Jump to content
IGNORERAD

Nyårslöfte


Captain Morgan

Recommended Posts

Captain Morgan


Nu när gubbarna och Matilda snart ska avge nyårslöfte så har jag ett tungt bantningstips: 
För ett tag sedan var jag till hospitalet för mina gubbkrämpor och fick 56 piller att ta under 8 veckor med förbehållningen att de inte fick blandas med alkohol.
Skulle alltså hålla mig nykter i 8 veckor för att bli frisk och jag gjorde mitt val, absolutist i 8 veckor fick det bli men om jag inte fick dricka någon sprit så kunde jag ju lika gärna lägga av med groggvirket också.
Alltså, ingen alkohol och inga softdrinks under 8 veckor. Resultat: Gick ner 6 kg på 8 veckor utan motion, från 96 till 90 kg. 
 

Ett annat tips är att aldrig ta med thaifrun om ni ska till hospitalet.
Jag tyckte inte hon behövde hänga med men hon skulle absolut med och när vi satt där med doktorn frågade han om jag dricker alkohol. 
   Ibland, mest i sociala sammanhang, svarade jag naturligtvis. 
   Nä, han dricker varje dag, svarade frun blixtsnabbt. 
   Det gör jag väl inte, sa jag. 
   Nästan i alla fall och ljug inte för doktorn, sa hon och då la sig doktorn i samtalet och de två började livligt diskutera mina ovanor, krämpor och hälsotillstånd på thai utan att jag förstod ett skit, helt by-passad. 

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt vanliga.... Lovar att inte sluta snusa i år heller!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Lovar att inte sluta snusa, började igen för cirka 10 månader sen efter att ha hållt uppe i 12-13 år, fan va gott det är🤗🤗.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Lovar att inte sluta snusa, började igen för cirka 10 månader sen efter att ha hållt uppe i 12-13 år, fan va gott det är🤗🤗.

Så har jag också gjort, efter några uppehåll på ca 2 år var gång, ser ingen anledning att inte snusa :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

 

Gjorde ett uppehåll med rökningen för två år sedan (håller fortfarande upp och känner/vill inte börja igen). Så till nyår gör vi ett längre uppehåll med snusningen också (permanent uppehåll siktar vi på). Det är mitt nyårslöfte.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lovade för väldigt många år sedan att aldrig mer ge ett nyårslöfte och det jag hållit

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå ned i vikt, börja skriva på min bok samt skaffa ett nytt jobb. Har nog haft de löftena sedan 2004 och varför bryta ett vinnande koncept.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt gett ett nyårslöfte för länge sen som jag lyckats hålla genom alla år. Har lovat att inte avge något nyårslöfte.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad orginella ni är, ge nyårslöften! Måste nog vara första gången i världshistorien detta sker!:lipa: 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Fan vad orginella ni är, ge nyårslöften! Måste nog vara första gången i världshistorien detta sker!:lipa: 

 

Screenshot_2019-12-31 s-l640 jpg (JPEG-bild, 500 × 170 pixlar).png

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev jlh66:

 

Screenshot_2019-12-31 s-l640 jpg (JPEG-bild, 500 × 170 pixlar).png

Har du ingen bild på måla, det sker idag före hemgång till ,,,skååååål*!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Har du ingen bild på måla, det sker idag före hemgång till ,,,skååååål*!

Joppa inte ihjäl dig,det är nyårsafton idag.Gott nytt🎉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lovar att älska min fru oavsett hur mycket hon spenderar på Platinumkortet. ( men säg för FAAAAAN inte det till henne)

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lovar att inte åka Vasaloppet i år (heller)!

 

Sen undrar jag vad för bok @atom tänkt skriva?

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lovar att sluta med allt onyttigt, börja med allt som är bra för mej, och att inte sluta ljuga!

 

Gott slut!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lovar & va samma skitstövel även nästa år.

 

Klart slut.

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lovar faan inget men: va en sån jävla tröttmössa som jag är ibland är för jävla jobbigt, så det skall jag försöka låta bli att vara.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Joe:

Jag lovar att inte åka Vasaloppet i år (heller)!

 

Sen undrar jag vad för bok @atom tänkt skriva?

 

  / Joe

Ja den blir nog tjock och tar säkert lång tid att läsa i alla fall😉😉.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Joe said:

Jag lovar att inte åka Vasaloppet i år (heller)!

 

Sen undrar jag vad för bok @atom tänkt skriva?

 

  / Joe

Man bör väl skriva om något man kan så en story runt krökande, affärer, Asien i allmänhet och Thailand i synnerhet ligger väl närmast till hands. Har dock inte kommit ens till startlinjen än trots 15 års funderande så räkna inte med något förrän 20-tal blir 30-tal.

1 hour ago, stefan5300 said:

Ja den blir nog tjock och tar säkert lång tid att läsa i alla fall😉😉.

Japp, målet är en dubbel trilogi där varje del är minst 1200 sidor lång. Räknar dock också med en sammanfattning i serietidningsformat för de som inte gärna läser mer än 10 rader om dagen 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
21 timmar sedan, skrev IsaanWarrior:

Lovar & va samma skitstövel även nästa år.

 

Klart slut.

Är det möjligt?

jag trodde att du skulle lova att spela Bingolotto med kniv, som sig bör. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska sluta med sms-lån och börja panta istället... 5dd9fc44e3feeee1148ba36d5c3c1bac.jpg



Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benriach:

Jag ska sluta med sms-lån och börja panta istället... 5dd9fc44e3feeee1148ba36d5c3c1bac.jpg


 

Äntligen! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-01-01 at 04:45, skrev Atom:

Man bör väl skriva om något man kan så en story runt krökande, affärer, Asien i allmänhet och Thailand i synnerhet ligger väl närmast till hands. Har dock inte kommit ens till startlinjen än trots 15 års funderande så räkna inte med något förrän 20-tal blir 30-tal.

Japp, målet är en dubbel trilogi där varje del är minst 1200 sidor lång. Räknar dock också med en sammanfattning i serietidningsformat för de som inte gärna läser mer än 10 rader om dagen 😉

Det hade personligen varit ett sant nöje att få en glimt av ditt händelserika liv.

 

Hoppas du gör det !

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...