fel tråd 

Maipenrai 🤠

• Ge karma 1
  • Fint 1
  • Haha 2

Fredman
On 2019-12-31 at 18:02, skrev John Khonken:

Fredman när du är så snäll har jag bestämt mig att ge dig lite tips. Du som följer mig kan titta på guld och aktiesidan så får du lite tankar inför nästa årtionde

Tack men jag har en ekonomisk rådgivare som sköter det åt mig. Då jag inte har dina stora kunskaper eller snabbväxande portfölj så känns det tryggt att avlöna någon till det som är bättre än jag själv på det.

Dannep4
On 2019-12-31 at 02:29, skrev Tommy:

Praktikanter är det billigaste! kostar inte en krona för arbetsgivaren, inte ens försäkring.

Men de får inga pengar, eller nästan inget från Försäkringskassan, en kille vi hade i 2 månader är duktigt upprörd, han fick knappt 60 kronor om dagen han slutade i månadsskiftet, eftersom facket tyckte att det var så nära Jul, och under helger kan man tydligen inte praktisera enligt dem, skönt att facket (HRF) i alla fall håller våra kristna högtider som viktiga (grabben är Buddist)...

MVH

Men i statistiken räknas dom som sysselsatta! Sorry för topic.

• Ge karma 1
  • Snurrigt 1

John Khonken
7 timmar sedan, skrev Fredman:

Tack men jag har en ekonomisk rådgivare som sköter det åt mig. Då jag inte har dina stora kunskaper eller snabbväxande portfölj så känns det tryggt att avlöna någon till det som är bättre än jag själv på det.

Fredman smart av dig. För mig är det roligt att försöka slå proffsen . Framförallt vill jag ha fullständig kontroll av mina egna pengar

Fredman
23 timmar sedan, skrev John Khonken:

Fredman smart av dig. För mig är det roligt att försöka slå proffsen . Framförallt vill jag ha fullständig kontroll av mina egna pengar

Ja kunde apan Ola vinna aktie-sm så kan nog du! 

• Snurrigt 1
  • Haha 3

Benriach
Ja kunde apan Ola vinna aktie-sm så kan nog du! 
Han drog väl till Thailand efter det...

• Haha 7

Fredman
4 minuter sedan, skrev Benriach:

Han drog väl till Thailand efter det...

Ja och han är visst död nu.

• Ojojoj 1

Amigo
Posted (edited)
On 2019-12-31 at 01:39, skrev Captain Morgan:

Borde gå att få dispans för att få ta med din medicin för längre än 30 dagar.
Enklast vore nog att ringa eller besöka några stora privatsjukhus i Bangkok och be att få tala med chefen för admin för att få svar på om det går eller inte. 
Finns möjligheten så kan de säkert guida dig vidare till vilken thailändsk myndighet du ska kontakta. 

Lycka  till

Nu har tjejen ringt Narcotics Control Division Food and Drug Administration Ministry of Public Health och de gav besked att inga dispens beviljas. Då var nästa steg att skriva till Fascino o fråga dem vad kostar pillren som jag ska käka i resten av livet. Få se om de ger nån svar, återkommer när de hör av sig via LINE. Fascino är väl ett slags grossist i apoteksvaror vad jag har förstått?

Edited by Amigo
dig ska vara sig alltså typo
  • Ge karma 5

Captain Morgan
13 minutes ago, Amigo said:

Nu har tjejen ringt Narcotics Control Division Food and Drug Administration Ministry of Public Health och de gav besked att inga dispens beviljas. Då var nästa steg att skriva till Fascino o fråga dem vad kostar pillren som jag ska käka i resten av livet. Få se om de ger nån svar, återkommer när de hör av sig via LINE. Fascino är väl ett slags grossist i apoteksvaror vad jag har förstått?

Ge inte upp. 

Är din medicin narkotikaklassad också i Sverige och andra länder? 

• Fint 1

Amigo
Posted (edited)
1 timme sedan, skrev Captain Morgan:

Ge inte upp. 

Är din medicin narkotikaklassad också i Sverige och andra länder? 

Ingen aning, ska undersöka saken närmare, Som ja skrev tidigare, kanske beror på att de tillverkas av svamp som iför sig kan vara "roliga"

Får nog fråga Kungen om dispens

Edited by Amigo
Typo igen o glömska
  • Haha 1

berlitz
3 timmar sedan, skrev Amigo:

Fascino är väl snarare ett statligt apotek som jag har förstått.

• Fint 1

Amigo
6 minuter sedan, skrev berlitz:

Fascino är väl snarare ett statligt apotek som jag har förstått.

Ok, de har bäst urval iallafall, rullstolar, hjälpmedel etc o om man inte hittat i vanlig apotek finns det på Fascino på Naklua rd i Pattaya där de har en jättestor butik som liknar "varuhus"

• Ge karma 1

berlitz
12 minuter sedan, skrev Amigo:

Ok, de har bäst urval iallafall, rullstolar, hjälpmedel etc o om man inte hittat i vanlig apotek finns det på Fascino på Naklua rd i Pattaya där de har en jättestor butik som liknar "varuhus"

Snarare på Nua rd. Men helt rätt ,dom har det mesta.

• Fint 1